hier is Stephen :)

Waar je je kan voorstellen en mede-forummers kan verwelkomen

hier is Stephen :)

Berichtdoor Stephen88 » ma 04 sep 2017, 13:00

Goedemiddag iedereen :)

Mijn naam is Stephen, kom uit het zuiden van Limburg. Ik ben 28 jaar en ben single. Ik woon in een omgebouwd tuinhuis op het terrein van mijn moeder. Ik werk als allround hotelmedewerker. Mijn hobbies zijn creatief bezig zijn, koken, bakken, wandelen, hekserij, lezen en brieven schrijven. Ik identificeer mij als genderfluid. op het ene moment voel ik me mannelijke op het andere moment vrouwelijk. Aangezien ik als man geboren ben en er ook zo uitzie, is het "vrouw" voelen een beetje lastig maar ik overleef het wel haha. Verder van ik de persoon zelf en niet hun geslacht. Mijn familie weet dit niet en hoeven zo ook niet te weten.

Als er nog vragen zijn, stel ze gerust!

Groetjes xx Stephen
Stephen88

Re: hier is Stephen :)

Berichtdoor erwin » ma 04 sep 2017, 14:30

Hoi Stephen,
welkom hierzo.
Ben je je al vanaf jong bewust van je gevoelens of is dit pas de laatste tijd zo gekomen?
veel mensen die zich niet expliciet aangetrokken voelen tot aof alleen mannen of alleen vrouwen ontdekken pas relatief laat dat dat ook helemaal niet nodig is om je zo te beperken.

groetjes
Erwin
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Berichtdoor Stephen88 » ma 04 sep 2017, 14:37

Dank je Erwin :)

Dat gevoel heb ik eigenlijk al vanaf rond mijn 11de maar nooit de kans gehad om erover te praten en wou ik ook niet omdat ik me schaamde ervoor toen. (niet nodig natuurlijk). En omdat ik nu twee goede vriendinnen heb die Bi-seksueel zijn, komt het bij mij ook weer naar boven en durf ik het meer te vertellen aan gelijkgestemden enzo. :)
Stephen88

Berichtdoor Anubis » di 05 sep 2017, 00:56

Hallo Stephen,

Welkom op het forum. Ik kom uit het noorden, ja dat gedeelte hoort ook nog bij Nederland :lol: Ik had nog een vraagje over wat je bedoeld met genderfluid precies? Dat je fluïde bent in persoonlijke subjectieve ervaring van hoe jij je eigen gender ervaart, of heeft het meer met genderrollen te maken? Naar mijn mening is gender alleen iemand hun eigen subjectieve ervaring hun eigen 'privé' delen e.d. ervaart, om het zo maar even simpel te zeggen. De interesses en gedrag van iemand staan in mijn inzicht los van iemand hun gender. Maar je kan uiteraard ook iets anders bedoelen. En je staat vrij om voor jezelf in te vullen hoe je jezelf wilt omschrijven uiteraard. Als deze vraag te persoonlijk is, hoef je het niet beantwoorden of anders via de p.m. mag ook.

Interessante hobby's. Wat voor boeken/'documentatie' lees je graag? Creatief bezig zijn klinkt ook wel leuk, alleen wat vaag, maar ook wel een interesse die ik bij mezelf herken (schrijven, geluid en wat vaag om prutsen) :lol:
Ik heb je nu wel weer genoeg ondervraagd denk ik zo, haha.

Groetjes
I am, every day anew.
Anubis

Berichtdoor Stephen88 » di 05 sep 2017, 06:45

Hey Anubis :)

Het is geen persoonlijke vraag hoor alleen moeilijk uitte leggen :( als ik het zo bekijk dan ben ik natuurlijk altijd mannelijk kan ook niet anders... Maar op de momenten dat ik me vrouw voel heb ik ipv een mannelijke een vrouwelijke ziel. Dan voel ik me vrouw en doe vrouwendingen. Net alsof ik een totaal andere persoon ben. En het heeft niet met seks enzo te maken denk ik. Hopelijk begrijp he wat ik bedoel :o

Creatieve hobbies bedoel ik dus tekenen, kleien, knutselen enzo. Met mijn handen bezig zijn haha :)
Stephen88

Berichtdoor Anubis » di 05 sep 2017, 10:29

Hoi Stephen,

Oké. Ach ja sommige dingen zijn nou eenmaal lastig uit te leggen, vooral aspecten van persoonlijke subjectieve ervaring.
Voor mij is het persoonlijk lastig te begrijpen omdat ik dit persoonlijk niet ervaar, maar tot zover ik begrijp voel je je op
bepaalde momenten anders. Op het ene moment mannelijk en op het andere moment vrouwelijk, maar net hoe je tegen
de wereld aankijkt denk ik dan?

Met die hobby's kun je alle kanten op inderdaad. Tekenen is wel een mooie manier om dingen te visualiseren, vooral ook
omdat sommige dingen toch lastig zijn uit te drukken met woorden. Knutselen en kleien klinkt op zich wel zen, misschien
ook maar eens proberen.

Groetjes.
I am, every day anew.
Anubis

Berichtdoor Luuk » di 05 sep 2017, 10:55

Hoi Stephen, welkom hier!

Mijn familie weet dit niet en hoeven zo ook niet te weten.

Heeft dat een specifieke reden of beschouw je het gewoon als iets van jezelf?
What is essential? Is it visible to the eye?
Luuk

Berichtdoor Stephen88 » di 05 sep 2017, 11:31

Ze hebben iets tegen holebi mensen vraag me niet waarom ik vind het kinderachtig van hun
Stephen88

Berichtdoor Lizet_song » di 05 sep 2017, 12:38

Hey Stephen,

Welkom hier.
Ik herken het gevoel, ik voel me vrouwelijk, maar soms ook heel mannelijk(dat ik dan ook echt van die tomboy kleding aantrek)

Stephen88 schreef:Ze hebben iets tegen holebi mensen vraag me niet waarom ik vind het kinderachtig van hun

Jammer dat ze zo doen. lijkt me soms enigszins lastig.
Lizet_song

Berichtdoor Anubis » wo 06 sep 2017, 12:49

Stephen88 schreef:Ze hebben iets tegen holebi mensen vraag me niet waarom ik vind het kinderachtig van hun

Zo'n instelling vind ik meer teleurstellend dan kinderachtig (al is het beide). Zolang ze het maar voor zichzelf houden doen ze het maar lekker wat ze willen, maar ik hoop dat ze inzicht krijgen dat het een werkelijk anti-productieve manier van denken is. Nee, iemand hoeft het niet prachtig te vinden, maar iets tegen holebi mensen hebben, omdat ze holebi zijn, is te sneu voor woorden. Zelfreflectie in dit opzicht zou geen kwaad kunnen denk ik.
I am, every day anew.
Anubis

Volgende

Keer terug naar Stelt u zich eens voor...