Even voorstellen

Waar je je kan voorstellen en mede-forummers kan verwelkomen

Even voorstellen

Berichtdoor Channiej » zo 10 jun 2018, 19:54

Hallo allemaal

Mijn naam 'channiej'. Ik ben 28 jaar, getrouwd met mijn man en heb 2 kinderen.

Van jongs af aan zijn mijn seksuele ervaringen met meiden geweest. Heb hier verder nooit echt over nagedacht, of hier iets van gemaakt. In de puberteit met zowel jongens als meiden geëxperimenteerd en een tijd een relatie gehad met een meid. In deze periode hier behoorlijk mee in mijn maag gezeten aangezien ik hier niet open voor uit durfde te komen.
Tijdens deze periode mijn huidige man leren kennen. Tegen hem direct eerlijk geweest over mijn geaardheid en vindt dit geen probleem. Daarna ook bij mijn ouders uit de kast gekomen wat mij een hoop rust heeft gebracht, ondanks dat ik geen vriendin meer had.
Mijn gevoelens naar vrouwen heb ik lang kunnen onderdrukken, maar periodes zit ik met mijzelf in de knoop. Hier eerlijk over gepraat (sinds een jaar) en blijkt dat hij hier meer meegaand mee is dan ik dacht. Dit brengt mogelijkheden maar ook angsten met zich mee. Wat als ik wat met de vrijheid doe en ik meer wil. Ik ben hier dan ook erg voorzichtig mee. Mijn man heeft sinds een klein jaar toegegeven fantasieën te hebben over sex met een man. Hier heb ik geen problemen mee. Ik wil dat wij beide gelukkig.zijn en blijven met elkaar daar hij mijn beste maatje is.

De grenzen, ideeën en wensen worden steeds meer verlegd, hier is nog niet naar gehandeld maar de kans is groot dat dit voor beide wel gaat gebeuren. Hier sta ik zeker voor open, maar ben huiverig voor wat het met zich mee kan/zal brengen. Tijd zal het leren.

Ik heb al een hoop gehad aan de verhalen hier en daarom besloten mij aan te sluiten bij het forum. Ik lees met plezier de ervaringen en merk dat mijn onzekerheid hierdoor afneemt. Bedankt hiervoor. ;)
Channiej

Re: Even voorstellen

Berichtdoor Channiej » zo 10 jun 2018, 21:44

Hoi thongguy,

Idd voor vele herkenbaar, alleen nog weinig bespreekbaar (bij mij in de omgeving dan). Veel meiden die ik hierover spreek herkennen dit, maar meer omdat het leuk was voor een keer. Voor mij heeft het altijd meer betekend. Ik val niet op.mannen of vrouwen maar op een persoon. Zowel voor hetero als homoseksuele/lesbische mensen is het moeilijk te bevatten en te accepteren omdat je tussen het wal en schip zit.
Van mn ouders kreeg ik de opmerking het was een fase, hetis toch weer goed gekomen. Waar ik zowel om kon lachen als huilen.

Dat veel (lees) plezier moet goedkomen :D
Channiej

Berichtdoor erwin » ma 11 jun 2018, 16:06

Hoi Channiej,
welkom hier op het forum en fijn dat je al veel gehad hebt aan de verhalen en ervaringen die anderen hier al hebben kunnen en durven delen.

Mooi dat jullie elkaar wellicht ook kunnen vinden en steunen in jullie ontdekkingsreis van wat jullie biseksualiteit voor jullie betekent.

Vele plezier hier :) en uiteraard daarbuiten ook.
Heb je je ouders wel proberen te vertellen dat "het" nog helemaal niet "goed" is gekomen :)?

groetjes
Erwin
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Berichtdoor Channiej » ma 11 jun 2018, 20:03

erwin schreef:Heb je je ouders wel proberen te vertellen dat "het" nog helemaal niet "goed" is gekomen :)?

groetjes
Erwin

Hoi erwin.

Uiteraard heb ik dit gepoogd te doen, maar dit is iets waar we niet teveel stil bij staan. Het is zeker wel makkelijker geworden. Mijn moeder durft er grapjes over te maken, waar ik dan weer erg om moet lachen. Er is een soort van acceptatie. Maar ik ben met een man dus het is voor hun niet aan de orde en dat is prima. Ik was mijn 'last' kwijt en dat was voor mij de grootste stap.
Channiej

Berichtdoor erix69 » ma 11 jun 2018, 23:53

Welkom Channiej,

Moedig hoor dat je het aan je ouders verteld hebt.
Het is vaak zo moeilijk om begrip te krijgen als je enigszins afwijkt van de norm.

Ben blij voor je dat je man het gelukkig accepteert en er begrip voor heeft, het is tenslotte niet altijd even eenvoudig binnen een relatie.
Want wat doe je praktisch met je gevoelens zonder de ander te kwetsen, ik daar ook lang mee geworsteld, helaas heeft het toch op een scheiding uitgedraaid.

Hopelijk vind je hier een klankbord voor je gevoelens en ideeën!

grtz
het spannende van een fantasie is dat ie werkelijkheid kan worden
erix69

Berichtdoor Channiej » di 12 jun 2018, 12:31

erix69 schreef:Welkom Channiej,

Moedig hoor dat je het aan je ouders verteld hebt.
Het is vaak zo moeilijk om begrip te krijgen als je enigszins afwijkt van de norm.

Ben blij voor je dat je man het gelukkig accepteert en er begrip voor heeft, het is tenslotte niet altijd even eenvoudig binnen een relatie.
Want wat doe je praktisch met je gevoelens zonder de ander te kwetsen, ik daar ook lang mee geworsteld, helaas heeft het toch op een scheiding uitgedraaid.

Hopelijk vind je hier een klankbord voor je gevoelens en ideeën!

grtz

Hoi erix69

Wat jammer dat het bij jou op een scheiding is uitgedraaid. openheid hierin kan idd voor lastige situaties zorgen.
Vooralsnog heeft het voor ons goed uitgepakt. Door mijn openheid hierin heeft ervoor gezorgd dat hij ook opener is geworden zijn wensen en ideeën.

Grtz
Channiej

Berichtdoor blizz » wo 13 jun 2018, 22:29

hey Channiej,

allereerst welkom op het forum. wat fijn om te lezen dat je man je steunt. en dat de onzekerheid blijft, dat zal altijd zo zijn denk ik. heb zelf meerdere gesprekken met stellen gehad die beide bi zijn en daar zie je het ook steeds terug komen. vaak knaagt er toch iets van "maar wat als ie de ander leuker vind dan mij".

Wat mijn idee hierover is, is dat je moet blijven praten en open staan voor de punten van je partner. als die aangeeft dat er iets niet lekker loopt, moet je de pas op de plaats maken en samen werken aan een oplossing. vaak zie je dat 1 van de 2 dan zijn eigen lust achterna loopt en het dan mis gaat. dus echt... .blijf communiceren.

ikzelf ben helaas geen ervaringsdeskundige ;) dus ik moet het met 2e hands info doen. ;)

groet,
Henk
blizz

Berichtdoor Channiej » do 14 jun 2018, 09:05

blizz schreef:hey Channiej,

allereerst welkom op het forum. wat fijn om te lezen dat je man je steunt. en dat de onzekerheid blijft, dat zal altijd zo zijn denk ik. heb zelf meerdere gesprekken met stellen gehad die beide bi zijn en daar zie je het ook steeds terug komen. vaak knaagt er toch iets van "maar wat als ie de ander leuker vind dan mij".

Wat mijn idee hierover is, is dat je moet blijven praten en open staan voor de punten van je partner. als die aangeeft dat er iets niet lekker loopt, moet je de pas op de plaats maken en samen werken aan een oplossing. vaak zie je dat 1 van de 2 dan zijn eigen lust achterna loopt en het dan mis gaat. dus echt... .blijf communiceren.

ikzelf ben helaas geen ervaringsdeskundige ;) dus ik moet het met 2e hands info doen. ;)

groet,
Henk

Hoi Henk.

Bedankt voor je 2e hands informatie. Dat is beter dan geen informatie :D open communicatie blijkt toch lastig.te zijn als het gaat om jezelf. Zo ben ik er gister achtergekomen dat de seksuele ervaringen van mijn man met een man wat meer zijn dan dat hij had verteld. Hier kom je naar 10jaar achter. Ondanks dat hij van mij eerlijkheid verwacht vindt hij het toch wel lastig. En dit is prima als het uiteindelijk maar verteld wordt. Ik vind het nml fijn om te weten. En sta hierdoor wat zekerder in mn eigen schoenen.
Channiej

Berichtdoor blizz » do 14 jun 2018, 10:46

Channiej schreef:
Hoi Henk.

Bedankt voor je 2e hands informatie. Dat is beter dan geen informatie :D open communicatie blijkt toch lastig.te zijn als het gaat om jezelf. Zo ben ik er gister achtergekomen dat de seksuele ervaringen van mijn man met een man wat meer zijn dan dat hij had verteld. Hier kom je naar 10jaar achter. Ondanks dat hij van mij eerlijkheid verwacht vindt hij het toch wel lastig. En dit is prima als het uiteindelijk maar verteld wordt. Ik vind het nml fijn om te weten. En sta hierdoor wat zekerder in mn eigen schoenen.

ja, dat is even flink zuur als je daar achter komt. vooral als je het idee hebt dat beide kanten gelijk handelen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat "eerlijk zijn" soms enorm moeilijk is omdat je in je hoofd al het gesprek aan het voeren voor het moment dat je het daadwerkelijk gaat hebben. en daardoor zie je dingen niet meer normaal, of heb je al bepaalde aannames gedaan die later anders blijken te zijn (volg je mij nog?) indien nodig kan ik het prive welk verder uittypen.

Maar goed, wel lekker dat je het nu weet. kan je man daar ook eerlijk over zijn. dat moet ook een opluchting zijn. het leven is zoveel mooier als je eerlijk kan zijn
blizz

Berichtdoor Stefano » za 07 jul 2018, 21:12

Channiej schreef: Ik val niet op mannen of vrouwen maar op een persoon.

Perfect samengevat, en wat mij betreft heel herkenbaar. Ook dat nergens bijhoren. Ik werd als jochie door de homo's in de vriendenkring al met een schuin oog bekeken als ik zei dat ik sommige meisjes ook leuk vond. "Bi's heb je nooit alleen / zijn onbetrouwbaar" was het dan (vlak voor ze de baan op gingen). En in heterokringen vertel je dat soort dingen liever helemaal niet.

Als ik het al doe leg ik het op dezelfde manier uit aan mensen die het niet snappen. "O, dan ben je dus bi" is het dan. Nou, nee dus: "Ik voel me aangetrokken door iemand - of niet - en discrimineer daarbij niet bij voorbaat op geslacht." Dan zijn ze meestal stil.

Ik heb een hekel aan die hokjes. Mensen hebben het allemaal ingekaderd in hun hoofd zitten. Als hetero hoor je niets voor mannen te voelen, bij "bi" denken mensen vooral aan swingers en trio's, en als je homo bent kun je weer niets met een vrouw. Ik herken me daar helemaal niet in. Afhankelijk van degene waarmee ik ben voel ik me op dat moment homo of hetero, als ik er überhaupt al over nadenk (bi-momenten komen niet zo vaak voor). ;)

Nee, dan liever homo universalis. Dat klinkt beter dan 'tussen wal en schip'.

Hopelijk komen je man en jij er samen uit. Eerlijkheid en openheid is wel de beste weg imho. Ook al heeft hij niet meteen al zijn kaarten op tafel gelegd. Misschien speelt schaamte een grotere rol dan jij (en hij) denkt. Voor mannen is het toch wat lastiger dan voor vrouwen, denk ik. 'Men' reageert (achter de schermen) vaak volkomen anders als het om mannen gaat. Daar komt nog bij dat sommige mannen hun zelfbeeld moeten bijstellen als ze zoiets aan zichzelf moeten toegeven. Een ander daarmee vertrouwen is best een stap. (Ik heb ook meermaals behoorlijk discriminerende opmerkingen naar m'n hoofd gekregen als mijn vriendin en ik woorden hadden. Dan denk je de volgende keer wel twee keer na voor je je blootgeeft.)
Stefano

Volgende

Keer terug naar Stelt u zich eens voor...