vriendje mist de mannen...

Voor homo's, lesbiennes en hetero's met een biseksuele partner.

vriendje mist de mannen...

Berichtdoor Theemuts » di 20 jan 2015, 10:24

Hoi,
Ik ben hier lid geworden om mijn verhaal kwijt te kunnen en hopelijk ook wat advies te krijgen. Mijn vriend is bi, dat weet ik al van voordat we een relatie kregen. We zijn nu 9 jaar bij elkaar, hebben kids. Zijn gevoelens voor mannen hebben de laatste jaren een behoorlijke rol gespeeld in onze relatie. Omdat hij aangaf het contact met mannen te missen, hebben we ervoor gekozen om een huisvriend te zoeken waar we geregeld een trio mee hebben. Iets waar we beiden wel van genieten.

Partner zit nu ruim anderhalf jaar zonder werk en heeft het daar bijzonder moeilijk mee en heeft een depressie ontwikkeld. Daar hebben we hulp voor gezocht, die is nu net opgestart.
Afgelopen weekend kwam na een grote ruzie er uit dat hij niet genoeg aan heeft aan ons sexmaatje en dat hij echt connectie met mannen mist. Schrikken natuurlijk want ik wil hem echt niet kwijt.

Ik heb hem de optie geboden om dan maar een vriendje te zoeken en zo samen hier onze weg in te vinden. Hij is hier over aan het nadenken. Wel heel blij met mijn aanbod maar weet niet of dit gaat werken.
Beiden hebben we wel ook uitgesproken dat we heel veel van elkaar houden en met ons seksleven is vrij weinig mis. We willen elkaar niet kwijt maar vriendje geeft aan dat hij hier niet gelukkig van word. Het is niet genoeg.

Hoe pakken wij dit aan? Kan dit werken? en nog belangrijker: is dit een echte oplossing of houd ik mezelf hiermee voor de gek?
Theemuts

Re: vriendje mist de mannen...

Berichtdoor Crazyjay » wo 21 jan 2015, 17:03

Allereerst welkom op dit forum.

Knap van je dat je begrip opbrengt voor de verlangens van je vriend. Sterker nog; hierin helemaal meegaat.
Maar vlak je eigen gevoel niet af. Hiermee wil ik het volgende zeggen: Je vriend geeft zijn behoeften aan, en jij gaat hierin mee. Tot je vriend weer verdere behoeften heeft. En jij hier weer in mee gaat.
Wanneer zijn zijn behoeften dan verzadigd, en hoe zit het met JOUW behoeften?

Ik denk dat het niet meer dan fair is dat jullie beiden naar jullie wensen kijken, en zover ik kan opmaken uit je verhaal is het nu redelijk éénzijdig.
Crazyjay

Berichtdoor Theemuts » wo 21 jan 2015, 17:30

Dank je wel voor je reactie.
Ik vergeet mezelf hier niet in hoor, die triootjes blijven onderdeel van onze relatie en dat is iets waar ik heel erg van geniet. Daarnaast heb ik natuurlijk nog andere behoeftes maar die zijn hier niet heel relevant.
Meer dan dit kan ik hem zeker niet bieden, dit is niet iets wat ik zomaar even besloten heb. Er is hier lang en vaak over gesproken.

Hij is degene die biseksueel is en naast mij een man in zijn leven nodig heeft om gelukkig te worden, dat gun ik hem. Natuurlijk wel met hele goede afspraken.

Maar hoe pak je zoiets aan?
Theemuts

Berichtdoor Crazyjay » wo 21 jan 2015, 19:47

Niet. Ik denk niet dat jij het in dit geval kunt aanpakken.
Crazyjay

Berichtdoor erwin » vr 23 jan 2015, 12:59

Beste Theemuts,
welkom hier op het forum.

Het is inderdaad erg belangrijk dat je je eigen grenzen ook bewaakt maar daar zorg je wel voor.
Is je zorg nu vooral hoe je er mee om moet gaan als hij een andere relatie erbij zou hebben? Of hoe je aan iemand komt die dat zou willen?

Het eerste is afwachten, belangrijk is goede afspraken maken met elkaar. Er zijn dan in ieder geval drie mensen in het spel en je zult ook rekening moeten houden met de kinderen dus hoe dat zou lopen is weinig over te zeggen. Maar het kan in ieder geval uiteraard wel. Er is helemaal niks mis mee om van meer dan een persoon te houden en ook een relatie mee te hebben.

Het tweede is eigenlijk ook een kwestie van afwachten :). De juiste persoon ergens tegenkomen waar het mee klikt en en waar jij bij voorkeur ook vertrouwen in hebt , dat zou wel ideaal zijn.

groetjes
Erwin
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Keer terug naar Partnerhoekje