Aangenaam kennis te maken

Waar je je kan voorstellen en mede-forummers kan verwelkomen

Aangenaam kennis te maken

Berichtdoor Dubbelop » zo 30 jul 2017, 23:12

Beste mede-forummers,

Ik ben een 33-jarige vrouw uit West-Brabant. Al sinds mijn dertiende twijfel ik aan mijn seksuele geaardheid. Seksuele voorlichting op mijn katholieke school bleef beperkt tot een praatje over voortplanting tijdens de biologieles. Voorlichting over lhbt was toen nog niet verplicht. Ik vroeg me lange tijd af of ik nou hetero of lesbisch was en was me niet echt bewust van het bestaan van biseksualiteit als legitieme geaardheid. Ik heb me afwisselend aangetrokken gevoeld tot jongens en meisjes, mannen en vrouwen. Ik word niet echt snel verliefd en heb lange tijd ook niet echt behoefte aan een relatie gehad. Ik heb in mijn studententijd een vriend gehad en dacht toen ik smoorverliefd op hem was dat ik eindelijk duidelijkheid had over mijn geaardheid en "gewoon hetero" was. Ik weet inmiddels dat ik vrouwen niet slechts aantrekkelijk kan vinden, ik kan echt verliefd worden op een vrouw.

Eigenlijk heb ik pas sinds een jaar of drie mijn bi-gevoelens geaccepteerd en heb ik pas sinds kort enkele mensen verteld dat ik op beide geslachten kan vallen. Ik ben erg benieuwd hoe anderen invulling geven aan hun biseksualiteit. Vandaar dat ik me heb aangemeld op dit forum.

Groetjes,
Dubbelop
Dubbelop

Re: Aangenaam kennis te maken

Berichtdoor blizz » ma 31 jul 2017, 12:16

hey dubbelop,

welkom op het forum. je verhaal klinkt zeer positief. vaak hoor je anders qua coming out.

ikzelf geef maar ten dele invulling aan mijn bisexualiteit. Mijn partner weet er (voor zover ik weet) niets van, en heeft in diverse gesprekken ook wel aangegeven niet open te staan voor een niet-monogame relatie. Ze weet wel dat ik enorm goed in de smaak bij homos val. Altijd als die in de buurt zijn, dan komen ze naar mij toe, of zitten mij van top tot teen te bestuderen. Volgens mij vriendin omdat ik aan de "bear force one" look voldoe. Aangezien ik enorm blij ben met mijn partner en kids ben ik dus "genoodzaakt" om mijn bisexualiteit in een apart leven te gieten. Het staat op een laag vuurtje en alleen als de mogelijkheid er is, vul ik het in.

Groet,
Henk
Telegram chat groep: https://t.me/lgbtnl
blizz

Berichtdoor Luuk » ma 31 jul 2017, 15:02

Hoi Dubbelop, welkom!
Die vraag staat voor de meesten hier centraal. Als je een uurtje rondstruint kom je aardig wat topics tegen ;)
What is essential? Is it visible to the eye?
Luuk

Berichtdoor Dubbelop » ma 31 jul 2017, 15:44

Hallo Blizz en Luuk,

Bedankt voor jullie reacties! Wat mijn coming-out betreft... er zijn dus maar enkele mensen die het weten. Mijn moeder reageerde met: "oh nou ja mijn broer is ook zo". Dat was dan weer nieuws voor mij, nooit geweten dat mijn oom bi is. Wat ook wel meespeelde bij mij was dat ik niet de indruk had dat het ook maar iemand iets kon schelen dus ik had ook niet geweten met wie en op welk moment ik over mijn bigevoelens had moeten praten. Ik wil dit stukje van mezelf gewoon accepteren en openstaan voor leuke vrouwen in plaats van dat gevoel wegstoppen met het idee dat het fout of raar zou zijn. Op dit moment heb ik geen relatie dus mocht er met een leuke m/v meer gebeuren dan handjes vasthouden dan doe ik daar verder niemand kwaad mee en hoef ik aan niemand verantwoording af te leggen. Het lijkt me veel ingewikkelder als je in een relatie uit de kast komt. Een oude schoolvriendin van mij heeft dat laatst gedaan en gelukkig voor haar was haar man heel begripvol en accepteerde hij het meteen.

Nu ik erover nadenk... die schoolvriendin bleek ineens bi te zijn. Een medestudente met wie ik in mijn studietijd veel optrok was ook bi. Toeval of soort zoekt soort?
Dubbelop

Berichtdoor JayPunker » ma 31 jul 2017, 17:58

Hoi Dubbelop!

Welkom op het forum!
Zelf ben ik er sinds een half jaar achter dat ik toch op beiden geslachten val. Ik vond het altijd makkelijk om als homo door het leven te gaan, omdat het makkelijker uit te leggen was en minder nadenkwerk voor mij was. Tot zoverre nog nooit iets ondernomen met een vrouw, wel met mannen. Op het moment ben ik mij aan het verdiepen in non-monogame vormen van relaties, omdat voor mij een volledig monogame relate niet helemaal werkt.

Ik hoop dat je op het forum wat wijzer wordt over biseksualiteit. Tot zoverre heeft het mij veel geholpen! :D
JayPunker

Berichtdoor Dubbelop » ma 31 jul 2017, 18:38

Hoi JayPunker,

Bedankt voor je reactie. Fijn om te lezen dat je echt wat aan het forum hebt, dat klinkt goed voor een "newbi" als ik.

Zolang ik er voor mezelf niet uit was hield ik het op de "default option" hetero... en dat voelde toch een beetje als het aanhebben van een kledingstuk in de verkeerde maat. Grappig hoe je het formuleert "nog nooit iets ondernomen met een vrouw"...
Dubbelop

Berichtdoor JayPunker » ma 31 jul 2017, 19:01

Dubbelop schreef:Hoi JayPunker,

Bedankt voor je reactie. Fijn om te lezen dat je echt wat aan het forum hebt, dat klinkt goed voor een "newbi" als ik.

Zolang ik er voor mezelf niet uit was hield ik het op de "default option" hetero... en dat voelde toch een beetje als het aanhebben van een kledingstuk in de verkeerde maat. Grappig hoe je het formuleert "nog nooit iets ondernomen met een vrouw"...

Ik snap wat je bedoelt. Op mijn middelbare school kwam ik uit de kast en toen dacht ik: oké ik ben homo, ondanks dat ik wel hier en daar gevoelens voor vrouwen had. Het heeft bij mij veel geholpen dat ik altijd over mijn seksualiteit met mijn ouders kan praten. Sinds ik weer single ben en dat is nu iets langer dan een jaar, merkte ik aan mijzelf dat ik niet alleen interesse had in mannen. De klik kwam pas in december.

Over nog nooit iets ondernomen met een vrouw: Ik had het misschien iets anders moeten formuleren :lol: Ik heb nog nooit iets vast met een vrouw gehad of seksueel intiem geweest met een vrouw. Ik heb er nu wel een grote nieuwsgierigheid naar, maar erop los experimenteren vind ik weer te. Heb jij sinds je het weet dingen ondernomen met vrouwen?
JayPunker

Berichtdoor Dubbelop » ma 31 jul 2017, 19:36

[quote="JayPunker]
Over nog nooit iets ondernomen met een vrouw: Ik had het misschien iets anders moeten formuleren :lol: Ik heb nog nooit iets vast met een vrouw gehad of seksueel intiem geweest met een vrouw. Ik heb er nu wel een grote nieuwsgierigheid naar, maar erop los experimenteren vind ik weer te. Heb jij sinds je het weet dingen ondernomen met vrouwen?[/quote]
[/quote]
Niet in jouw definitie, maar ook bij mij is die nieuwsgierigheid er wel degelijk. Ook mij lijkt het niets om er maar op los te experimenteren. Dan zou ik misschien naar een lesbobar moeten gaan of iets dergelijks, zo'n vleeskeuring, en dan iemand oppikken... nee dat lijkt me niet de manier voor mij... om echt fysiek intiem te worden met iemand moet ik toch wel affectieve gevoelens voor die persoon hebben, anders lijkt he me niets. Nou heb ik wel een hele leuke vrouw ontmoet maar of ze mij in die zin leuk vindt vind ik moeilijk in te schatten.
Dubbelop

Berichtdoor JayPunker » ma 31 jul 2017, 22:16

Dubbelop schreef:Niet in jouw definitie, maar ook bij mij is die nieuwsgierigheid er wel degelijk. Ook mij lijkt het niets om er maar op los te experimenteren. Dan zou ik misschien naar een lesbobar moeten gaan of iets dergelijks, zo'n vleeskeuring, en dan iemand oppikken... nee dat lijkt me niet de manier voor mij... om echt fysiek intiem te worden met iemand moet ik toch wel affectieve gevoelens voor die persoon hebben, anders lijkt he me niets. Nou heb ik wel een hele leuke vrouw ontmoet maar of ze mij in die zin leuk vindt vind ik moeilijk in te schatten.

Uit mijn eigen ervaring is een bar niet altijd de beste plek om iemand nieuw te ontmoeten. De meesten mensen gaan in groepen of in duo's. Het is dan vaak lastig om daar tussen te komen. Maar dat kan ook alleen eigen ervaring zijn.
Is ze lesbi/bi? Leuk om te horen dat je wel iemand ontmoet hebt! :D
JayPunker

Berichtdoor Dubbelop » di 01 aug 2017, 00:15

Ik weet dat ze lesbisch is en zij weet dat ik bi ben.
Dubbelop

Volgende

Keer terug naar Stelt u zich eens voor...