Favoriete tv-series

Voor onderwerpen die niets met biseksualiteit te maken hebben, maar die je toch in de groep wilt gooien.

Re: Favoriete tv-series

Berichtdoor blizz » do 05 jan 2017, 21:49

Jerome schreef:Jammer genoeg is het alweer gedaan na drie seizoenen.

helaas wel. ik hoop dat ze hem nog doorzetten.....
blizz

Berichtdoor erwin » vr 06 jan 2017, 18:16

Jerome schreef:Recenter ben ik ook fan van Penny Dreadful. De klassieke horrorpersonages passeren allemaal, in nieuwe situaties en confrontaties.
Jammer genoeg is het alweer gedaan na drie seizoenen. Maar ja, beter dan de koe uitmelken tot ze neervalt.

Het zegt me helemaal niks, maar word er wel nieuwsgierig van. Linda Duits beweerde op een Holland BiCon dat biseksuelen vooral in de slechte/horror karakters worden afgebeeld. Is dat hierbij ook zo?
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Berichtdoor blizz » vr 06 jan 2017, 21:51

erwin schreef:
Het zegt me helemaal niks, maar word er wel nieuwsgierig van. Linda Duits beweerde op een Holland BiCon dat biseksuelen vooral in de slechte/horror karakters worden afgebeeld. Is dat hierbij ook zo?

ik heb redelijk wat (slechte) horror gezien, maar het niet echt bi wat je voorbij ziet komen. meestal gewoon vrouwen die met elkaar gaan zoenen en dan afgeslacht worden...... ;)
blizz

Berichtdoor erwin » za 07 jan 2017, 01:17

oh ja, daar doen we het voor :D :D :D
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Berichtdoor Jerome » za 07 jan 2017, 14:18

Eén van mijn favoriete Bi personages in horror is in Buffy. Willow (en Tara, haar vriendin), zijn goede (witte) heksen.
Willow heeft zowel hetero als gay relaties gehad, hoewel het woord Bi niet expliciet viel, natuurlijk.
En Xena, warrior princess, is overduidelijk lesbisch/Bi in haar relatie met Gabrielle.

Er zijn genoeg positieve rolmodellen in SF en horror.

In Dr Who en Torchwood hebben we Captain Jack Harkness, een held en overduidelijk gay. In Torchwood heeft hij een relatie met Yanto, met behoorlijk expliciete sex.

In de recente Star Trek film is Sulu gay (alweer een held out of the closet), en de persoon die vroeger Sulu speelde, George Takei, is gay en een heel fervent voorstrijder van gay rights.

Dus, nee, ik zou niet zeggen dat de meeste Bi's in fantasy-land negatieve rolmodellen zijn.
Jerome

Berichtdoor Jerome » di 10 jan 2017, 19:31

Oh, ja Penny Dreadful heeft wel een Bi personage, meerdere zelfs. Geen "Superman stijl" helden, maar de éne vecht voor de "goede kant", de andere meer voor zichzelf.
Maar de reeks heeft heel wat verrassingen, en ik laat iedereen die liever zelf ontdekken.
Jerome

Berichtdoor Sakujo » vr 13 jan 2017, 00:30

Jerome schreef:In Dr Who en Torchwood hebben we Captain Jack Harkness, een held en overduidelijk gay. In Torchwood heeft hij een relatie met Yanto, met behoorlijk expliciete sex.

En als we het toch over Doctor Who hebben, daar hebben we ook nog de Paternoster Gang. Madame Vastra en haar vrouw Jenny met hun "pet potato".
Als die 2 dames geen goed rolmodel zijn, weet ik ook niet meer. :lol:

GabJe schreef:Mijn eeuwige favoriet van kinds af aan: Avatar: the Legend of Aang <3 <3 <3
Als tweede komt dan automatisch Avatar: the Legend of Korra.

Yesss, die blijven gaaf. Ik heb van die eerste een DVD box en af en toe is het even 2 dagen alleen maar die serie kijken, gewoon omdat het gaaf is. :D
“The way I see it, every life is a pile of good things and bad things. The good things don’t always soften the bad things, but vice versa, the bad things don’t always spoil the good things and make them unimportant.” ~ The Doctor
Sakujo

Berichtdoor Jerome » za 14 jan 2017, 22:56

Ja, idd, Vastra in DrWho! was ik vergeten!
Fantastisch personage, wat een sterke vrouw!

Zie, behoorlijk wat rolmodellen in SF en horror. Zelfs groene!!!!
Jerome

Berichtdoor Vreemde Eend » zo 15 jan 2017, 19:34

Favoriete tv-series... Best wel wat eigenlijk... Ik kijk een paar op tv, de rest via Kodi of Netflix.

Flikken Maastricht
Penoza
Smeris
Celblok H
Moordvrouw
Petty Coat
Prison Break
Under the Dome
Peaky Blinders
BlindSpot

Pfffff, kan er nog genoeg opnoemen ben ik bang...
Ik hou ook van films, vooral misdaad, western en thrillers. Het lastige is alleen dat ik zeeën van tijd heb, maar mezelf bijna nooit tijd gun om series of films te kijken... Vaak te druk met andere dingen, gezin en andere hobby's...
Leef bij de dag, het kan elke dag je laatste zijn...
Vreemde Eend

Berichtdoor Lizet_song » di 17 jan 2017, 22:20

Gekeken vroeger:
Melrose place :o
Heartbreak high(jaar geleden voor de grap een keer weer bekeken)
Star trek , Buffy the vampire slayer(ja ook ik)
Angel, Charmed
Fresh Prince of Bell-Air. One tree Hill
Sabrina the teenage Witch, Xena
Full house. The Simpsons
Little house on the prairie

Kijk ik nu:
Criminal minds, Bones
Nog steeds The Simpsons, overigens kijk ik ook nog steeds Star Trek. Buffy heb ik op Dvds.
En kijk ik zo af en toe ook nog Little house on the prairie
Sleepy Hollow, The Walking Dead,
Midsomers Murders, Sherlock, Law & Order

Misschien wel meer. Kijk daarnaast ook verschillende films.
Lizet_song

Vorige

Keer terug naar Een goed gesprek