voorstellen...

Waar je je kan voorstellen en mede-forummers kan verwelkomen

voorstellen...

Berichtdoor Jozef3000 » zo 15 apr 2018, 00:29

Dag allemaal,

Was al aantal keren wezen kijken hier, maar zal me nu alsnog even voorstellen. Mijn naam hier op 't forum is Jozef; bij dit pseudoniem wil ik 't voorlopig laten. Ben 'oudere' man. Ben nog zeer voorzichtig verkennende; zoekende naar waar ik sta; wat er wel en wat er niet bij mij past. Nog geen enkele bi-ervaring.
Wel gemerkt, dat ik me de laatste jaren soms, af en toe, ook aangetrokken voel tot mannelijke sexualiteit, om 't zo maar te noemen. Waarbij soms ook enkele, eigenlijk homo-sexuele ervaringen in mijn jeugd (schooltijd), louter gebeurd vanuit initiatief van anderen, een rol spelen. Toendertijd geen enkel besef van homo-sexualiteit; ik beleefde 't alleen als iemand die kennelijk graag even aan me wilde zitten. Vond 't weliswaar wat vreemd, maar ik liet me doen. Beetje gelaten.

Er zit een verlangen in me om, heel voorzichtig, en zacht, zoiets te beleven, maar dan bewust, i.p.v. dat 't me totaal overkwam door anderen. Tegelijkertijd ben ik er nogal benauwd voor; vrees dat 't niet zou klikken; dat een ander mij niet respecteert; zou proberen 't een of ander door te drukken, tegen mijn wil.
Vooralsnog is 't puur lichamelijk contact waar ik aan denk; ben zeker niet op zoek naar relatie. Maar als er 'n keer met iemand een soort vriendschappelijk contact zou ontstaan, ben ik daar niet op tegen natuurlijk.
En nu bekruipt me weer het benauwde; want... wat zit ik hier nou allemaal te vertellen...zo maar in 't wilde weg, niet wetende wie dit allemaal lezen. Nou, één ding duidelijk: ben nog zeker niet uit de bi-kast...
Hoop dat mijn bezoek aan dit forum voor mij zelf wat kan bijdragen aan 'wennen aan' 't idee; en misschien, over 'n tijdje, iets voor anderen kan betekenen.
Groet, Jozef
Jozef3000

Re: voorstellen...

Berichtdoor erwin » zo 15 apr 2018, 22:06

Beste Jozef,

welkom hier op het forum en goed dat je deze stap hebt gezet denk ik.
Heel belangrijk is altijd dat je je op je gemak voelt en dat het je eigen keuze is waarin je zelf ook mede kunt bepalen wat er met het gebeurd.

Maar voor nu is voor jou dnek ik het voornaamste dat je weet dat je zeker niet de enige bent met deze gevoelens en dat dat ook prima is.

gr
Erwin
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Berichtdoor Jurg » zo 15 apr 2018, 23:39

Klopt Erwin, dus ook van mijn zijde een welkom, Jozef, je kan je hier prima uitten, want niemand kent je! En dat is toch een prettig gevoel, het te benoemen voor jezelf!
Jurg

Berichtdoor Jozef3000 » ma 16 apr 2018, 01:42

dank Erwin en Jurg voor 't welkom en de bemoediging! :)
groet, Jozef
Jozef3000

Berichtdoor biGuy » ma 16 apr 2018, 19:23

Welkom Jozef. De site gaat je vast helpen met het begrijpen van je eigen gevoel. Stel gerust vragen als je ergens mee zit. Succes.
Never be sorry about something that made you smile.
biGuy

Berichtdoor bicase » ma 16 apr 2018, 21:45

Hoi Jozef,

Welkom op het forum, veel plezier met het ontdekken. Wat mij getroffen heeft in jouw verhaal is het feit dat iemand aan je zat, dat er dus geen sprake was van wederkerigheid en je het "liet gebeuren". Ik probeer jongeren in deze tijd uit te leggen wat grensoverschrijdend gedrag is, misschien gebeurde dat te weinig in het verleden.

In elk geval toen was toen en nu is nu, ik hoop dan ook dat als er spoken opduiken uit het verleden je die kan wegzetten. Veel succes met de ontdekkingstocht.

Groetjes,

Bicase
Wat zou de wereld zijn zonder bi's ...
bicase

Berichtdoor Jozef3000 » di 17 apr 2018, 03:17

Hoi biGuy en Bicase,

Dank voor het welkom!
vermoed ook, dat ik langzamerhand hier wel een en ander 'opsteek'; dwz in het uitzoeken van die andere kant van m'n sexualiteit.

@Bicase:
dank voor bezorgdheid, c.q. 'goede wensen' i.v.m. verleden. Maar, voorzover ik nu weet, zijn er geen spoken. Het is eerder 't tegenovergestelde: dat ik de laatste jaren wel eens denk: wat als ik meegaander of beter gezegd zelf actief had meegedaan?...
Heb daar nu wel 'ns fantasiën over. Bijv. van toen 'n voor mij stuk oudere man heel voorzichtig belangstelling voor mij toonde. Dat was trouwens ver na m'n schooltijd; ik was toen ongeveer 22, zij het nog zo groen als gras... Nú denk ik wel eens: Goh, had die man gevraagd wat ie wilde; had 'm desnoods voorzichtig uitgedaagd, ofwel laten merken: "ik vind 't goed als je me 'daar' wilt aanraken"
Dat soort dingen komt laatste jaren naar boven; ik zie 't niet als beschadiging. Er is wel wat beschadiging. Maar die zit meer in opvoeding (liefst niks zeggen over seks) en 't betitelen als zonde als je 't met jezelf deed en dreigen met 'hel en vagevuur', door dienaren van de Katholieke kerk....

grt, Jozef
Jozef3000

Berichtdoor bicase » di 17 apr 2018, 20:11

Hey Jozef,

Dat heb je natuurlijk als je tussen lijnen probeert te lezen. Dan kan je wel eens mislezen. Jammer dat de dienaren van de Kerk zich weer van hun goede kant hebben laten zien. Dus die schade is er zeker, maar heeft zich naar mijn aanvoelen al heel wat hersteld.

Zoals ik al zei, veel plezier met het ontdekken, ik hoop dat je je fantasie mag beleven.

Groetjes,

Bicase
Wat zou de wereld zijn zonder bi's ...
bicase

Keer terug naar Stelt u zich eens voor...