Vrouw vaker biseksueel door flexibele seksualiteit

Heb je opvallend nieuws over biseksualiteit of een bekende bi gezien op tv, op internet of in de krant? Hier kun je dat met andere bi's delen.

Vrouw vaker biseksueel door flexibele seksualiteit

Berichtdoor Luuk » di 25 aug 2015, 22:16

Net gelezen op Nu.nl: www.nu.nl/werk-en-prive/4112758/vrouw-v ... iteit.html

Vrouwen hebben drie keer meer kans om biseksueel te worden dan mannen, omdat zij flexibeler met hun seksualiteit omgaan. Bij mannen met een hogere educatie is er een lagere kans dat ze zich als ‘100 procent hetero’ identificeren. Daarnaast heeft fysieke aantrekkelijkheid geen directe associatie met de seksuele identiteit.

“Mannen zijn minder vaak tot beide seksen aangetrokken en hun seksualiteit is daardoor minder flexibel. Als een man zich tot één sekse aangetrokken voelt, verandert dat niet als zich meerdere romantische mogelijkheden voordoen.”
What is essential? Is it visible to the eye?
Luuk

Re: Vrouw vaker biseksueel door flexibele seksualiteit

Berichtdoor erwin » wo 26 aug 2015, 10:51

Ja wel interessant onderzoek maar heb de indruk dat ze gevoel, aantrekking, seksualiteit en identiteit niet allemaal scheiden.
Dat kaan allemaal samengaan maar hoeft zeker niet. En in hoeverre mensen zich biseksueel (durven) noemen hangt erg sterk samen met de mogelijke reacties die ze vanuit de omgeving verwachten en de rolmodellen die ze in de samenleving zien.

gr
Erwin
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Berichtdoor Sakujo » wo 26 aug 2015, 13:03

Uit het voorstel topic van Curt geciteerd, maar dit topic leek me iets gepaster om dit te posten

erwin schreef:... een zo agressieve dominante hetero-machocultuur...

Het is puur gebaseerd op mijn eigen ervaring, maar ik denk dat die cultuur de voornaamste reden is waarom mannen minder snel bi zijn dan vrouwen. Als je niet stoer genoeg bent, ben je al gauw een mietje, homo, watje of wat dan ook. Haantjes gedrag waar je Ú tegen zegt. En dat zit er zo in gebakken, is zo agressief en dominant, zoals jij dat noemt Erwin, en dat is een prima omschrijving, dat een man met bi of homo gevoelens heel snel denkt, bewust of onbewust, "oh shit, dit is niet goed, snel, wegstoppen die gevoelens, ik focus me wel op de dames".
En die cultuur is voor mij ook dé reden waarom ik zelf het grootste deel van mijn leven met het vrouwelijke geslacht ben omgegaan en me ook gewoon veel meer op me gemak voel bij vrouwen. Vrouwen zijn tegenover mannen over het algemeen niet tot bijna niet competitief en is de druk van presteren er niet tot heel veel minder. (die druk is er natuurlijk wel wanneer het iemand is die ik leuk vind, dan wil ik alles gewoon graag goed doen en die gene imponeren haha)
Nogmaals, dit is allemaal gebaseerd op mijn eigen ervaring, dus ja, waarschijnlijk zijn er genoeg andere mensen die het anders hebben ervaren. :ugeek:
“The way I see it, every life is a pile of good things and bad things. The good things don’t always soften the bad things, but vice versa, the bad things don’t always spoil the good things and make them unimportant.” ~ The Doctor
Sakujo

Berichtdoor Jeroen » do 27 aug 2015, 20:58

erwin schreef:Ja wel interessant onderzoek maar heb de indruk dat ze gevoel, aantrekking, seksualiteit en identiteit niet allemaal scheiden.
Dat kaan allemaal samengaan maar hoeft zeker niet. En in hoeverre mensen zich biseksueel (durven) noemen hangt erg sterk samen met de mogelijke reacties die ze vanuit de omgeving verwachten en de rolmodellen die ze in de samenleving zien.

gr
Erwin

Ja dat :D vaak wordt het erg geseksualiseerd terwijl het spectrum zoveel meer omvat
Jeroen

Berichtdoor Luuk » zo 30 aug 2015, 15:49

erwin schreef:Ja wel interessant onderzoek maar heb de indruk dat ze gevoel, aantrekking, seksualiteit en identiteit niet allemaal scheiden.

Daar sluit ik me bij aan. Ik zie ook voornamelijk een onderzoek gericht op seksuele interactie, verpakt onder de noemer "aantrekking".

Wat mij in het artikel nog opviel was het volgende:

Bij vrouwen die niet op jonge leeftijd moeder zijn geworden, fysiek aantrekkelijk zijn of een hoger opleidingsniveau hebben, is het minder aannemelijk dat zij een relatie met een seksegenoot uitproberen.
versus
Bij mannen met een hogere educatie is er een lagere kans dat ze zich als ‘100 procent hetero’ identificeren.

Een hogere opleiding zorgt er bij vrouwen dus voor dat het minder aannemelijk is dat ze experimenteren met hetzelfde geslacht, terwijl minder mannen zich in diezelfde situatie dus als 100% hetero gaan identificeren..
Wellicht dat hoger opgeleide mannen meer zoekende zijn in hun geaardheid?
What is essential? Is it visible to the eye?
Luuk

Keer terug naar In de media