Kracht

Voor homo's, lesbiennes en hetero's met een biseksuele partner.

Re: sterk

Berichtdoor Subjectief » do 25 maart 2010, 16:20

Ik kwam er vandaag achter dat mijn moeder dus wel daadwerkelijk die mening heeft; van meerdere mensen tegelijk houden is echt iets voor mannen. Dat was naar aanleiding van een gesprek over mijn pa, die na een relatie van een half jaar, 3 weken later weer een nieuwe vriendin heeft. Dan zou hij volgens mijn moeder niet van die vorige vriendin gehouden kunnen hebben (o.a. omdat hij die nieuwe vriendin toen ook al kende). Daarop reageerde ik met dat het volgens mij prima mogelijk is van meerdere mensen te houden :mrgreen:
In tegenstelling tot mijn moeder vind ik het juist cool om te zien hoe hij telkens weer zo snel een nieuwe relatie kan beginnen, en vaak leert hij die mensen nog via het internet kennen ook- zou ik nog wat van kunnen leren :lol:
"Don't be too timid and squeamish about your actions. All life is an experiment. The more experiments you make the better." - Ralph Waldo Emerson
Subjectief

Berichtdoor meeuw3 » zo 28 maart 2010, 10:24

Miranda schreef:Ik hoop dat je iets anders bedoelt, maar ik lees dit als: "Vrouwen willen een monogame relatie en beslist niet een partner delen, want dat willen ze niet.". Waarom niet? Omdat ze graag zekerheid willen in hun relatie? En waarom zou dat in een niet-monogame relatie niet het geval zijn? Omdat ze te jaloers zijn? Omdat ze niet kunnen delen?

Hoi Miranda, Heel leuk te merken dat je zo voor de vrouw opkomt! :D Je hebt gelijk dat er net zo goed mannen zijn die voor een monogame relatie kiezen. Maar idd zo bedoel ik het niet. Wat ik zeggen wil is dat ik vermoed dat er weinig mensen (dus zowel mannen als vrouwen) zullen zijn die een liefdesrelatie aangaan waarin sprake is van bigamie. Ik heb het over een vrouw, omdat ik samen ben met een man. Was het andersom geweest had ik mannen aangehaald. En wellicht mede door de punten die jij benoemd; jalouzie, behoefte aan zekerheid, niet willen en kunnen delen, angst om de ander te verliezen, uniciteit binnen een relatie, maar ook omgeving dat een rol kan spelen. Nu ja en ga zo door. En sommige punten zullen ook bij mij opgaan, zeker in het begin als ik erg verliefd ben.

Paul, eerder heb ik mij een beetje verdiept in polyamorie. Ik sta er wel open voor (en mijn partner ook, heel belangrijk uiteraard), maar ik heb het niet toegepast in mijn manier van leven. Ik moet uitzoeken of ik dat kan en wil (dit klinkt misschien wel dubbel omdat ik het ook heb over 'niet willen kiezen' en 'vrijheid'). De vrouwen die ik ken zijn monogaam, dus helaas heb ik nog geen mogelijkheid gehad om te 'oefenen' zeg maar ;) Ik ben niet monogaam, maar heb niet eerder twee relaties gehad.
Jij wel? Ik ben erg benieuwd naar je ervaring.
meeuw3

Berichtdoor PaulV » zo 28 maart 2010, 10:49

Ik heb tot nu toe een enkele relatie gehad met een vrouw en deze was al getrouwd. Dat is eigenlijk nooit een issue geweest.
Sekspositief.nl - Een forum voor iedereen met een sekspositieve houding.
PaulV

Berichtdoor Miranda » zo 28 maart 2010, 12:03

Yep, that would be me. En nee, dat was geen enkel issue.
Overigens ook vriendinnen gehad, waarvan er twee ook zelf een andere relatie hadden. Was ook al geen issue.
Ze bestaan beslist hoor, polyamoureuze vrouwen en mannen :D
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin (1706-1790)
Miranda

Berichtdoor meeuw3 » zo 28 maart 2010, 12:12

ok als ik het snap hebben jullie (paul en jij) een relatie gehad en jouw partner vond het ook prima? Helemaal prachtig natuurlijk als dat mogelijk is! Ik weet dat ze bestaan, echt. Ik ga mij toch nog eens meer verdiepen in het fenomeen polyamorie.
meeuw3

Berichtdoor Miranda » zo 28 maart 2010, 13:18

meeuw3 schreef:ok als ik het snap hebben jullie (paul en jij) een relatie gehad en jouw partner vond het ook prima?

Dat begrijp je goed. En uiteraard vond mijn andere partner het prima, anders was ik er niet aan begonnen.

Kijk eens op polyamoureus.nl, da's een heel leuk forum over polyamourie.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both."
Benjamin Franklin (1706-1790)
Miranda

Berichtdoor Prada » zo 13 jun 2010, 21:54

Hoe hechter een vriendschap tussen vrouwen, des te rijker de woorden. Hoe hechter een vriendschap tussen mannen, des te minder de woorden.Maar bij haar kan ik stil zijn.
Prada

Vorige

Keer terug naar Partnerhoekje