Is er verschil ??

Voor onderwerpen die niets met biseksualiteit te maken hebben, maar die je toch in de groep wilt gooien.

Re: Is er verschil ??

Berichtdoor vlinder4 » ma 02 feb 2015, 12:38

Ik ben zelf vrouw en wil graag mijn bi seksuele kant meer ontdekken.
Ik ben getrouwd en mijn man geeft me die ruimte ook, maar ik hoef er geen gevoelens bij te hebben. De liefde heb ik al met mijn man samen en die staat voor mij bovenaan.
De bi seksuele gevoelens zijn dan ook puur seksueel, ik ben niet op zoek naar een relatie.

In een gesprek met mijn man hebben we hypothetisch gesproken over hoe het zou zijn als het andersom zou zijn.
En ik ben daar heel eerlijk in geweest. Ik zal het in eerste instantie "raar" vinden omdat ik mijn man nooit zo gezien heb zeg maar. Ik zie hem als hetro man en niet als bi seksueel.
Maar ook ik zal hem de ruimte geven die hij nodig heeft, zo lang het er voor erbij is en niet een vervanging van onze relatie.

Er rust natuurlijk ook nog steeds een taboe op homoseksuele mannen als is die minder dan vroeger. Het is er nog wel.
Er zijn denk ik ook nog steeds mensen die veel vooroordelen hebben over homoseksuele seks.

Ik ben altijd een openminded persoon geweest en ik hoop dat ook altijd te blijven. Gelukkig is mijn man ook redelijk openminded en kunnen we in die zin alles bespreken.
Ik plaats mezelf in een hartje in plaats van een hokje
vlinder4

Berichtdoor James76 » ma 16 feb 2015, 15:32

Ik spreek puur voor mijzelf dat ik als Bi-man hoofdzakelijk geniet van de sex met een man en daar komt feitelijk geen enkele verliefdheid aan te pas. Het is pure lust en misschien vind ik het daarom soms ook moeilijk om te vertellen, zeker tegen een vrouw waar ik ook het bed mee deel omdat ik bij vrouwen juist wel een (enorme) klik moet hebben.

De bi-vrouwen in mijn omgeving zijn ook veel terughoudender m.b.t. sex dan ik ben.. al hangen ze wel aan mijn lippen als ik weer eens naar de sauna ben geweest. Maar wie ben ik om de wereld op te delen en in hokjes te plaatsen, seksualiteit verschilt van persoon tot persoon.
James76

Berichtdoor mediumbinar » zo 29 maart 2015, 14:14

Dit is zo n achterhaald dom gefixeerd idee
als je ziet hoe females met elkaar bezig kunnen zijn
dan kunnen mannen daar nog n puntje aan zuigen
(lol niet letterlijk maar voor de kinky mannen wel )
mediumbinar

Berichtdoor samsel » do 21 mei 2015, 20:47

Ik zou graag willen reageren Edcar en Emile, ik ben zelf een biseksuele vrouw van 25 en ik ben al 2 jaar gelukkig met een hele lieve mooie vrouw! Maar, als de rollen zouden zijn omgedraaid en zij was een man, want ik ben merendeels met mannen geweest omdat ik het van mijzelf nog niet kon accepteren. Gelukkig nu wel maar thats not the point, wat ik wil zeggen is als de rollen zouden zijn omgedraaid en mijn vriend zou bi seksueel zijn zou ik daar absoluut geen problemen mee hebben. Er wordt hier en daar gesuggereerd dat vrouwen minder openminded zijn als het gaat om bi mannen. Nou, ik ben daar geen van. Als hij ook op mannen valt is dat geen enkel probleem. Ik denk dat conservatieve/eenkennigere/bekrompenere mensen vooral gaat vinden onder de 'hetero's'. Want ik denk dat serieus dat 100% hetero niet eens bestaat maar goed. Mensen die dus hetero zijn, en dus niet alleen vrouwen maar ook mannen, het idee van bi mannen niet kunnen verkroppen. Al heb ik zelf ook vaak genoeg meegemaakt dat als bi vrouw je ook niet altijd geaccepteerd wordt. Want als je als bi uit de kast komt en je gaat naar een vrouwenbar en je zegt dat zeggen ze.. oh je bent dus nieuwsgierig? en als je naar een heterobar gaat zeggen ze.. oh je bent dus gay maar durft het niet toe te geven? of nehh.. jij moet gewoon hetero zijn, kan niet anders. Het is nou nooit eens.. oh bi, vertel eens? is dat niet lastig omdat je dan op beide valt. Jammer maar helaas, sommige mensen zijn nou eenmaal bekrompen. Man of Vrouw.

Verders.. interessante vraag. En ja ik denk dat er verschil is. Want er is sowieso ook al verschil tussen hoe gayvrouwen naar een vrouw kijken en hoe heteromannen naar een vrouw kijken. Ik denk dat dat puur te maken heeft met het brein, als je kijkt naar hetero mannen hoe die naar een vrouw kijken is puur seks, voortplanting en weer verder om het kort door de bocht te zeggen. Vrouwen kijken met andere ogen naar een vrouw. Veel meer persoonlijkheid en of die klik er is zonder het seksuele.
Achja, het bijft een leuke discussie.
Leuke site trouwens! Gr, Samsel

Emile schreef:Mirmir, jouw stelling onderschrijf ik absoluut niet. Ik heb ruim 25 jaar uitsluitend homoseksuele relaties gehad en enkele jaren geleden '(her)ontdekt' dat ik ook bi-gevoelens heb. Ik zou dus eerst en vooral op zoek gaan naar seks met het andere geslacht. En ik kan je vertellen dat ik inmiddels al wel begrepen heb dat de meeste vrouwen helemaal niets moeten hebben van een man die (ook) seks met een man heeft. Omgekeerd vinden hetero- en bi-mannen op hun beurt bi-vrouwen vaak wel heel interessant. Vrouwen zijn dus wat betreft veel conservatiever/eenkenniger/bekrompener in hun gedachtegang. (Ik wil hieraan zelf geen waardeoordeel verbinden, en kies voor 'eenkennig'.)

Overigens keuren vrouwen homo- en biseksualiteit in het algemeen veel minder vaak af dan heteromannen, maar zijn ze dus wel minstens net zo afwijzend wanneer het gaat om lichamelijk contact met een homoseksuele man. De acceptatie van biseksuele mannen stopt dus ook waar de bi-man zijn heterokant in de praktijk wil brengen.

Uiteraard zijn er diverse uitzonderingen die de regel bevestigen. Tot nu toe heb ik die uitzonderingen overigens alleen maar ervaren bij biseksuele vrouwen, niet bij heterovrouwen.

Ik ben erg nieuwsgierig hoe de ervaringen van anderen op dit punt zijn.
samsel

Berichtdoor Sakujo » vr 22 mei 2015, 13:03

Ik denk dat het niet per se qua geslacht verschillend is, maar gewoon per persoon, ongeacht geslacht dus. De een heeft gewoon meer een emotionele connectie nodig, en de ander is meer van de vleselijke lusten en dan zijn er ook mensen die het allebei nodig hebben. Maar ok, dat is hoe ik het, door eigen ervaring, zie.
“The way I see it, every life is a pile of good things and bad things. The good things don’t always soften the bad things, but vice versa, the bad things don’t always spoil the good things and make them unimportant.” ~ The Doctor
Sakujo

Berichtdoor Luuk » za 23 mei 2015, 12:52

Sakujo schreef:Ik denk dat het niet per se qua geslacht verschillend is, maar gewoon per persoon, ongeacht geslacht dus. De een heeft gewoon meer een emotionele connectie nodig, en de ander is meer van de vleselijke lusten en dan zijn er ook mensen die het allebei nodig hebben.

Daar sluit ik me bij aan. Ik heb mijn bi-verlangen nog nooit in de praktijk gebracht maar merk bij mezelf dat ik me tot op heden alleen op seksueel gebied aangetrokken voel tot jongens en niet liefdelijk. Het gaat om het geslachtsdeel zegmaar en wat je daar samen mee kunt doen. Maar het is zeker niet zo dat ik met elke willekeurige jongen seks wil. Er moet wel iets van een klik zijn om me prettig te voelen, want ook elkaar seksueel bevredigen zonder liefde lijkt me heel intiem.. Helemaal in deze fase waar alles omtrent jongens voor mij nog nieuw is.
What is essential? Is it visible to the eye?
Luuk

Berichtdoor bert100 » za 23 mei 2015, 13:50

Luuk schreef:[quote="Sakujoquote]
Daar sluit ik me bij aan. Ik heb mijn bi-verlangen nog nooit in de praktijk gebracht maar merk bij mezelf dat ik me tot op heden alleen op seksueel gebied aangetrokken voel tot jongens en niet liefdelijk. Het gaat om het geslachtsdeel zegmaar en wat je daar samen mee kunt doen. Maar het is zeker niet zo dat ik met elke willekeurige jongen seks wil. Er moet wel iets van een klik zijn om me prettig te voelen, want ook elkaar seksueel bevredigen zonder liefde lijkt me heel intiem.. Helemaal in deze fase waar alles omtrent jongens voor mij nog nieuw is.[/quote]

zo voel ik het ook
bert100

Berichtdoor Bicurious34 » do 28 mei 2015, 18:05

bert100 schreef:
Luuk schreef:[quote="Sakujoquote]
Daar sluit ik me bij aan. Ik heb mijn bi-verlangen nog nooit in de praktijk gebracht maar merk bij mezelf dat ik me tot op heden alleen op seksueel gebied aangetrokken voel tot jongens en niet liefdelijk. Het gaat om het geslachtsdeel zegmaar en wat je daar samen mee kunt doen. Maar het is zeker niet zo dat ik met elke willekeurige jongen seks wil. Er moet wel iets van een klik zijn om me prettig te voelen, want ook elkaar seksueel bevredigen zonder liefde lijkt me heel intiem.. Helemaal in deze fase waar alles omtrent jongens voor mij nog nieuw is.[/quote][/quote]
zo voel ik het ook[/quote]

Ook ik ben het hier mee eens. Ik ben een man en met andere mannen gaat het mij voornamelijk om de sex en de geheel andere spanning die dat met zich mee brengt. Wat er onder die gordel zit zeg maar, maar er moet met die vent wel ook een klik zijn. Of beter gezegd, we moeten wel een beetje op hetzelfde niveau zitten.
Bicurious34

Berichtdoor mokkavanille » do 28 mei 2015, 21:35

Ik ben vrouw en ik wil meer dan enkel seks. Ik vind fysieke aantrekkingskracht
Belangrijk en ik kan ook echt verliefd zijn op een vrouw en van haar houden.

Hoewel dit misschien wel 'bedreigender' kan zijn voor mijn vaste hetero relatie. Tenminste, dat vind onze therapeut. En ik begrijp wel waarom.
mokkavanille

Berichtdoor Dubbelop » do 03 aug 2017, 17:24

Een oud topic zie ik, maar niettemin interessant. Ik denk dat er sowieso een verschil is in de beleving van seksualiteit en seks tussen man en vrouw, los van de geaardheid. Voor mannen is het geen "echte seks" als er niet gepenetreerd wordt; dit is het einddoel waar naartoe gewerkt wordt. Voor vrouwen kan intiem knuffelen al voldoening geven, terwijl het voor mannen eerder frustrerend is als het "slechts" hierbij blijft. Dit is dus puur mijn uiterst subjectieve, persoonlijke indruk even extreem kort door de bocht samengevat. Ook heb ik de indruk dat die mannelijke beleving in onze maatschappij toonaangevend is. Dit klinkt helaas ook door in seksuele voorlichting op school (althans in mijn tijd, misschien is het nu beter). Of het nu over hetero- of homoseksualiteit ging, voor zover laatstgenoemde uberhaupt aan bod kwam, er werd toch altijd uitgegaan van de mannelijke beleving ervan.

Voor mij persoonlijk geldt toch wel dat ik het idee van seks hebben met iemand (m/v) voor wie ik nul komma nul affectieve gevoelens heb niet aantrekkelijk vind, hoe goed zijn/haar fysiek ook is. Ik ben zelf een vrouw.
Dubbelop

VorigeVolgende

Keer terug naar Een goed gesprek