Hallo allemaal

Waar je je kan voorstellen en mede-forummers kan verwelkomen

Hallo allemaal

Berichtdoor timo » wo 15 nov 2017, 19:14

Hallo allemaal! Ik ben Timo, ik ben 17 jaar en ik heb me aangemeld omdat ik enorm verward ben op seksueel gebied.
Dat zullen jullie vast herkennen denk ik. Ik ben een vrij gevoelig iemand en mijn gevoelens springen daardoor vaak van de hak op de tak.
Ik hoop dat we mooie discussies mogen hebben, best spannend want dit is het eerste forum ooit waar ik op zit!
timo

Re: Hallo allemaal

Berichtdoor Txizzle » wo 15 nov 2017, 23:31

Hai, leuk om je hier op het (helaas wat rustige) forum erbij te hebben.

Wat betreft je verwarring/onzekerheid. Tot op zekere hoogte herken ik het wel, maar het is niet zo frequent als bij jou denk ik. Maar in mijn geval is het dan denk ik ook wel handiger dat ik (tot nu toe althans) meer op vrouwen ben gevallen dan mannen (hoewel mannen zeker wel een factor spelen in mijn gevoel/blik op liefde en de wereld).

Wat echter ook wel meespeelt, denk ik, is dat het niet bij iedereen maar gemiddeld gaat. Bij mij heeft het lang geduurd voordat ik een keer mijn gevoelens voor mannen een plek kon geven (dit is pas een paar jaar geleden), voordat ik wist wat het nou met me deed (ik ben 32 trouwens, even ter beeldvorming over hoe lang zoiets soms duurt), iets voelen is 1 ding, het ervaren en daardoor zekerheid krijgen kan bij sommigen ook lang duren. Ik weet nu pas sinds een paar jaar bijvoorbeeld wat ik nu eigenlijk in mijn leven wil (qua werk/carriere/passie ergens voor hebben), terwijl de meesten dat al merkbaar eerder weten/voelen.

Gezien je leeftijd kan ik me ook wel voorstellen dat het juist in die fase best frustrerend kan zijn dat je niet weet welke kant je op wil, en dat dit dan ook beperkt hoe zinnig je het aan kan pakken om er achter te komen.

Ik wou dat ik simpele goede ideeën/tips had om te kunnen geven, maar die heb ik helaas niet zo vlug. :/
Met wat je hart nog thans doet slaan, zul je fouten niet begaan.
Txizzle

Berichtdoor timo » do 16 nov 2017, 00:20

Hoi Txizzle, bedankt voor je reactie! Inderdaad een vrij rustig forum, het zal wel een rustige periode zijn gok ik.
Ik snap goed dat het lang duurde voordat je het een plek kon geven, ik vond het enorm moeilijk toen ik erachter kwam. Ik kon het toen nog absoluut niet accepteren.
En ik heb ook echt nog maar een enorm vaag beeld van wat ik in de toekomst zou willen, tenminste, als het iets reëels zou moeten zijn. Twijfel jij ook altijd zo?
Hopelijk heb je nu iets gevonden dat echt voldoening geeft
timo

Berichtdoor Txizzle » do 16 nov 2017, 00:36

Tja, elk persoon heeft zo z'n redenen, hoewel ik nooit om wat voor een redenen dan ook een bezwaar heb gehad tegen alternatieven in geaardheid (niets is me te gek) heeft het toch een poos geduurd voordat ik bij mezelf nou een antwoord kreeg in of het lust of liefde is (of beide). Ik heb 1 man leuk gevonden, maar dat was niet wederzijds, verder is het tot nu toe vooral lust. Ik heb nu meer vrede met het gegeven dat het bij mij niet meteen om 'verliefdheid' gaat, ik hield mezelf wel een poos tegen omdat ik vond dat ik iemand ook echt leuk moet vinden om er iets mee te kunnen/mogen, en het niet alleen 'lekker' te vinden. Een dergelijke innerlijke strijd, tezamen met een gedoe rond mijn gezondheid (lang verhaal, maar nu weer gezond) heeft er voor gezorgd dat het ook wel lang duurde voordat ik het überhaupt praktisch op ben gaan pakken. Voor een deel moet ik er ook nog achter komen, hoe fijn en leuk ik alles vind, maar ik kan er voor mezelf al niet om heen dat ik me te verdacht goed voel bij het idee geborgenheid én intimiteit te kunnen hebben met een jongen/man.

Dus, ik heb nu wel meer vrede met mezelf, maar nog weinig ervaring, en dat is iets wat ik juist veel aan wil gaan pakken. Die gezondheidskwestie heeft me teruggehouden in veel dingen op kunnen pakken, mijn strijdlustigheid in uitvinden van wat/wie/hoe ik ben, en waar ik met gevoelens heen wil, is iets waar ik komende jaren hard mee vooruit ga, denk ik.

Het is niet altijd leuk hoe je ergens komt in je leven, maar soms maakt je gevoel en besef, als je de bestemming van de reis bereikt, de pijn minder sterk.
Met wat je hart nog thans doet slaan, zul je fouten niet begaan.
Txizzle

Berichtdoor Luuk » zo 19 nov 2017, 18:23

Welkom Timo!
What is essential? Is it visible to the eye?
Luuk

Berichtdoor timo » ma 20 nov 2017, 10:24

Hallo Luuk!
Ik las net jouw eerste bericht over je verwarring over jongens.
Zit je inmiddels al weer lekker in je vel? Of vind je het nog steeds wel moeilijk te accepteren?
Ik zelf vind de geslachtsdelen zelf dan weer niet zo interessant, ik kijk vaker naar de achterkant :oops:
Groetjes Timo
timo

Berichtdoor blizz » ma 20 nov 2017, 23:04

beetje late reactie :oops:

Welkom Timo
blizz

Berichtdoor timo » di 21 nov 2017, 19:14

Maakt niet uit :)
Ook jij hallo
timo

Keer terug naar Stelt u zich eens voor...