Canadese video's

Heb je opvallend nieuws over biseksualiteit of een bekende bi gezien op tv, op internet of in de krant? Hier kun je dat met andere bi's delen.

Canadese video's

Berichtdoor erwin » zo 31 mei 2015, 09:54

In Canada is een aantal video's on-line gekomen met verhalen van biseksuelen over, partners, vrienden, ouders en hulpverlening.
Helaas zijn de verhalen (uiteraard) wel in het Engels maar wel de moeite van het delen waard.

http://us2.campaign-archive1.com/?u=79d2b70cc93d4d0826f41a455&id=5481ef8d02&e=d92f19d75b
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Re: Canadese video's

Berichtdoor Sakujo » zo 31 mei 2015, 10:15

Mooie video's! Ik denk dat ik dat maar even op FB ga delen. Want inzichten van anderen zijn goed, daar leert men van. Nog maar 2 gezien, maar toch, vind het nu al het delen waard!
“The way I see it, every life is a pile of good things and bad things. The good things don’t always soften the bad things, but vice versa, the bad things don’t always spoil the good things and make them unimportant.” ~ The Doctor
Sakujo

Berichtdoor Luuk » zo 31 mei 2015, 15:44

Zeker mooie video's, bedankt voor het delen Erwin!

Ik vond die waarin de partners en hulpverleners aan het woord komen zeer informatief. Vooral dat stuk over pleitbezorging voor specifieke kennis bij hulpverleners over wat biseksualiteit precies is en welke vormen daarbinnen mogelijk zijn. Dat seksualiteit vooral niet in hokjes geplaatst mag worden (pigeonholed), zoals Dr. Dinovo het in de video bijzonder krachtig omschrijft:
It's wonderful that we have so many sexualities. We should be celebrating this with our children. [..] And when they may not be one thing or the other, they may be many things. I think we are all many things.

In de aftiteling van de video met hulpverleners staat:
The B-side is a free 10 week group for people exploring their attraction to more than one gender. It's held at the Sherbourne Health Centre in downtown Toronto. Topics include:
    Exploring attraction
    Bi myths and stereotypes
    Relationships
    Labels and identity issues
    Finding support
    Sex and safer sex
    Biphobia
    Health and well-being
    Bisexual communities and resources

Ik vind dat een interessant idee. Kennen we zoiets eigenlijk ook in Nederland?
What is essential? Is it visible to the eye?
Luuk

Berichtdoor erwin » ma 01 jun 2015, 01:20

Tijdens de Holland BiCon komen veel van dit soort thema's wel aan de orde, maar dat is natuurlijk wel op een andere manier dan want dan heb je een weekend waarin je met elkaar optrekt en workshops doet, terwijl 10 weken achter elkaar wel meer mogelijkheden geeft tot diepgang.
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Berichtdoor Luuk » ma 01 jun 2015, 17:17

erwin schreef:Tijdens de Holland BiCon komen veel van dit soort thema's wel aan de orde, maar dat is natuurlijk wel op een andere manier dan want dan heb je een weekend waarin je met elkaar optrekt en workshops doet, terwijl 10 weken achter elkaar wel meer mogelijkheden geeft tot diepgang.

Het is inderdaad die diepgang die mij erg interesseert. Misschien moet ik eens contact opnemen met Dr. Dinovo. Ben wel benieuwd vanuit welke behoefte deze cursus is opgezet. 10 weken is een aardige tijd, dat vergt commitment en dat doe je alleen als je een serieuze drive hebt. Het is niet ff een weekend ofzo. Kennelijk zitten er veel mensen daar in de buurt met vraagstukken rondom biseksualiteit. Ik denk dat een concept als deze ook wel goed "exporteerbaar" is.
What is essential? Is it visible to the eye?
Luuk

Keer terug naar In de media