Zijn hier ook christenen?

Voor onderwerpen die niets met biseksualiteit te maken hebben, maar die je toch in de groep wilt gooien.

Re: Zijn hier ook christenen?

Berichtdoor Miek » vr 02 sep 2016, 14:22

Een nogal late reactie, maar ben gereformeerd opgevoed en het geloof speelt nog altijd een belangrijke rol.
Ondanks dat het allemaal wel minder streng is geworden blijft seksualiteit toch een erg lastig onderwerp, zowel binnen de kerk als in de familie.
En als ik eerlijk ben vind ik het zelf ook nog erg moeilijk, omdat het zo enorm indruist tegen wat ik van vroeger uit heb meegekregen.
In de wetenschap dat het gewoonweg toch niet wordt geaccepteerd is in m'n directe omgeving ook niemand die het weet.
Miek

Berichtdoor Anita » ma 02 jan 2017, 04:45

Ik heb een christelijke opvoeding gehad mijn familie weet niet dat ik ook gevoelens heb voor vrouwen
als ze het weten dan besta ik niet meer voor ze een nicht van mij bestaat niet meer nadat ze uit de kast kwam ik heb dan wel contact met haar zij weet dat ik op mannen en vrouwen val
Anita

Berichtdoor flower68 » zo 20 mei 2018, 21:18

ik zag dit topic, al een hele tijd geleden daar daar gereageerd is maar ik wil toch even reageren
ik merk ook dat ik het heel moeilijk vind gelovig zijn, en bi zijn en ik weet niet wat ik ermee aan moet, ik weet ook niet hoe verder
ik ben best wel in de war daardoor, en durf het niemand te vertellen omdat ik niet weet hoe de reacties zullen zijn
dus ik zou in contact komen met vrouwen die het herkennen fijn vinden
flower68

Berichtdoor erwin » wo 23 mei 2018, 15:53

Hoi Flower68,

er zijn hier zeker ook wel christenen,
maar niet iedereen uiteraard.
Bij de Holyfemales zijn er in ider geval biseksuele vrouwen actief (https://www.facebook.com/holyfemalesnl- ... 714646638/).

groetjes
Erwin
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Berichtdoor bicase » za 26 mei 2018, 19:30

Hoi Allemaal,

Ik ben Katholiek opgevoed en ben ook lid geweest van de grootste jeugdbeweging van Vlaanderen, die in die tijd zeker nog christelijk was geïnspireerd. Ik heb zelfs nog in de commissie parochiale werking gezeten, eigenlijk de "inquisitie" van die jeugdbeweging. Ik ben een tijdje zelfs jeugdpastor geweest. Wat maakt dat ik de bijbel wat beter heb bestudeerd (althans sommige stukken). Dat heeft sterk mijn geloof veranderd en de kijk naar geloven.

Ik ben er bijvoorbeeld van overtuigd dat je de teksten nooit letterlijk mag interpreteren. Voor christenen zou het nieuwe testament het belangrijkste moeten zijn, zonder het oude te vergeten. Je mag het hele NT bekijken en doorbladeren er staat nergens in beschreven, niet in het Johannes evangelie, niet in het Mattheüs evangelie, niet in het Lucas evangelie noch in het Marcus evangelie dat homo(bi)seksualiteit niet zou kunnen. Het staat wel ergens in het OT vermeld. Nu als dit toch zo'n doodzonde zou zijn, zou Jezus er dan geen gewag van hebben gemaakt in één van zijn vele parabels? Zou hij niet te keer zijn gegaan, zoals hij dat deed in de tempel toen ze daar aan merchandising deden avant la lettre?

In één passage van het OT staat er iets over homoseksualiteit en dat is nog geen twee verzen lang. Je mag zo'n passages niet uit hun context rukken. Als iemand dat wel doet, wapen je dan door de tekst in zijn geheel te lezen, te zoeken naar welke periode deze werd beschreven en de bedoeling die de auteur zou kunnen hebben gehad. Dan heb je pas een gegronde discussie.

Moest het niet duidelijk zijn, mijn mening als Christen is de volgende: Moest God het echt zo moeilijk hebben met homo's, lesbo's en bi's, het zou meerdere malen en in duidelijkere bewoordingen terug te vinden zijn in de bijbel. Het feit dat dit niet het geval is doet mij denken dat Hij zich er niet zo aan stoort. Ik lees heel andere dingen in de zaligsprekingen, de hou van je naasten zoals van jezelf en dergelijke, ... .

Vriendelijke groeten,

Bicase
Wat zou de wereld zijn zonder bi's ...
bicase

Berichtdoor CasparWinter » di 29 mei 2018, 19:57

Dat vele LHBT-ers worstelen met het geloof, is wel duidelijk en zelf heb ik als katholiek deze strijd ook moeten voeren. Inmiddels ben ik tot de overtuiging gekomen dat in de schepping niet (zoals onlangs een bekende Nederlander op TV beweerde) "de meerderheid de norm is," maar verscheidenheid. Alle waarachtige liefde is mooi en dat geldt ook voor de harmonische seksuele uiting daarvan. ALS God homo's en lesbiennes en biseksuelen "haat" (zoals nog altijd door hele volksstammen, o.a. in de Verenigde Staten wordt beweerd), waarom heeft Hij deze mensen dan een lichaam geschonken dat hen in staat stelt van elkaars gezelschap intiem te genieten? Hij gunt ons onze vreugde en ontleent er Zelf vreugde aan, daar ben ik van overtuigd. Het leven is een geschenk!
CasparWinter

Berichtdoor erix69 » di 29 mei 2018, 21:38

Moest het niet duidelijk zijn, mijn mening als Christen is de volgende: Moest God het echt zo moeilijk hebben met homo's, lesbo's en bi's, het zou meerdere malen en in duidelijkere bewoordingen terug te vinden zijn in de bijbel. Het feit dat dit niet het geval is doet mij denken dat Hij zich er niet zo aan stoort. Ik lees heel andere dingen in de zaligsprekingen, de hou van je naasten zoals van jezelf en dergelijke, ... .

Tja wat mij betreft heb je gelijk...maar wat ik als niet gelovige hiervan niet begrijp: God heeft de bijbel toch niet geschreven...?
dat waren toch ook maar gewoon mensen..

Ik kan het sowieso moeilijk begrijpen, maar wat me opvalt is dat één van de weinige dingen die bijna alle godsdiensten verbindt is hun haat tegen homoseksuelen...
het spannende van een fantasie is dat ie werkelijkheid kan worden
erix69

Vorige

Keer terug naar Een goed gesprek