Nu of nooit

Voor onderwerpen die niets met biseksualiteit te maken hebben, maar die je toch in de groep wilt gooien.

Nu of nooit

Berichtdoor JayPunker » zo 13 aug 2017, 12:31

Vrijdagmiddag is mijn Oma overleden. Ik heb haar door familieomstandigheden niet veel gekend, maar ik ben wel iets te weten gekomen, waardoor ik haar beter heb leren kennen. Mij opa is al vele jaren terug gestorven, toen mijn vader nog 14 was en sindsdien heeft mijn Oma (met zo nu en dan een partner) voor mijn vader en zijn broer en zus gezorgd. Toen der tijd was alles ook anders. De vrije westerse wereld waar wij nu in leven was er toen vele male minder. Toch was er iets in haar leven wat haar veel vreugde had kunnen bieden, maar ze heeft het nooit gedaan; zingen in een koor. Het lijkt zoiets simpels, maar ik hoor het vaker. Iets wat iemand vreugde brengt, maar nooit gedaan wordt.

Deze spiegel kan ik mijzelf ook voorhouden en ik ben dan nog maar 23, het leven gaat toch snel voorbij. Uit respect voor mijn Oma ga ik het gene doen wat zij niet gedaan heeft; wat mij vreugde brengt. Na vele jaren video gamen en allang niet meer de plezier erin zien, heb ik nu eindelijk mijn game pc verkocht. Ik heb altijd piano willen spelen en toen ik nog bij mij ouders woonde had ik die mogelijkheid, maar nu ik op mijzelf woon kan ik daar minder gebruik van maken. Daarom koop ik van het geld van de game pc een elektrische piano. Dit is één van de dingen die ik graag wil doen en nu niet meer wil laten wachten tot ik er "tijd" voor heb. Die tijd maak ik zelf.

Hebben jullie iets wat jullie graag willen doen, maar nooit de tijd voor vinden?
JayPunker

Re: Nu of nooit

Berichtdoor Anubis » zo 13 aug 2017, 21:07

Ik zou zeggen, ga er voor. Het spelen en maken van muziek (of andere artistieke bezigheden) kan iemand veel vreugde brengen, het maakt niks uit als je er niks van bakt, ja of misschien ben je al wel al erg goed in piano spelen, wie weet!,
maar met oefenen word je er sowieso beter in. Als iemand nuttig commentaar heeft kun je daar over nadenken, de haters kunnen je gewoon aan de kont roesten, want zulke jaloezie als afgunst siert de mens toch niet.
Jouw oma kon ik verder niet, maar toch altijd spijtig om te horen als familieleden die dicht bij je staan te verliezen.

Voor mezelf, ik maak gewoon tijd voor de dingen waar ik mee bezig wil gaan en zo te lezen ben jij dat ook van plan, dus dat is helemaal goed.
I am, every day anew.
Anubis

Keer terug naar Een goed gesprek