De bloei van biseksualiteit in Amerikaanse series

Heb je opvallend nieuws over biseksualiteit of een bekende bi gezien op tv, op internet of in de krant? Hier kun je dat met andere bi's delen.

De bloei van biseksualiteit in Amerikaanse series

Berichtdoor erwin » za 03 maart 2018, 12:35

Voor Diep Onderzoek onderzocht Linda Duits de representatie van biseksualiteit in de main stream media.
Er schijnt echt iets aan het kantelen te zijn.

-----------------
Biseksuelen komen er bekaaid van af in populaire cultuur, zo schreef ik eerder. Doorgaans wordt het bestaan van biseksualiteit ontkend en als er wel biseksuelen verbeeld worden gebeurt dat meestal op een negatieve manier, als onbetrouwbare psychopaat. Captain Georgiou uit het mirrorverse in Star Trek: Discovery is daar het meest recente voorbeeld van. Gelukkig lijkt het tij eindelijk te keren.

In de zeer aanbevolen serie Crazy Ex-Girlfriend zit een karakter dat vrolijk uit de kast komt als bi. Darryl Whitefeather heet hij, en de representatie van zijn biseksualiteit is onproblematisch.
Lees verder op: http://www.dieponderzoek.nl/de-bloei-van-biseksualiteit-in-amerikaanse-series/
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Re: De bloei van biseksualiteit in Amerikaanse series

Berichtdoor bicase » ma 05 maart 2018, 22:45

Hey Erwin,

Ik weet niet hoe het zit in Nederland, maar bij ons moet het eerste biseksuele TV karakter nog worden ontdekt, tenzij ik mij vergis. Het verwondert mij wel dat de VS met zo'n karakter uitpakt of zou dat door de beruchte "Hollywood bubble" komen? Ik denk dat de dag waarop we een biseksueel karakter op het Belgische of Nederlandse scherm zien verschijnen we weer een stap dichter in de normalisering zijn. Ik heb ook het gevoel dat dit bij ons meer de maatschappelijke tendens weergeeft dan in de VS.

Hoewel ik dit toejuich denk ik dat we de waarde hiervan niet mogen overschatten, ik zou het veel leuker vinden mochten we dit bericht kunnen geven over onze eigen series.

Groetjes,

Bicase
Wat zou de wereld zijn zonder bi's ...
bicase

Keer terug naar In de media