Hoe actief is dit forum eigenlijk?

Voor onderwerpen die niets met biseksualiteit te maken hebben, maar die je toch in de groep wilt gooien.

Hoe actief is dit forum eigenlijk?

Berichtdoor Vreemde Eend » ma 02 jan 2017, 14:10

Al zoekende vind ik vooral veel oude onderwerpen en topics, hoe actief is men hier en hoeveel echte actieve leden zijn hier? Jarenlang heb ik me beziggehouden met diverse fora, op totaal andere vlakken overigens. Je merkt dat een bepaalde groep erg actief is en er vaak ook heel veel slapende leden zijn. Zelf ben ik vaak behoorlijk actief.
Leef bij de dag, het kan elke dag je laatste zijn...
Vreemde Eend

Re: Hoe actief is dit forum eigenlijk?

Berichtdoor erwin » ma 02 jan 2017, 17:15

Hoi,
er zijn heel veel mensnen die het forum lezen in ieder geval, en hoeveel er ook verder wordt gereageerd verschilt heel erg. Ik kan er geen peil op trekken zeg maar.
Soms is het een paar maanden erg levendig en dan zakt het weer een poosje weg..

groet
Erwin
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Berichtdoor blizz » ma 02 jan 2017, 22:16

Het hangt hier er echt vanaf. Als het interessante onderwerpen is, dan zie je dat er veel mensen reageren. soms is het (helaas) ook erg stil. Maar uiteindelijk maken we het zelf gezellig. dus erg fijn te horen dat je actief bent. Ik kijk bijna elke dag wel even of er iets nieuws is.
blizz

Berichtdoor Eric de Blois » za 07 jan 2017, 18:17

blizz schreef:Het hangt hier er echt vanaf. Als het interessante onderwerpen is, dan zie je dat er veel mensen reageren. soms is het (helaas) ook erg stil. Maar uiteindelijk maken we het zelf gezellig. dus erg fijn te horen dat je actief bent. Ik kijk bijna elke dag wel even of er iets nieuws is.

Het valt mij juist op dat het hier vaak stil is. Ik reageer graag, maar ik zie dat het hier langzaam gaat met antwoorden op onderwerpen en daarom kom ik ook minder vaak. Ik zie het ook op andere fora hoor. Mensen lijken fora-moe. Een aantal jaren terug waren veel fora's veel activer. Misschien heeft twitter en facebook veel mensen weggekaapt. Ik heb er eigenlijk geen echte verklaring voor, maar vind het wel jammer. Sommige fora hebben enorm veel leden maar slechts een handjevol activelingen die het in meerdere mate ook laten afweten. Jammmer eigelijk, want ik ben geen liefhebber van sites als twitter en facebook als het over specifieke onderwerpen gaat. Twitter vind ik echt rotzooi, want je kunt niet in 140 tekens enige nuance en diepgang verwachten. En facebook heeft te weinig schrijfoppervlak ook. Geef mij maar een forum.
Eric de Blois

Berichtdoor Jerome » zo 08 jan 2017, 19:33

Persoonlijk zou ik hier ook wel wat meer activiteit kunnen gebruiken, meer topics, meer input. Maar laten we eerlijk zijn, "Bi" is een kleinere groep van de bevolking. Het is, behalve voor onszelf, ook voor de omgeving verwarrend, dus dat zijn allemaal hinderpalen die mensen weerhouden om meer "actief" te zijn op zo'n forum. Beginnen posten op een forum is dikwijls een grote stap, vooral als het een delicaat onderwerp is. Geef toe, het is hier niet een forum voor fans van U2. Dus "langzaam en rustig" lijkt me een logisch gevolg. Het is ook geen datingsite. En een behoorlijk nieuw onderwerp, na dat gay en transgender al meer besproken worden.
Maar hoe meer mensen hun weg naar hier vinden, hoe meer goeie gesprekken.
Jerome

Berichtdoor blizz » zo 08 jan 2017, 20:56

ik vind het, vanwege mijn beperkte ervaring, ook altijd lastig om een topic te openen, of echt te reageren. mar ik doe wel mijn best. En als iedereen reageert, dan word het vanzelf steeds drukker.
blizz

Berichtdoor Eric de Blois » di 10 jan 2017, 16:02

Jerome schreef:Persoonlijk zou ik hier ook wel wat meer activiteit kunnen gebruiken, meer topics, meer input. Maar laten we eerlijk zijn, "Bi" is een kleinere groep van de bevolking. Het is, behalve voor onszelf, ook voor de omgeving verwarrend, dus dat zijn allemaal hinderpalen die mensen weerhouden om meer "actief" te zijn op zo'n forum. Beginnen posten op een forum is dikwijls een grote stap, vooral als het een delicaat onderwerp is. Geef toe, het is hier niet een forum voor fans van U2. Dus "langzaam en rustig" lijkt me een logisch gevolg. Het is ook geen datingsite. En een behoorlijk nieuw onderwerp, na dat gay en transgender al meer besproken worden.
Maar hoe meer mensen hun weg naar hier vinden, hoe meer goeie gesprekken.

"Maar laten we eerlijk zijn, "Bi" is een kleinere groep van de bevolking. Het is, behalve voor onszelf, ook voor de omgeving verwarrend, dus dat zijn allemaal hinderpalen die mensen weerhouden om meer "actief" te zijn op zo'n forum."

Ja, dat is zo. Maar de meesten hier doen dat toch anoniem? Gebruiken gewoon een nickname, of hun voornaam. Wie komt daar achter? Je kunt zonder dat anderen in jouw ongeving daar weet van hebben hier converseren.

Ik heb mij voorgenomen om iedere dag even te kijken hier en als het kan in ieder geval één commentaar te schrijven.

"Beginnen posten op een forum is dikwijls een grote stap, vooral als het een delicaat onderwerp is."

Alleen als anderen in jouw omgeving zouden meelezen en zouden zien dat jij meedoet met die discussie.
Eric de Blois

Berichtdoor Jerome » di 10 jan 2017, 19:27

Akkoord, maar soms, in ieder geval voor mij persoonlijk, is en was het een hele stap om zelfs maar een profiel aan te maken, iets te posten, ergens wat over mezelf te vertellen.
Je moet allereerste die drempel in jezelf over om te erkennen dat je Bi bent, en daarna weer een stap te zetten, op een forum te gaan, etc. Ik praat genoeg met mensen die zeggen "het heeft een jaar geduurd eer ik een profiel aanmaakte, en dan nog een jaar eer ik iets durfde posten. Ik ken ook mensen die dat dan doen, en achteraf hun profiel weer verwijderen, omdat ze er nog mee worstelen.
Ik heb daar alle begrip voor. Neem je tijd. Een forum zoals dit groeit langzaam.
En ja, ik probeer ook regelmatig wat te posten, al was het maar om de conversatie een mogelijkheid te geven.
Jerome

Berichtdoor Anubis » di 10 jan 2017, 19:47

Het forum is inderdaad niet heel erg actief op een aantal leden na die meer actief zijn. Sommige leden posten ook maar een paar berichten, voordat ze vertrekken.
Desondanks is het forum toch van grote waarde voor veel mensen denk ik, ook omdat hier vaak evenwichtig en helder naar dingen word gekeken (naar mijn mening).
Bi's zijn inderdaad een kleinere groep van de bevolking, maar niet alleen bi's hoeven te posten op het bi-forum, vragen van andere geaardheden zouden ook welkom
moeten zijn, misschien dat een paar algemene onderwerpen hier mee helpen het forum groeien? Iets meer activiteit zou ik ik ook wel kunnen waarderen, maar ik sluit
me aan bij Eric de Blois dat facebook en twitter hiervoor niet werken hoe actief deze sites ook mogen zijn. Met twitter is het bijna onmogelijk om nuance in een bericht
te brengen door de limieten die daar zijn opgesteld en bij mij heeft facebook echt een nare nasmaak gegeven, plus dat ik geef behoefte heb om letterlijk alles op mijn
facebook te delen (persoonlijke gesprekken zijn mij meer waard)(de like-cultuur spreekt me niet echt aan).
I am, every day anew.
Anubis

Berichtdoor CasH » di 10 jan 2017, 20:35

Ja klopt inderdaad. Hoe actief is dit Forum eigenlijk?

Van mij uit gezien heb ik er al heel veel aan gehad en ik denk ook vele andere mensen. Het is op zich een drempel om uit de kast te komen dat je Bi bent en maatschappelijk is het volgens mij nog steeds niet echt geaccepteerd. En toch ben ik van mening op het moment dat het in de media en bij televisie series meer naar voren komt, dat deze forum heel erg belangrijk is voor de mensen die al uit de kast zijn gekomen en er nog graag uit willen komen.
Bij mij gebeurd het ook wel eens dat ik deze forum minder bekijk, maar ik ben blij dat het er is en ik ben blij dat ik mijn gebeurtenissen hier mag en kan delen met jullie.
Leef en laten leven
CasH

Volgende

Keer terug naar Een goed gesprek