veelzijdigheid en veranderlijkheid heeft ook haar grenzen?

Voor onderwerpen die niets met biseksualiteit te maken hebben, maar die je toch in de groep wilt gooien.

veelzijdigheid en veranderlijkheid heeft ook haar grenzen?

Berichtdoor bloosje » za 05 sep 2015, 21:38

Deze topic is naar aanleiding van een citaat in de agenda van LNBi met als titel ‘Buiten de Binary, Queer-Bi-Trans Dag’ en deze luid:
Kom langs en ontdek de veelzijdigheid en veranderlijkheid van seksualiteit, gender, verlangen, fantasie, uiterlijk, innerlijk, lichaam, identiteit en de rest.

Dat mij meteen nieuwsgierig maakt. Hoe denkt de doorsnee forum hierover? Op het forum zijn topics te vinden over afknappers bij een date, en weet ik wat nog meer….Waar zijn de leden het gezamenlijk over eens? Is het wishful thinking om er vanuit te gaan dat men je moet accepteren zoals je bent?

Waar het mij om gaat is dat ik zelf (ook) met schoonheidsfoutjes zit waar ik graag meteen aan wil werken, maar mijn zorgverzekering dat nog niet toelaat. Ik voel me daardoor gevangen als een pretparkbezoeker eeuwig wachtend op de rollercoaster ride voor het leven.

De microfoon is voor jullie! (ik zou 'm nemen)
Are you an idiot? No, sire, I am a dreamer - Scrubs
bloosje

Re: veelzijdigheid en veranderlijkheid heeft ook haar grenze

Berichtdoor Luuk » zo 06 sep 2015, 01:59

Veelzijdigheid van seksualiteit, verlangen, fantasieën, etc. vind ik persoonlijk een verrijking. Never a dull moment ;)

Ik denk dat veelzijdigheid en veranderlijkheid in principe geen grenzen kennen als je kijkt vanuit een individu zelf. Dat maakt mensen mede uniek en interessant. Het kan echter wel een probleem worden als iemands eigen levenslust daardoor negatief beïnvloed wordt. Bijvoorbeeld als veranderlijkheid tot resultaat heeft dat iemand zich een ongeleid projectiel gaat voelen. Dat kan zich uiten in bv wel een relatie te wensen maar niet tot stand kunnen brengen of in stand kunnen houden. Een negatieve spiraal van eenzaamheid ligt dan op de loer.

Van de andere kant is een relatie, hier gebruikt in de breedste zin van het woord, een kwestie van geven en nemen. Onze flexibiliteit daarin wordt o.a. bepaald door onze normen, waarden, levenservaring, bereidheid om (voor iemand) te veranderen, esthetische opvattingen en nog een hele rits andere factoren. Als beide individuen in elkaars "flexibiliteit" passen is er een vruchtbare bodem voor een relatie en ontwikkeling. Als dat niet zo is, of na een tijd niet meer zo is (want mensen veranderen), zal men dat merken als iemand zich in bochten moet gaan wringen om de relatie houdbaar te maken/houden...

Ik denk dat iemand kunnen accepteren zoals 'ie is dus afhangt van de mate van je eigen flexibiliteit. Uiteraard ben ik zelf, zowel van binnen als van buiten, ook niet perfect. Ik heb ook schoonheidsfoutjes. Maar ik denk dat het vooral belangrijk is hoe je daar zelf mee omgaat. Wat doet het met je zelfbeeld, je flexibiliteit en wil je daar eventueel aan werken als het je in de weg staat?

Voorbeeld: een bekende van mij heeft kleine borsten en heeft me gezegd dat ze zich daardoor onzeker voelt richting mannen als het op dating aankomt. In haar zelfbeeld zit namelijk op de een of andere manier ingebakken dat alleen vrouwen met grote borsten aantrekkelijk zijn. Toevallig ben ik iemand die juist op kleine borsten valt en dat was voor haar weer een wake-up call dat haar overtuigingen over zichzelf niet perse hoeven te kloppen..

Iets over potjes, dekseltjes en flexibiliteit dus ;)
What is essential? Is it visible to the eye?
Luuk

Re: veelzijdigheid en veranderlijkheid heeft ook haar grenze

Berichtdoor bloosje » wo 09 sep 2015, 23:43

Jouw uitleg is echt het beste antwoord wat ik ook heb gehoord, Luuk Wauw! Ik sta er 100% achter. Ondertussen pak ik mijn kansen en benoem ik vooral niet de momenten die ik had kunnen ervaren als alles anders zou zijn.
Are you an idiot? No, sire, I am a dreamer - Scrubs
bloosje

Keer terug naar Een goed gesprek