Is er verschil ??

Voor onderwerpen die niets met biseksualiteit te maken hebben, maar die je toch in de groep wilt gooien.

Is er verschil ??

Berichtdoor edcar » zo 13 okt 2013, 15:45

Zit er verschil tussen mannelijke en vrouwelijke biseksualiteit ? .......... Is het waar dat het bij een man vaak meer om de seks gaat en bij vrouwen om het gevoel ? ....... Heeft ook een beetje te maken met hetgeen je hier en het internet vaak leest .....

Bij mannen zie je de seks/ontmoetingen vaak plaats vinden op parkings,seksbioscopen,camseks,thuisbezoekjes en ga zo maar even verder,en dat terwijl je dit bij vrouwen zelden hoort........ Vrouwen zijn ook vaak "verliefd" op de persoon en heeft de seks in de meeste gevallen een kleinere rol,op uitgaansgebied zijn het de "gewone" stapavonden en evt de Bi-party's ...... Vrouwen die ook daadwerkelijk sekscammen met andere vrouwen heb ik tot nu toe nog nooit gehoord ( zal er heus wel zijn ) ....... Kortom gezegd dus speelt de "liefde" bij vrouwen een grotere rol en heeft het in de meeste gevallen bij mannen meer te maken met seks/lust.
* Spreken is zilver...zwijgen is goud
* Wie nooit waagt...Blijft maagd.
edcar

Re: Is er verschil ??

Berichtdoor edcar » zo 13 okt 2013, 16:00

Mijn mening ; Ja mannen zullen vaker puur alleen voor de seks gaan :twisted: .... Maar ik ben wel van mening dat dit geldt voor de mannen die meer de "voorkeur" geven aan vrouwen :!: ........ Natuurlijk kunnen ook mannen verliefd worden op iemand van hun eigen sekse maar die zijn denk ik wel in de minderheid .....

Voor mijzelf geldt ; "Gevoel" heb ik niet voor de persoon maar ik moet er wel een "klik" mee hebben, mijn doel is wel seks hebben... Dus is het ook echt seksgericht......( dit geldt ook voor evt vrouwelijke bedpartner ) ....... En ook voor mij geldt dat ik verliefd kan worden op een ander ;)
edcar

Berichtdoor twijfelaar » ma 14 okt 2013, 21:10

Intresante vraag ik zou het eigenlijk niet eens weten.
twijfelaar

Berichtdoor AdamRA » wo 16 okt 2013, 22:31

nou misschien is het toch allemaal een grijs gebied want een biman kan ook sex hebben met een homosexueel en een bivrouw kan ook sex hebben
met een lesbienne
AdamRA

Berichtdoor AdamRA » wo 16 okt 2013, 23:42

nou misschien is het toch allemaal een grijs gebied want een biman kan ook sex hebben met een homosexueel en een bivrouw kan ook sex hebben
met een lesbienne
AdamRA

Berichtdoor Emiel » za 19 okt 2013, 00:08

Ik heb wel het idee dat er zo gedacht wordt, "mannen houden nu eenmaal meer van seks dan vrouwen", maar wellicht dat het aantal toegenomen women-only parties iets anders doet vermoeden.... ben benieuwd!
Emiel

Berichtdoor Jakob » ma 21 okt 2013, 17:21

Ik denk ook dat mannen meer seks gericht zijn, en een vrouw zal eerder verliefde gevoelens bij een andere vrouw krijgen vermoed ik.
Bij de mannen is het meer een klik die er moet zijn, al zijn er ook genoeg mannen die voor de vlugge seks in een auto of op een parkeerplaats gaan soms uit nood omdat de partner het niet mag weten en soms voor de spanning.
Het is ieder zijn ding hoe je het invult.
Persoonlijk hou ik ervan om er een leuke avond thuis van te maken dan kun je rustig de avond opbouwen. :)
Jakob

Berichtdoor mirmir83 » ma 11 nov 2013, 16:44

Mannen en vrouwen die "ontdekken" dat ze bi zijn zijn allebei
toch op eerst op zoek naar sex met hetzelfde geslacht?

Misschien dat mannen wat meer naar uiterlijk kijkje ipv naar innerlijk en gevoel enzo. En dat
vrouwen er ook een goed gevoel bij willen hebben bij de vrouw, zowel op innerlijk als o uiterlijk?
Mirrrmirrr
mirmir83

Berichtdoor Emile » za 23 nov 2013, 01:43

Mirmir, jouw stelling onderschrijf ik absoluut niet. Ik heb ruim 25 jaar uitsluitend homoseksuele relaties gehad en enkele jaren geleden '(her)ontdekt' dat ik ook bi-gevoelens heb. Ik zou dus eerst en vooral op zoek gaan naar seks met het andere geslacht. En ik kan je vertellen dat ik inmiddels al wel begrepen heb dat de meeste vrouwen helemaal niets moeten hebben van een man die (ook) seks met een man heeft. Omgekeerd vinden hetero- en bi-mannen op hun beurt bi-vrouwen vaak wel heel interessant. Vrouwen zijn dus wat betreft veel conservatiever/eenkenniger/bekrompener in hun gedachtegang. (Ik wil hieraan zelf geen waardeoordeel verbinden, en kies voor 'eenkennig'.)

Overigens keuren vrouwen homo- en biseksualiteit in het algemeen veel minder vaak af dan heteromannen, maar zijn ze dus wel minstens net zo afwijzend wanneer het gaat om lichamelijk contact met een homoseksuele man. De acceptatie van biseksuele mannen stopt dus ook waar de bi-man zijn heterokant in de praktijk wil brengen.

Uiteraard zijn er diverse uitzonderingen die de regel bevestigen. Tot nu toe heb ik die uitzonderingen overigens alleen maar ervaren bij biseksuele vrouwen, niet bij heterovrouwen.

Ik ben erg nieuwsgierig hoe de ervaringen van anderen op dit punt zijn.
Al 20 jaar een homoseksuele relatie en de afgelopen jaren mijn biseksualiteit (her)ontdekt maar daaraan (nog) geen concrete invulling gegeven.
Emile

Berichtdoor edcar » zo 24 nov 2013, 21:22

Het klopt inderdaad dat mensen heel anders kijken en reageren op "mannelijke" biseksuelen ... Helaas eigenlijk terwijl vrouwelijke biseksualiteit vaak "beter" wordt geaccepteerd tenminste op "seksparty's en in paren/swingersclubs" ....... In al die jaren dat wij clubs bezoeken zijn wij nog maar heel weinig biseksuele mannen tegen gekomen en dat terwijl zowat 70% van de vrouwelijke bezoekers biseksueel dan wel bischierig zijn ( of zeggen dat ze het zijn ) .........

Mannen komen er ook blijkbaar moeilijker voor uit dat ze "nieuwsgierig" zijn naar dezelfde sekse en misschien is dat ook wel de reden waarom veel "biseksuele mannen" vluchtige seks hebben in vieze bioscopen en donkere parkeerplaatsen :shock: ..... Ook binnen de "homo-wereld" wordt je vermeden door de meeste..... Ik kwam zelf jarenlang in een "gaybar" in Eindhoven,ondanks dat ik daar altijd veel fun heb gehad en toen vele "vrienden" heb leren kennen was ik toch een soort van "buitenbeentje" :roll: .... Van een kant begrijpelijk want de meeste jongens/mannen waren toch opzoek naar een relatie terwijl ik slechts af en toe behoefte had aan seks met een jongen :mrgreen:

Ook al hebben wij seks met andere en is het ook in de meeste gevallen puur seksueel :twisted: wil dit niet zeggen dat wij geen gevoel/klik hebben met de persoon ( en ) ...... Is voor ons zeker niet zo dat wij date met de broek op onze knieën , integendeel zelfs want willen toch heel graag weten wat voor soort "vlees" wij in de kuip hebben ... En daar gaan toch vaak heel veel gesprekken/chat's aan vooraf ... Zo maar seks hebben met iemand is zeker niet onze style , en eerlijk gezegd houden wij er het liefst een vriendschap aan over. ;)
edcar

Volgende

Keer terug naar Een goed gesprek