Bonjour!

Waar je je kan voorstellen en mede-forummers kan verwelkomen

Bonjour!

Berichtdoor CasparWinter » wo 21 maart 2018, 21:19

Een interessante vondst, dit forum! Fijn dat ik me mocht inschrijven. Vorige maand verscheen er een interview met mij op de website van de Gaykrant waarin ik me omschreef als een homoseksuele Haagse schrijver met een biseksuele component. Van die component ben ik me sinds een jaar of acht bewust en ik ben er erg blij mee... en biseksualiteit komt ook (zijdelings) aan de orde in een boek waaraan ik momenteel werk, "De Bibliotheek van Ganymedes: Opstellen over homoseksualiteit in literatuur, kunst en geschiedenis."
Hartelijke groeten aan alle leden!

Caspar
CasparWinter

Re: Bonjour!

Berichtdoor bicase » wo 21 maart 2018, 21:42

Hoi Caspar,

Welkom op de site. Een Haagse schrijver, misschien moet ik dan wel eens een boek van je lezen en zeker het laatste, als het af is. Ik vraag me dan af of je tijdens je research voor je boek interessante onderzoeken bent tegengekomen die je met ons wil delen? In elk geval een mening meer is altijd tof.

Groetjes,

Bicase
Wat zou de wereld zijn zonder bi's ...
bicase

Berichtdoor CasparWinter » wo 21 maart 2018, 22:11

Beste Bicase,

Een van mijn stokpaardjes is de Britse dichter Lord Alfred Douglas, het vriendje van Oscar Wilde (mijn biografie van hem verscheen in 1999 met een voorwoord door Gerrit Komrij; Duitse vertaling 2001, mijn Engelse vertaling 2007). Bosie, zoals zijn bijnaam luidde, was biseksueel en trouwde in 1902 met de eveneens biseksuele dichteres Olive Custance. In het boek waaraan ik werk citeer ik Douglas' opmerking dat de meeste mensen in meer of mindere mate biseksueel zijn... een opvatting die ik van harte onderschrijf!
;)
CasparWinter

Berichtdoor erwin » do 22 maart 2018, 14:17

Hoi Caspar,
welkom hierzo, leuk en interessant dat je zelf ook schrijft, vertaald en samenstelt.

De huidige voorziteer van het LNBi heeft trouwens ook elke week een ciolumn op de website van de Gaykrant (onder de noemer van bi-weekly).

WIl je de url van jouw interview hier ook met ons delen?
gr
Erwin
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Berichtdoor CasparWinter » do 22 maart 2018, 16:14

CasparWinter

Keer terug naar Stelt u zich eens voor...