wil even wat kwijt

Voor onderwerpen die niets met biseksualiteit te maken hebben, maar die je toch in de groep wilt gooien.

wil even wat kwijt

Berichtdoor Sascha » do 22 okt 2015, 11:01

Ik heb echt geen idee of ik dit onderwerp in het goede topic zet hoor, maar als het verkeerd staat, verplaats het dan maar naar het topic waar het wel hoort te staan (als dat gaat tenminste :oops: ).

Het gaat namelijk over iets wat ik volgens mij altijd al een beetje heb gehad & wat alleen maar sterker is geworden & op de een of andere manier wil ik het ook wel hier kwijt als dat mag, ook al gaat het niet echt over bi seksualiteit ofzo verder.

Ik voel me namelijk geen 100 % vrouw, maar ook geen 100% man. De ene periode meer man, de andere periode weer meer vrouw ... soms voel ik me ook man en vrouw tegelijk en soms weet ik niet eens wat ik nou wel voel ... erg verwarrend, bijna niemand hier in mijn omgeving die hier van af weet.
Heb al een tijdje een 2e account op Facebook, waar maar bepaalde mensen van af weten & daar heb ik dit ook tegen verteld (nou ja, op mijn tijdlijn gezet met uitleg).
De meesten vatten het dan wel goed op, maar de verwarring blijft ... het blijft een strijd van hoe ik me `moet` voelen ... ja, ik ben en blijf dan wel bi seksueel, dus dat maakt verder ook niet uit, maar toch ...

Zijn er misschien meer mensen die dit herkennen of ook hebben? Zou wel fijn zijn om er met iemand over te kunnen praten die dit namelijk ook heeft. Ik kan er wel met bepaalde mensen over praten, maar die kunnen me geen tips ofzo geven, omdat ze dit zelf niet hebben of verder ook niemand kennen die dit heeft, dus dat is dan toch weer anders vind ik ...

Groetjes,
Sascha
Sascha

Re: wil even wat kwijt

Berichtdoor Sakujo » do 22 okt 2015, 12:11

Ik herken het stukje "voelen als man en vrouw tegelijk" heel erg, dat gevoel heb ik ook. De verhouding is niet 50/50, ik denk eerder 70m/30v en zo voel ik me sinds uhm...sinds altijd.
Dus ja, ik denk dat ik wel een klein beetje snap hoe je je voelt.
“The way I see it, every life is a pile of good things and bad things. The good things don’t always soften the bad things, but vice versa, the bad things don’t always spoil the good things and make them unimportant.” ~ The Doctor
Sakujo

Berichtdoor Giorgio » do 22 okt 2015, 15:49

Ik voel me vaak vrouwelijk en geef daar aan toe. Mijn vrouw vindt het prima als ik in een roze tanga door het huis huppel. Ook in onze relatie past het eigenlijk prima: bij ons zijn de rolpatronen echt omgekeerd. Sinds ik er eerlijk over ben heb ik het gevoel dat ik niet meer hoef te beantwoorden aan het beeld dat "de man" oproept. Ook bij vrienden is het geen probleem, ze zijn er aan gewend dat ik met mijn dochter knutsel en bak en dat mijn vrouw meegaat naar voetbal.
Et Dieu créa la femme......et l'homme
Giorgio

Berichtdoor erwin » za 24 okt 2015, 19:49

Hoi Sacha,

uiteraard kun je dat hier kwijt. Het is tenslotte ok een belangrijk dele van hoe jij je voelt als bi :).
Er zijn best veel mensen die het gevoel hebben dat hun genderidentiteit helmaal niet past bij hun lichaam, transgenders die daarom vaak hun lichaam ook laten aanpassen aan het gevol dat zij hebben.

Maar nog veel vaker komt het voor dat mensen of niet specifiek het gevoel hebbnen tot ene bepaalde gender te behoren of dat dat gewoon ook wisselt. In totala toch rond minimaal 5 procent van de Nederlanders.

Zeker als het gaat om wat er "vanuit de samenleving" van iemand wordt verwacht oomdat hij of zij met het lichaam van een man of een vrouw is geboren is het alleen maar mooi dat je je niet specigfiek mannelijk of vrouwelijk of juist soms vrouwelijk of soms meer mannelijk voelt.

Wat betekent het manneliujk of vrouwelijk voelen voor jou verder?

groet
Erwin
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Berichtdoor Sascha » wo 27 jan 2016, 08:32

Hier weer eens een berichtje van mij ... is al veel te lang geleden dat ik hier gepost heb, merk ik, sorry hiervoor :shock: :oops:

Ik weet wel dat ik af en toe in jongens/mannenkleding rondloop ... sommige mensen weten de reden hiervan al, maar veel mensen nog altijd niet ... soms is dat best wel eens lastig... want kan me vaak niet uiten van hoe ik me voel en hoe ik me wil gedragen... een hele poos geleden heb ik daarom ook een 2e account aangemaakt, met een andere naam & zo min of meer uit de kast gekomen van hoe ik me voel en wat ik voel ... bepaalde mensen die ik vertrouw (ook mensen uit mijn omgeving en die ik persoonlijk ook ken) heb ik via dat account een vriendschapsverzoek gestuurd en gelukkig reageren ze tot nu toe meestal wel goed ... ben daar wel heel blij mee ...

Je androgyne voelen noemen ze dat ook wel eens & de omschrijving bij dat androgyne past wel bij me vind ik zelf ...
Sascha

Keer terug naar Een goed gesprek