Oproep Zij aan Zij: niet 100% lesbisch

Heb je opvallend nieuws over biseksualiteit of een bekende bi gezien op tv, op internet of in de krant? Hier kun je dat met andere bi's delen.

Oproep Zij aan Zij: niet 100% lesbisch

Berichtdoor Tamar » vr 18 nov 2016, 12:31

Hoi allemaal,

Ik ben freelance journalist en schrijf voor de Zij aan Zij een stuk over vrouwen die voor de buitenwereld lesbisch lijken, maar ook wel eens verliefd worden op een man, seks hebben met een man, een relatie hebben met een man, of op een andere manier niet 100% lesbisch zijn.
Hoe je jezelf noemt, maakt niet uit. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je jezelf bi noemt, maar dat mensen in je omgeving er voetstoots vanuit gaan dat je lesbisch bent. Of dat je jezelf vaak lesbisch noemt, maar een slag om de arm houdt. Of misschien houd je er niet van om jezelf te benoemen, maar plaatsen mensen om je heen je vaak in het lesbische hokje.

Geldt dit voor jou, dan wil ik je graag interviewen! Bijvoorbeeld over:
- Hoe je jezelf identificeert, wat je van de labels 'bi' en 'lesbisch' vindt en of je voor je gevoel in een hokje past of niet,
- of je het lastig vindt om aan lesbische vriendinnen te vertellen dat je ook wel eens op mannen valt,
- of je jezelf een relatie ziet krijgen met een man of niet, of misschien heb je wel een relatie met een man,
- en natuurlijk ook gewoon over de liefde en wat daar allemaal leuk aan is.

Het interview is waarschijnlijk telefonisch, en het gesprek duurt ongeveer een half uur tot een uur. Je komt met een foto in de Zij aan Zij. (Anoniem en zonder foto is eventueel bespreekbaar, al willen we natuurlijk graag juist meer zichtbaarheid voor deze groep!)

Ik heb eerder over biseksualiteit geschreven voor onder andere Zij aan Zij, en heb ook onderzoek gedaan naar vrouwen die qua seksuele voorkeur niet in een hokje passen. Meer over mij: www.tamardoorduin.nl

Ik hoop van je te horen! tamardoorduin (at) gmail (punt) com.
Tamar

Keer terug naar In de media