Vier op de tien homomannen had open relatie

Heb je opvallend nieuws over biseksualiteit of een bekende bi gezien op tv, op internet of in de krant? Hier kun je dat met andere bi's delen.

Vier op de tien homomannen had open relatie

Berichtdoor Luuk » za 06 feb 2016, 13:31

41% van de homomannen heeft al een open relatie gehad. Maar 53% zegt liever single te blijven dan een open relatie te hebben. 29% denkt dat homorelaties open worden omdat homomannen niet monogaam kunnen zijn. 47% denkt dat een monogame relatie kan, maar kiest voor een open relatie.

FS Magazine, het tijdschrift van Brits expertisecentrum voor seksuele gezondheid GMFA bevroeg 1006 mannen die seks hebben met mannen (MSM).

73% van de ondervraagden in een open relatie gelooft dat ontrouw moet kunnen. 75% van de ondervraagden in een open relatie heeft regels opgesteld. 21% van die groep heeft die regels al gebroken. Bij getrouwde of officieel samenwonende koppels is dat getal 15%.

Volgens GMFA-directeur Matthew Hodson zijn homo- en biseksuele mannen opgegroeid met het concept dat hun geaardheid niet 'normaal' is, waardoor ze relatievormen creëren die buiten de norm vallen.

Bij open relaties is er een verhoogd risico op het oplopen van hiv en andere seksueel overdraagbare aandoeningen (soa). Twee derde van de mannen in een open relatie gebruikt geen condoom met zijn partner. 64% zegt altijd een condoom te gebruiken bij een date met een derde. 55% liep een soa op tijdens de open relatie, 70% gelooft dat het die kreeg van een andere partner dan het lief.

Hodson denkt dat het moeilijk is om terug over te schakelen naar condooms wanneer je het gewend bent met je lief zonder condoom te vrijen. "Open relaties vereisen zeer goede communicatie."

Het tijdschrift is ook online te lezen.

- http://zizo-online.be/article/8704
What is essential? Is it visible to the eye?
Luuk

Re: Vier op de tien homomannen had open relatie

Berichtdoor erwin » zo 07 feb 2016, 14:09

Of iets dat als niet "normaal" wordt beschouwd ook leidt tot relatievormen "buiten de norm", daar zou je eerst d enmorm duidelijker voor moetne definieren en ook moeten verglijken met een groep die wel als normaal wordt beschouwd.

En volgens mij spreek je juist in een open relatie niet zo snel over termen als ontrouw op het moment dat je ook een relatie (of alleen maar seks) hebt met meer dan een persoon.

Vraag me af hoeveel expertise de onderzoeker had :).
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Berichtdoor Luuk » zo 07 feb 2016, 21:00

Daar moest ik ook aan denken toen ik het las. Volgens mij is het hele idee van een open relatie dat je ook dingen met anderen kan doen.. En ja, wat is de norm hier?
Luuk

Berichtdoor erwin » zo 07 feb 2016, 23:03

Nou de norm is natuurlijk dat je je keurig gedraagt :D
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Berichtdoor Luuk » ma 08 feb 2016, 00:33

erwin schreef:Nou de norm is natuurlijk dat je je keurig gedraagt :D

Yes my lord. Nooit te hard rijden, handjes boven de dekens, alleen M+V, onthouding, trouwen, seks bij uitzondering voor voortplanting, dan enkel de missionaris als noodzakelijk kwaad en waag het niet ervan te genieten :mrgreen: Nope, ik ga het niet redden :lol:

Alle gekheid op een stokje, ik denk dat je gewoon een vorm moet vinden die past bij waar je je goed bij voelt. Of dat nou monogaam, open, poly, of wat dan ook is.. Ik denk eerder dat de classificatie "buiten de norm" een vorm van kortzichtigheid is.

Wat de condooms betreft ben ik het er helemaal mee eens dat het verstandig is om die te gebruiken bij contact met meerdere partners.
Luuk

Berichtdoor erwin » ma 08 feb 2016, 14:28

En als je een relatie (of meer dan een relaties) hebt dat je dan ook rekening houdt met de ander(en).
Dat je in ieder geval van elkaar weet waar je op aan kunt.
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Keer terug naar In de media