Omgaan met biseksualiteit partner

Voor homo's, lesbiennes en hetero's met een biseksuele partner.

Re: Omgaan met biseksualiteit partner

Berichtdoor Floriss » zo 23 jun 2013, 13:04

Edcar, bedankt voor je uitgebreide verhaal en uitleg. Ik zal het in de loop van de komende dagen nog eens allemaal rustig doorlezen.

Om een reactie op je nawoord te geven (dat kan ik als homo en mannenliefhebber dan toch niet laten ;) ) Nee ik geloof niet dat mijn vriend in seksuele zin iets te kort komt, omdat hij biseksueel is. De redenen hebben helaas vooral te maken met zijn gezondheid. Voor mij geldt ook heel duidelijk, dat de relatie aan mijn kant niet open had gehoeven, als ons seksleven op orde zou zijn. Wat ik nu bij een minnaar of een maatje hoop te vinden is de compensatie voor de seks waar mijn vriend niet aan kan voldoen. Dan moet je vooral denken aan frequentie, duur en seksuele handelingen (gewone seksuele handelingen, niks in het extreme). De reden dat ik kies voor een open relatie is omdat ik het spel eerlijk wil spelen en inderdaad goede afspraken wil maken. Voor hem zou het betekenen dat hij ruimte krijgt om met zijn Bi-gevoelens te experimenteren richting vrouwen.

groeten,

Floris
Floriss

Berichtdoor Floriss » di 27 aug 2013, 17:31

Het is weer even geleden dat ik mij laatste bericht hebt geplaatst. Tijd voor een update.

Er is de afgelopen twee maanden een hoop gebeurd. Veel en moeizame gesprekken gevoerd over het wel en wee van een open relatie. Daar bleken bij nader inzien toch meer haken en ogen aan te zitten dan ik vooraf had gedacht. Uiteindelijk hebben we de voorwaarden opgesteld, een aantal keer aangepast en uiteindelijk mee ingestemd.
Vervolgens in goed overleg besloten om de relatie op basis van de afspraken te openen om te kunnen experimenteren. Dit heeft twee weken geduurd! Aan het einde van de tweede week zat mijn partner er compleet doorheen en het enige wat hij nog wilde was de verandering in de relatie zo snel mogelijk terugdraaien. Omdat ik het gevoel had, dat het anders wel eens einde relatie had kunnen zijn, heb ik daar met enige moeite mee ingestemd. Daarna heb ik een derde partij teleur moeten stellen, met wie ik al bezig was met het maken van afspraken. Achteraf gezien kwamen we allebei tot de conclusie dat we waren vergeten om aan de verandering een bedenktermijn te koppelen, bijvoorbeeld twee weken. Op die manier hadden we allebei nog twee weken kunnen nadenken, zonder richting derden al stappen te ondernemen. Leermomentje.

Een tot maximaal twee weken na het terugdraaien van de afspraken zijn we opnieuw begonnen met praten. Immers de behoeften waren niet veranderd. Uiteindelijk hebben we afspraken gemaakt over het verbeteren van ons eigen liefdesleven. Afgelopen weekend hebben we aanvullend daarop afspraken gemaakt waarin mijn partner de ruimte krijgt om verder te gaan met zijn zoektocht naar een leuke dame. Op het moment dat hij die gevonden heeft, maken we aanvullende afspraken over de ruimte die hij denkt nodig te hebben om met haar een intiem contact aan te gaan. Voor mij geldt dat de investering in ons eigen liefdesleven absoluut prioriteit heeft, mocht dat voldoende op orde komen, dan zou dat kunnen betekenen dat van mijn kant de relatie niet open hoeft. Persoonlijk heeft dat ook absoluut mijn voorkeur.
Floriss

Berichtdoor bert100 » di 27 aug 2013, 18:07

hey Floris,
ik heb wel vakergehoord en gelezen vooral dat ook in een mannenrelatie na jaren de seks met elkaar afneemt. Er wordt vaker en heviger gemasturbeerd of wanneer ze een open relatie hebben heeft één of allebei wilde seks met een derde.
Neen ik wil geen hokjes make en zeker niet om jullie in te plaatsen

Maar is het juist als ik dit bij jou ook tussen de regels kan lezen dat je eregsn allebei op zen minst meer wil of anders?

Bert
bert100

Berichtdoor edcar » wo 28 aug 2013, 00:36

Verwacht niet meteen dat alles loopt zoals je wil dat het zal lopen want een "open-relatie" is niet zomaar iets waaraan je begint in welke vorm van relatie je ook mag zitten..... De openheid met praten is zeker heel belangrijk en natuurlijk regels maak je samen en niet 1 persoon alleen,geven en nemen beetje water bij de wijn doen etc op die manier kom je samen het beste overeen en zetten jullie een vaste basis waarop jullie altijd kunnen terug vallen maar zeker ook verder bouwen.

Maak de "regels" in het begin niet al te omslachtig maar houd wel iets speciaals voor wat echt van "jullie" samen is !!!! ... Dat kan van alles zijn is wat jullie er van maken .... Iets wat jullie relatie speciaal maakt tijdens jullie seks , dat is iets wat je de ander dus niet mag geven..... Uiteraard doe je het beide veilig ( dan wel zo veilig mogelijk ) dus om een voorbeeld te stellen geen orale seks met de ander ... Maar als je elkaar gewoon geheel los laat ( wel veilig zeg ik altijd !!! ) zal je iets anders moeten bedenken waarom dat je eigen partner speciaal is ... Bv romantisch eten om maar wat te noemen.

Zo hebben wij als afspraak dat hoe vaak we ook seks hebben gehad met die ander en hoe laat het ook mag zijn , wij sluiten altijd af met elkaar samen... En heb dan de lekkerste seks met haar .... Ik zal mijn nooit voor de volle 100% geven aan een ander want de volledige 100% is voor haar.... Verder kent zij ook het beste mijn gevoelige plekjes en dat geldt andersom natuurlijk ook ...... Natuurlijk kan het voorkomen in geval bij een andere vrouwelijke partner dat die iets doet wat heel prettig is en wat mijn eigen vrouwtje nog nooit gedaan heeft ( zeldzaam :mrgreen: ) dan praten wij hier zeker nog voor de seks erover ( andersom kan natuurlijk ook dat een man iets bij haar heeft gedaan etc ) ...... Voor seks met de dezelfde sekse is over het algemeen alles anders en natuurlijk prettig te noemen .... Maar daarbij houden wij er wel van om de seks met een ander terug te halen in ons eigen spel ... Dus verricht ik vaak dezelfde handelingen met mijn eigen meissie en zij doet dat ook weer terug bij mij.... Dus pijpen = likken

Kortom praten praten en goede afspraken maken waar jullie beide mee kunnen leven ;)
* Spreken is zilver...zwijgen is goud
* Wie nooit waagt...Blijft maagd.
edcar

Berichtdoor Floriss » wo 28 aug 2013, 11:42

Bert100 en Edcar, allebei bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat Edcar het meest dicht bij de waarheid zit. Behoefte aan wilde seks of seks met wie dan ook, hebben wij geen van beide. Als je kiest voor een relatie waarin je trouw elkaar bent, dan weet je dat seks op de langere termijn een bijzaak wordt. Het blijft aanwezig maar de frequentie neemt af, daar staat tegenover dat de seks die je met je eigen partner hebt, wat mij betreft wel veruit de beste seks is die je kan hebben. Het verschil zit hem met name in de toevoeging van de liefde en intimiteit. Een seksrelatie is mijn ogen vooral op lust gericht.

Ik kan inmiddels ook goed leven met de afspraken die we afgelopen weekend hebben gemaakt. Ik kies met stip voor de liefde, intimiteit en seks met mijn partner. Wij hebben ook allebei de intentie uitgesproken om daar werk van te maken en weten dat dat wellicht soms wat moeite kost. Aan de andere kant dingen die moeite kosten, geven je na afloop vaak wel het meest bevredigende gevoel.

Voor mijn partner geldt dat de liefde en intimiteit tussen ons voorop staan. Naar zijn kant hebben we besloten om hem de ruimte te geven om te ontdekken wat hij met zijn (seksuele) gevoelens richting vrouwen wil. Wanneer en of het er ooit van gaat komen weten we geen van beide, maar ik heb naar hem toe aangegeven dat het mocht het zover komen, ik opensta voor een gesprek om te kijken wat er mogelijk is. De voorwaarden hebben we reeds op papier staan, daar hebben we allebei lang genoeg bij stil gestaan.

Als ik terugkijk op de hele situatie is het alles bij elkaar een heel verhaal. Een vat vol emoties, praten, lachen, huilen. Ik ben in ieder geval blij met jullie reacties en het partnerhoekje op dit forum. Het forum is toch primair bedoeld voor mensen met een biseksuele of andere ruimdenkende geaardheid. Het is fijn om zaken die je dwars zitten of waar je je onzeker over voelt, dat je dat op zo'n forum kwijt kan. :)

Voor nu ga ik ermee stoppen, mochten zich nog ontwikkelingen voordoen of mocht ik nog behoefte hebben aan adviezen, dan meld ik me wel weer op dit forum in dit partnerhoekje.

groeten, Floriss
Floriss

Berichtdoor edcar » wo 28 aug 2013, 23:03

:mrgreen: Nou in ieder geval blij om te horen dat het de goede kant opgaat........ Maar denk er wel om dat je ook BLIJFT praten met elkaar en blijf ook open en eerlijk tegenover elkaar want anders krijg je wantrouwen :idea: .... Verder veel succes en houd ons op de hoogte ;)
* Spreken is zilver...zwijgen is goud
* Wie nooit waagt...Blijft maagd.
edcar

Berichtdoor bihappystel » zo 08 sep 2013, 19:02

Wauw....een heftig onderwerp. Mag ik wel zeggen. Het ljkt mij inderdaad zeer moeilijk te bevatten als diegen waarmee le lief en leed hebt gedeeld al die jaren . Met dit probleem komt. Het geeft in mijn wereld kenbaar dat de mens per definitie niet mongaam is of kan zijn. Het hoeft natuurlijk niet. Mijn vrouwn en ik zijn vrij open en eerlijk met elkaar. Sexueel hebben wij geen geheimen voor elkaar. Ik krijg vaak het gevoel of idee dat zodra men een relatie met elkaar krijgt. Men gevoelsmatig elkaar als "eigendom"gaat zien of voelen. Getuige gevoelens van jalousie en claim gedrag. Dit met enig respect .....en heel normaal over het algemeen. Wanneer men de denkwijze verandert in ...Ik heb je lief...we hebben elkaar te leen...en liefde is ....elkaar verzorgen. Zonder dat de ander hierbij een onderschikte rol speelt. Beiden zijn en blijven gelijk. Door het "je bent van mij"gevoel te elimineren denk ik dan ook dat de reikwijdte groter wordt en ook tevens het draagvlak om een relatie uit te diepen. Het ondervinden en mogen leren kennen van elkaars gevoelens op emotioneel en sexueel vlak. Dat jou vriend na al die jaren ontdekt zijn gevoelens en onzekerheid van het bi zijn. Brengt die onzekerheid in jullie relatie kleine scheurtjes. Maar geloof mij..als je al zolang een relatie hebt met elkaar...Zoveel lief en leed met elkaar hebt gedeeld....Dan moet dit zeker enkel an alleen maar jullie relatie versterken.. Dat is nu eenmaal het wonder wat LIEFDE heet....Wens jullie heel veel sterkte en wijsheid.....
bihappystel

Vorige

Keer terug naar Partnerhoekje