Hallo allemaal

Waar je je kan voorstellen en mede-forummers kan verwelkomen

Hallo allemaal

Berichtdoor vlindertje » za 08 apr 2017, 00:24

Hallo allemaal,

Eigenlijk weet ik nooit goed hoe te beginnen en vind ik dit ook niet echt wat, maar ga toch een poging doen.
In mijn leven veel teleurgesteld en me volledig geblokkeerd voor liefde.
Jongens zoenen was, na lang erover doen, ok...
Nooit bij meiden stil gestaan, tot ik paar jaar geleden iemand heb ontmoet. Zij gaf meteen toe verliefd op mij te zijn, waar ik een absolute nee op zei.
Helaas... ben dr kwijt en kom er nu achter dat ik haar toch wel echt leuk vond. :'(
Geen idee wat te doen, ze woont niet in Nederland.

Er is veel gebeurd tussen ons, goede maar ook veel slechte dingen.
Ik voel me ontzettend ellendig. Ze stelt regels op waar ik me aan moet houden, ze heeft geen respect voor mijn gevoelens lokaal lig ik in mijn bed te huilen van de pijn.
Het klinkt raar, maar ondanks alles.... geef ik nog steeds om haar.

Ik weet eigenlijk niet of ik Bi, Hetro of wat dan ook ben, het maakt me ook niet uit.
Ik weet al helemaal niet meer hoe om te gaan met deze situatie.

inmiddels is de haat in mezelf zo hoog...
Zij probeerde los te komen van mij, wat ik voelde en probeerde haar alleen maar dichter bij me te houden.
Ze heeft worden gezegd die ik vertrouwde, maar helaas ware het leugens. Over mensen bijvoorbeeld die ze nooit mocht en nu ineens beste vrienden mee is en ik daar via het scherm ook maar even tijd moet mee besteden lokaal zeg ik tijd met haar alleen te willen.

Het klinkt voor vele misschien als, laat haar los.
Maar ik weet niet hoe.
Ik heb geen andere ervaringen verder....

Vandaag hadden we flinke woorden. Ik ben diep geraakt hoe zeer weinig respect ze heeft of niet 1 keer vraag aan mij hoe het gaat. (mijn moeder ligt in het ziekenhuis met kanker en ik ben ernstig ziek).
Ik sprak over mijn gevoel, maar de telefoon werd erop gegooid omdat dat voor haar te serieus is terwijl ik juist vind dat je over gevoelens moet kunnen praten.
Ze deelt dingen met andere, wat wij altijd deelden.. en nu niets meer.
Nu zegt ze dat ze tijd nodig heeft om na te denken om me nog een kans te geven of niet...

Tips?
vlindertje

Re: Hallo allemaal

Berichtdoor Anubis » za 08 apr 2017, 20:11

Hallo Vlindertje,

Ik heb geen idee waarom je zo'n hekel aan jezelf hebt, maar afgaande van je verhaal wil je geen hekel aan jezelf hebben, aangezien je naar een praktische oplossing zoekt naar je relatie probleem. Dus het lijkt me het beste om daar eerst me te stoppen, er zijn waarschijnlijk wel genoeg andere mensen die een waarde oordeel over je hebben. Je kunt bijvoorbeeld opschrijven wat je dwars zit of via een andere vorm van zelf reflectie, maar dat werkt alleen als je het echt wilt. Daarna heb je ook geen behoefte meer aan giftige relaties met anderen, dat betekend niet dat je een hekel aan haar hoeft te hebben, ik doel hier op dat de relatie negatief van aard is, je word er niet beter op. Zo te horen wil jij wel de problemen bespreken, maar zei niet echt en dat werkt dus niet, aangezien een relatie van twee kanten komt. Misschien kun je een brief naar haar schrijven wat je voor haar voelt en wat je van haar gedrag vind en dan het afsluiten. Van iemand houden betekend soms ook iemand laten gaan. Het kan ook zijn dat mijn aannames incorrect zijn, dan heb ik niet echt specifiek tips voor zo op het moment en tips geven voor het onderhouden van een giftige relatie doe ik niet. Is de pijn van de waarheid erger dan die van een leugen?, ik weet het niet, maar waarschijnlijk het tweede in dit geval. Het enigste wat ik zo concreet samengevat kan zeggen is, stop met een hekel aan jezelf hebben en wees eerlijk naar jezelf en haar toe. Dit is niet makkelijk, maar dat weet jij waarschijnlijk ook wel. En nog als laatste mocht je het voor jezelf aannemen, je hoeft jezelf niet negatief te beoordelen, omdat je hier om hulp vraagt (net zoals anderen dat hier jou niet negatief zullen beoordelen). Neem de tijd om voor jezelf te reflecteren en er zullen misschien ook nog wel anderen hier jouw tips willen aanbieden. Meer kan ik er helaas niet van maken dan een advies en geen magische oplossing.

Met vriendelijke groet,
Anubis
I am, every day anew.
Anubis

Re: Hallo allemaal

Berichtdoor Lizet_song » ma 24 apr 2017, 14:17

Hallo Vlindertje,

Het is altijd moeilijk om iemand los te laten waarvan je veel houd, maar vraag eens aan jezelf wat jij jezelf waard vind?
Je zegt al dat ze jouw leugens heeft vertelt, geen respect voor je heeft en niet vraagt hoe het met je gaat.
Ook ik denk dat de relatie niet van twee kanten komt. Ik denk ook als je hiermee doorgaat dat de tijd komt dat je niet meer jezelf bent en jij je helemaal wegcijfert voor de ander.
Ik vind ook dat je over problemen en gevoelens moet kunnen praten, vooral als je ernstig ziek bent heb je dat af en toe nodig(ik ben zelf namelijk chronisch ziek)
Steun is hier van je geliefde wel zo gepast.
Heb geen hekel aan jezelf maar geef jezelf de tijd om te bekijken wat jouw gevoel van waarde is, wat vind jij belangrijk?
Ik heb namelijk zelf ook in een dergelijke relatie gezeten met weinig respect en communicatie(niet over problemen kunnen praten en over gevoelens)
Het gevoel snap ik, dat je haar niet kwijt wil want nog om haar geeft, maar als ik je verhaal lees, lijkt het mij niet verstandig om door te gaan.
Ik weet niet hoe vaak dit al is gebeurd maar ik ben toen doorgegaan en ben alsmaar meer gekwetst en gaf me alsmaar meer negatieve energie i.p.v positieve energie.

Groetjes,
Lizet
Lizet_song

Keer terug naar Stelt u zich eens voor...