Stelling Iedereen is biseksueel op FunX CritiX

Heb je opvallend nieuws over biseksualiteit of een bekende bi gezien op tv, op internet of in de krant? Hier kun je dat met andere bi's delen.

Stelling Iedereen is biseksueel op FunX CritiX

Berichtdoor Hilde » za 02 apr 2016, 21:02

Afbeelding

In het radioprogramma CritiX op FunX van zondag 20 maart 17.00-19.00 uur riep presentatrice Jasmine Sendar haar luisteraars op te reageren op de stelling: Iedereen is wel een beetje bi.

Er waren telefoontjes van onder andere Felicia en Marloes *) Luister naar hun reacties (duurt 5 minuten en 15 seconden):
http://www.funx.nl/radio/fragmenten/221 ... op-jongens

Reacties op de stelling zitten om de muziek heen in de hele uitzending verwerkt: http://www.funx.nl/radio/gemist/384421-critix. Let op: het gaat om het tweede uur vanaf 1:02:04. Met als inhoud:

- op 1:02:04 de mening van de presentatrice: oneens, 'Ik ben 100% hetero', voor een rol heb ik wel eens een vrouw moeten zoenen maar het deed me helemaal niets.

- op 1:17:17 het CritiX-panel Rowan Marchano Defano: mee eens, 'een beetje bi zijn is okay' en Nessem: 'ik sta er niet voor open om met een biseksuele man, dat lijkt me moeilijk.' Vindt dit een onbegrijpelijke kronkel in haar hoofd.

- op 1:23:17 Susanna (23) Den Haag: is het een beetje eens met de stelling, ik vind het ook leuk, maar ik wil alleen seks met een vrouw, geen relatie. 'Een biseksuele partner wil ik wel, dat lijkt me wel interessant.'

- op 1:32:48: Felicia uit Zoetermeer: oneens.
Als je biseksueel bent dan moet je je met iemand in een relatie kunnen voorstellen. 'Dat zie ik mij niet met een vrouw doen. Ik beschouw mij dan ook niet als bi. Ik vind vrouwen wel aantrekkelijk, kan van een vrouw genieten en vind het leuk. Waarom geen relatie met een vrouw? You need that dick, I think.'

- op 1:34:23 - 1:37:48 : Marloes (23): oneens.
Zij kent mensen die echt 100 percent hetero zijn. Marloes was ervan overtuigd dat zij lesbisch was. Ze heeft een fijne relatie met een vrouw nu. Nog niet zo lang geleden ontdekte ze dat ze ook gevoelens voor mannen heeft. Daar reageerde haar vriendin heel relaxt op. Als Marloes wat wilde uitproberen dan was dat okay. 'Alleen is afgesproken: niet te vaak en niet in het eigen bed.' Hoe Marloes' voorkeur in percentages is uit te drukken? '70 procent meisjes, 30 procent jongens.'

- op 1:48:18 iemand van The Boys (?): ik ben hetero, en bovengemiddeld fysiek met zowel mannen als vrouwen. Djiggy: Nee man, je lult. Je kunt niet een beetje bi zijn. Je bent het of je bent het niet.

*) Gerelateerd bericht: Marloes' column Een nieuwe kast op in Expreszo.nl:
viewtopic.php?f=16&t=2127
Hilde

Keer terug naar In de media