Nieuw hier dus zal mij ook even voorstellen

Waar je je kan voorstellen en mede-forummers kan verwelkomen

Nieuw hier dus zal mij ook even voorstellen

Berichtdoor Basbi » ma 29 jan 2018, 00:45

Hallo!

Ik ben Bas , 43 jaar uit Noord Brabant en getrouwd met een lieve vrouw waar ik zielsveel van hou.
8 jaar geleden heb naar lang twijfelen haar verteld over mijn bi-seksuele gevoelens. Hier reageerde ze gelukkig positief op en liet mij vrij om dit verder te gaan onderzoeken. 2 jaar later is dit overgegaan in een open-relatie. Mijn vrouw heeft zelf geen behoefte aan een andere partner, maar laat mij hierin vrij. In het begin was het best moeilijk om hier een weg in te vinden. Mijn vrouw die bang was dat ik niet op zoek was naar aanvulling maar vervanging en van mijn kant het schuldgevoel naar haar toe. Nu 6 jaar later hebben we hier onze weg in kunnen vinden en dat voelt goed voor beiden.

De relaties die ik naast mijn vrouw had waren met andere vrouwen. Daarin merkte ik ook behoefte heb aan een intieme relatie met een man.
De contacten die ik tot nu met mannen heb gehad zijn vooral vluchtig en puur seksueel gericht geweest.

Waar ik vooral naar verlang is naar een meer diepgaande relatie met een stel m/v.
De ervaringen die ik lees zijn vooral 1 op 1 gericht en ik vroeg mij af of hier mensen zijn die ervaring hebben met deze deze vorm van een relatie?

Binnenkort wil ik ook eens naar een open avond van Orpheus gaan. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Verder erg benieuwd naar dit forum valt mij op dat er (helaas) maar weinig websites zijn speciaal gericht op biseksualiteit.

Groetjes,
Bas
Basbi

Re: Nieuw hier dus zal mij ook even voorstellen

Berichtdoor bicase » ma 29 jan 2018, 07:58

Verder erg benieuwd naar dit forum valt mij op dat er (helaas) maar weinig websites zijn speciaal gericht op biseksualiteit.

Inderdaad Bas, maar in ieder geval toch welkom. Dat is ook waarschijnlijk de reden waarom je hier Belgen zal terugvinden, wij hebben, bij mijn weten, geen website exclusief gericht op bi's.

Het feit dat je vrouw bang was dat je op zoek ging naar vervanging en niet naar aanvulling is zeer herkenbaar en wij zijn als koppel die fase nog niet gepasseerd. Ik heb dus nog geen ervaring met trio's met een andere vrouw, wel ééntje met twee mannen.

Volgens mij moeten er mensen zijn die zeker al een meer uitgewerkte relatie hebben met z'n drieën. Ik hoop dat zij ook van zich laten horen.

In elk geval vragen staat vrij, mailen mag en ik raad je zeker aan van eens te gaan grasduinen in dit forum.

Warme groetjes,

Bicase
Wat zou de wereld zijn zonder bi's ...
bicase

Re: Nieuw hier dus zal mij ook even voorstellen

Berichtdoor Basbi » ma 29 jan 2018, 19:00

Bedankt voor je reactie Bicase!

Het belangrijkste in een relatie is denk ik wel dat je alles moet kunnen zeggen tegen elkaar. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Dat vond ik in het begin ook erg moeilijk om mijn gevoelens uit te spreken met waar ik echt naar verlangde.
Het hebben kunnen uitspreken voelde voor mij alleen al heel bevrijdend.

Door er met elkaar over te blijven praten en relaties naast mijn vrouw gehad te hebben is dat ook gegroeid.
De onzekerheid van haar kant is niet meer zo aanwezig als in het begin. Maar dat heeft ook wel de nodige tijd nodig gehad.

Ik hoop dat jullie ook een weg kunnen vinden die voor jullie beide goed voelt.

Warme groetjes terug!
Basbi

Keer terug naar Stelt u zich eens voor...