Last van oorsuizen? Tinitus

Voor alle forum-games, slowchats en andere spam-topics

Last van oorsuizen? Tinitus

Berichtdoor rooms » di 24 apr 2012, 17:18

Ik had last van enorm piepende oren. In Nederland doen zij daar helemaal niks mee! www.oorsuizen.net heb je iemand die voor je kan vertalen van Duits naar het Nederlands. Loop je ook tegen muren op? Duitsland kan je mogelijk verder helpen hierin. Het is niet wetenschappelijk aangetoond dat het helpt maar als je daar last van hebt..... Dan wil je wel verder zoeken
rooms

Re: Last van oorsuizen? Tinitus

Berichtdoor Anna » di 24 apr 2012, 21:20

Heb je al eens geprobeerd via alternatieve geneeswijze om
van je oorsuizen af te komen?
Anna

Berichtdoor rooms » za 28 apr 2012, 23:43

Ik heb er nog maar zelden last van. Visolie wil ook wel helpen.
rooms

Berichtdoor Richard1986 » zo 29 apr 2012, 12:21

Ik heb dit tijdens mijn studie gehad, en er valt weinig aan tinitus te doen.
Het is een beschadiging van je gehoor en daar valt bijna nooit iets aan te doen.
Richard1986

Berichtdoor rooms » do 10 mei 2012, 22:35

Wanneer ik een hoge fluit toon hoor zoals een katten verjager dan krijg ik er ook heel veel last van. Ook al hoor ik hem niet meer, dan blijft dat geluidje heel lang hangen! Ze zeggen dat alleen katten dat toontje horen, maar dat is niet zo. Ik hoor die irritante superieur hoge toon ook!
rooms

Berichtdoor Edwin » zo 27 mei 2012, 19:11

Tinnitus kan ook een bijwerking van pijnstillers zijn (naproxen, ibuprofen e.d.) Ik heb er een maand of twee geleden een paar dagen last van gehad. Gelukkig ging het over nadat ik minder naproxen ging slikken. (Volgens de website die je noemde zou een stijve nek of een kaakprobleem ook de oorzaak kunnen zijn, maar op dat gebied is er niets veranderd.) Dat was een erg irritante piep, ongeveer het geluid dat een ouderwetse beeldbuis maakte, of de piep (niet het geruis) van een computerventilator. Het lijkt me verschrikkelijk om zoiets langere tijd te hebben, erger dan chronische pijn.

Goed dat je die infuus-behandeling in Duitsland gevonden hebt! Dat Nederlandse artsen je wegsturen als er geen standaardtherapie is, komt me bekend voor. 'Wetenschappelijk niet bewezen' betekent dat het niet beter werkt dan het placebo-effect (de kracht van suggestie), en dat kan behoorlijk effectief zijn.

In Trouw stond een artikel over een nieuwe behandeling, de eerste waarvan de effectiviteit wetenschappelijk is bewezen. Dat is een breintraining in groepsverband. Door het geluid te accepteren zou je eraan wennen en het uiteindelijk kunnen negeren.
I prayed for freedom for twenty years, but received no answer until I prayed with my legs. - Frederick Douglass.
Edwin
Site Admin

Berichtdoor Anna2012 » vr 01 jun 2012, 21:42

Kan idd van medicatie komen, heb ik ook.
Anna2012

Berichtdoor bi-tje » wo 05 dec 2012, 23:12

Ik had een tijdje geleden oorsuizen door verkoudheid. Vroeg in de ochtend werd ik er wakker van, met een hinderlijk gefluit in tenminste 1 van mijn oren. Ik dacht van Jeetje, wat zullen we nu krijgen? Begin ik nu doof te worden, maar door wat?
Na een tijdje weer in slaap gevallen en bij het weer wakker worden op een schappelijke tijd was het gefluit iets minder. Het was meer overgegaan in het bekende geruis van bloed door het hoofd. Overdag was het zelfs helemaal verdwenen en daarna is het niet meer voorgekomen. Gelukkig, want ik kon me ineens voorstellen hoe vreselijk irritant dit gepiep is. :roll:
bi-tje

Berichtdoor edcar » do 13 dec 2012, 01:58

:oops: Durf hier eigenlijk bijna niet op te reageren maar doe het toch.

Al sinds mijn 7de levenshaar heb ik "last" van mijn oren en daar top ik nu nog mee....... Mijn oren suizen al meer dan 30 jaar 24 uur per dag,7 dagen in de week etc etc .... Kan er heel goed mee leven maar kan mij voorstellen dat mensen er last van hebben als ze het mee maken..... Vergelijk het als ik het hoor ( of lees ) met iemand die langs een druk spoor woont..... Op een gegeven moment "hoor" je het niet meer en pas als je het zegt "valt" het ineens op.......terwijl ik dit dus type hoor ik het suisen van mijn oren.... Vlug weer verder surfen :mrgreen:
* Spreken is zilver...zwijgen is goud
* Wie nooit waagt...Blijft maagd.
edcar

Berichtdoor rooms » wo 02 jan 2013, 00:40

Veel sterkte te zeggen schiet ik mee te kort.... Nergens rust en inderdaad ik moet leren er niet aan te denken!
rooms

Volgende

Keer terug naar Spam-hoek