Angela Merkel tegen homohuwelijk

Heb je opvallend nieuws over biseksualiteit of een bekende bi gezien op tv, op internet of in de krant? Hier kun je dat met andere bi's delen.

Angela Merkel tegen homohuwelijk

Berichtdoor Eric de Blois » di 28 maart 2017, 16:19

Angela Merkel

Toevallig stuitte ik deze dagen op een oud bericht uit 2015 dat Angela Merkel tegen het homohuwelijk is. Ik ben toen uitgebreid gaan zoeken of daar ophef over is in de media. En wat blijkt dat bijvoorbeeld het COC en dit forum daar niets over melden. Dat verbaasd mij, want Angele Merkel is een zeer invloedrijke dame in de wereld en wat die over het homohuwelijk te zeggen heeft is relevant. Ik heb daar wel een verklaring voor omdat Merkel de lieveling is binnen linkse kringen. Pro-Europa, heeft de deur opgezet voor vluchtelingen etc. Men wil het imago van Merkel niet schaden door daar op in te hakken. Over Merkel geen kwaad woord.

HLN.be - Angela Merkel is tegen het homohuwelijk

Niet toevallig is Merkel een christen. Het is toch vaak zo dat de vuiligheid over homo's van woestijnreligie's komt. Daarom vind ik het ook stuitend dat Merkel de deuren open zet voor de komst van vele duizenden immigranten uit een zeer conservatieve religieuze hoek van de wereld. Ze heeft daarmee de gemeenschap veel schade berokkend die onherstelbaar is. Die mensen gaan niet meer weg en drukken een negatief stempel op het klimaat in Europa. Uiteraard ligt Merkel daar als homofoob niet wakker van. Wie zoals Merkel stelt dat het huwelijk alleen tussen man en vrouw is, is homofoob. Ze spreekt zichzelf tegen: "Ik wil geen discriminatie en ik wil gelijkheid, maar op een bepaald punt maak ik een onderscheid."

Weg met die heks, alhoewel de aangerichtte schade door haar beleid van zeer grote omvang is en onherstelbaar.
Eric de Blois

Re: Angela Merkel tegen homohuwelijk

Berichtdoor Anubis » wo 29 maart 2017, 01:45

Jammer van die tegenstrijdigheden in haar uitspraken (of ik lees het verkeerd, dat kan ook) en ook erg jammer dat ze holebi's geen huwelijk gunt als ze dat willen met iemand van hetzelfde geslacht.

quote ""Ik wil geen discriminatie en ik wil gelijkheid, maar op een bepaald punt maak ik een onderscheid."" en dan ""De Duitse bondskanselier breekt wel een lans voor gelijke rechten voor holebi-koppels, zoals belastingvoordelen, en zegt dat discriminatie weggewerkt moet worden. "" en """Ik ben tegen discriminatie", zo benadrukt ze, "zoals belastingsvoordelen"" /quote. Zeg dan gewoon wat je meent of wees niet tegenstrijdig. Toch sneu dat holebi's zo vaak in dingen tegen gewerkt worden, ik hoop dat haar mening/stelling positief veranderd is in de tussentijd. Als je gelijke rechten wilt voor holebi's geef ze die dan ook!

Misschien heb jij wel gelijk om haar religie er bij te halen, maar aan de andere kant zijn er ook genoeg atheïsten die xenofobisch zijn. Ik ben van mening dat mensen zich beter aan rationeel ethisch waardes kunnen vormen dan aan 'christelijke waarden' . Een meneer met een erg grote snor die daar eind 18e eeuw ook daar in de regio woonde had wel interessante dingen er over te zeggen, wel diep triest dat een mannetje met een erg klein snorretje uit de 20e eeuw dit verkeerd geïnterpreteerd had. Ik wil niet zeggen dat den heer met grote snor absolute waarheid sprak, maar laten we rationeel en ethisch naar de dingen kijken, zodat we geen zulk soort zaken meer krijgen als dat toen met dat mannetje met de kleine snor. (grote snorren en kleine snorren heb je overal, dus ik zeg niet dit niet ter verdediging van de religies, alleen dat met ze geweld niet opeens atheïst worden of rationeel gaan nadenken). Maar helaas krijgen politici meer aandacht dan filosofen.

Dit is misschien wat het ranten, maar ik probeer ook een meer algemeen punt over te brengen (dat dogmatisch aan religieuze waardes vasthouden irrationeel is, en het beter is om rationeel en ethisch naar dingen te kijken). Dus uiteindelijk ben ik het dusver wel met je eens.
I am, every day anew.
Anubis

Re: Angela Merkel tegen homohuwelijk

Berichtdoor Dubbelop » ma 31 jul 2017, 19:05

Als bondskanselier namens het CDU, een grote christelijke partij, kan Angela Merkel het misschien niet maken om een andere mening te uiten dan dat het huwelijk is voorbehouden aan één man en één vrouw. Toch heeft uitgerekend zij de weg vrijgemaakt naar de "Ehe für alle" door te zeggen dat het stemmen hierover wat haar betreft een gewetenskwestie is. Had ze dit niet gedaan dan had de fractiediscipline ervoor gezorgd dat de wet niet was aangenomen (maw had de CDU-fractie eensgezind tegengestemd en was er waarschijnlijk geen meerderheid vóór geweest). Door die ene opmerking van haar mochten de Bundestag-leden, dus ook die van het CDU dat een grote fractie heeft, individueel stemmen. Je kan veel van Merkel zeggen maar niet dat ze dom is dus zij kon ook wel op haar vingers natellen dat ze met die opmerking ervoor zou zorgen dat de wet aangenomen zou worden. Als er haar alles aan gelegen was om de Ehe für alle tegen te houden dan had ze dat makkelijk kunnen doen. Net zo makkelijk als ze nu de weg vrij heeft gemaakt.
Dubbelop

Keer terug naar In de media