Nieuw hier!

Waar je je kan voorstellen en mede-forummers kan verwelkomen

Nieuw hier!

Berichtdoor Thongguy » ma 13 nov 2017, 08:17

Hoi,

ik ben dus nieuw hier, kom uit Antwerpen en ben dus bi...al kleef ik niet graag labels denk ik niet in vakjes.
Ik ben biseksueel omdat ik seks heb met zowel vrouwen als met mannen, maar ik wordt enkel verliefd op vrouwen ... nu enkel nog op mijn vriendin.
Mijn eerste seksuele ervaring was echter met een jongen...een jeugdvriend. Al is dit allemaal onschuldig begonnen, deze ervaring heeft
veel invloed gehad om mijn latere relaties...tot nu.
Thongguy

Re: Nieuw hier!

Berichtdoor Vreemde Eend » ma 13 nov 2017, 10:22

Hoi en welkom!

Wat bijzonder dat je eerste seksuele ervaring met een jongen was en dat je vooral verliefd wordt op vrouwen. Ik heb ook alleen maar relaties gehad met vrouwen en ik zou ook niet anders willen, en heb dan ook geen ervaringen met het andere geslacht. Weet je vriendin ook van de bi ervaringen en praten jullie daar vaak over of heb je dat samen al een keer beleefd?
Leef bij de dag, het kan elke dag je laatste zijn...
Vreemde Eend

Berichtdoor Thongguy » ma 13 nov 2017, 12:24

Ik ben nu al jaren samen met mijn vriendin en we hebben een erg goede en leuke relatie.
Ik ben in het begin van onze relatie eerlijk geweest tegen haar over mijn vroeger seksuele ervaringen met jongens/mannen.
Aanvankelijk vond ze dit wel raar en ze moest wennen aan de gedachte, maar ze maakte hier ook niet echt een probleem van.
Het was 1 allemaal gebeurt voor we mekaar kenden en 2 ik was ook meteen eerlijk over "mijn verleden".
Na een tijd samen raakte ze hier steeds meer in geïnteresseerd en begon me hier ook vragen over te stellen.
Dit was aanvankelijk dan weer wat raar voor mij, maar ik wou hier toch eerlijk in blijven.
Haar vragen werden met de tijd steeds gedetailleerder en ik bleef steeds eerlijk in mijn antwoorden.
Na vele vragen/gespreken gaf ze op een moment aan dat ze hier verder wou in gaan samen met mij.
Door onze open gesprekken raakte ze steeds meer aangetrokken tot de gedachte me samen met een man te zien.
Ook hier hadden we weer duidelijk gespreken over en besloten uiteindelijk samen dat we de stap zouden zetten
om iemand - een man extra dus - in onze seksuele relatie toe te laten.
Thongguy

Berichtdoor erwin » vr 17 nov 2017, 11:00

Hoi en welkom,
fijn dat het verder geen problemene heeft opgeleverd en dat je er heel erg open over kunt zijn.
Was het iets dat je zelf ook plezierig vond dat ze er naar bleef vragen of was dat eigenlijk iets waarvan je vond dat je daar op zoveel detail helemaal niet hoefde te delen?

groetjes
Erwin
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Berichtdoor Thongguy » za 18 nov 2017, 19:00

erwin schreef:Hoi en welkom,
fijn dat het verder geen problemene heeft opgeleverd en dat je er heel erg open over kunt zijn.
Was het iets dat je zelf ook plezierig vond dat ze er naar bleef vragen of was dat eigenlijk iets waarvan je vond dat je daar op zoveel detail helemaal niet hoefde te delen?

groetjes
Erwin

Aanvankelijk was het wel wat beschamend om hierop te antwoorden, maar anderzijds gaf dit ook wel een goed gevoel
om hierover zo eerlijk en open te kunnen zijn t.o.v. mijn vriendin.
Het was erg bevrijdend toen ik merkte dat ze dit niet veroordeelde maar steeds meer opwindend begon te vinden.
Thongguy

Berichtdoor Txizzle » za 18 nov 2017, 23:22

Dit brengt me zowaar filosofisch aan het denken, over hoeveel stellen in NL er eigenlijnlijk zijn waarbinnen ze open staan voor zulke ontwikkelingen, maar het er met elkaar niet over durven hebben. Veel dingen in het leven (in het algemeen) gebeuren niet omdat mensen van te voren al aannames hebben over wat ze kunnen doen/denken/zeggen. Het is een mooie gedachte dat je dit kan delen met je partner, ik zou het ook geen straf vinden als mij zo'n mazzel zou overkomen. Moet ik wel eerst een wederhelft vinden natuurlijk. :lol:
Met wat je hart nog thans doet slaan, zul je fouten niet begaan.
Txizzle

Berichtdoor Thongguy » zo 19 nov 2017, 09:06

Ja, ik heb het zeker getroffen met mijn vriendin, sowieso al, maar ook omdat ze niet enkel begrip had voor mijn verleden
maar er ook nog in mee wou gaan.
Aanvankelijk was het wel wat onwennig om te doen, maar tegelijk ook wel erg spannend en opwindend natuurlijk.
Mij hoor je alvast niet klagen hoor ... al zijn er ook momenten dat ik er vragen/twijfels bij heb.
Thongguy

Berichtdoor Luuk » zo 19 nov 2017, 14:31

Het was erg bevrijdend toen ik merkte dat ze dit niet veroordeelde maar steeds meer opwindend begon te vinden.

Wat een mooie uitkomst :) Ik zou zeggen geniet ervan!

Dit brengt me zowaar filosofisch aan het denken, over hoeveel stellen in NL er eigenlijnlijk zijn waarbinnen ze open staan voor zulke ontwikkelingen, maar het er met elkaar niet over durven hebben. Veel dingen in het leven (in het algemeen) gebeuren niet omdat mensen van te voren al aannames hebben over wat ze kunnen doen/denken/zeggen.

Ik dacht vrijwel meteen hetzelfde toen ik het verhaal van Thongguy las. Dat laat maar weer zien dat praten in een relatie hele belangrijk is. En openstaan om op zijn minst elkaars wensen en fantasieën open-minded aan te horen. Dat is iets wat ik iig in een partner zoek. Ik vind het leuk als mensen durven aan te geven wat ze lekker vinden of zouden willen proberen. Je hoeft niet meteen praktisch mee te gaan in alles (het moet ook wel passen bij je eigen voorkeuren), maar wat ik heb gemerkt is dat waar mensen opgewonden van raken en hoe ze hun seksualiteit beleven vrijwel altijd zeer puur en oprecht is, omdat het om hele diepe, fundamentele en kwetsbare gevoelens gaat. In seksualiteit waarbij je diepe verbinding met elkaar voelt zoiets durven delen en eventueel erbij betrekken is voor mij het ultieme genot. Het is ook iets wat ik zeer aantrekkelijk vind in mensen die dat kunnen. Durf je samen maar eens over te geven aan je geilste gevoelens. En wie weet ontdek je nog eens nieuwe bronnen van genot; wie kan daar nou nee tegen zeggen :) Maargoed ik ben echt een sensualist als het op seksualiteit aankomt dus voor mij is de diepere laag van gevoelens, verlangens en communicatie belangrijk. Dat hoeft natuurlijk niet voor iedereen te gelden ;)
What is essential? Is it visible to the eye?
Luuk

Berichtdoor Thongguy » zo 19 nov 2017, 15:16

Praten is inderdaad heel erg belangrijk in een relatie en eerlijkheid ook uiteraard.
Ik ben erg blij dat ik in het begin van onze relatie hier eerlijk ben over geweest, al
kon dit ook meteen het einde van de relatie betekenen.
Ik heb echter nooit getwijfeld dat ik dit haar wou vertellen voor me zelf de volgende stap in onze relatie zouden zetten.
Enerzijds zou ik iedereen aanraden hier eerlijk over te zijn, maar anderzijds zou ik niet graag
hebben dat een relatie hierop stuk loopt. Het is dus aan ieder om zelf in te schatten hoe je
partner hierop zal reageren.
Thongguy

Berichtdoor bicase » vr 26 jan 2018, 21:56

Thongguy schreef:Praten is inderdaad heel erg belangrijk in een relatie en eerlijkheid ook uiteraard.
Ik ben erg blij dat ik in het begin van onze relatie hier eerlijk ben over geweest, al
kon dit ook meteen het einde van de relatie betekenen.
Ik heb echter nooit getwijfeld dat ik dit haar wou vertellen voor me zelf de volgende stap in onze relatie zouden zetten.
Enerzijds zou ik iedereen aanraden hier eerlijk over te zijn, maar anderzijds zou ik niet graag
hebben dat een relatie hierop stuk loopt. Het is dus aan ieder om zelf in te schatten hoe je
partner hierop zal reageren.

Wat mij betreft, ik ben ook altijd eerlijk geweest over wat er vroeger was gebeurd, maar ik had het bij het begin van mijn relatie nog niet helemaal geplaatst. Ik weet nog toen ik het gesprek met mijn vrouw aanging over mijn bi zijn, mijn hart bonkte in mijn keel. Wat als alles op de helling kwam te staan? Ik had een intuïtief gevoel dat ondanks mijn vrees, alles wel goed zou komen. Dat bleek ook zo te zijn. Ik was zo opgelucht en gelukkig toen zij mij aanvaardde voor wie ik ben. De beste beslissing die ik ooit genomen heb in mijn leven. En een surplus ik was net weer zo intens verliefd op haar als in het prille begin.

Groetjes,

Bicase
Wat zou de wereld zijn zonder bi's ...
bicase

Volgende

Keer terug naar Stelt u zich eens voor...