NOS op 3

Heb je opvallend nieuws over biseksualiteit of een bekende bi gezien op tv, op internet of in de krant? Hier kun je dat met andere bi's delen.

NOS op 3

Berichtdoor erwin » zo 11 maart 2018, 13:59

Biseksualiteit wordt niet als een echte seksuele oriëntatie gezien

Het onderzoek van Jantine van Lisdonk van de Vrije Universiteit onderzoekt het verschil tussen homo en bi-jongeren en laat zien wat vele uit de Bi community al langer roepen: "Biseksuelen worden minder geaccepteerd en biseksualiteit wordt niet serieus genomen."

Our work is not done!

Bekijk het hele artikel en filmpje om te zien wat Joshua Zandberg en vier bi jongeren er over te zeggen hebben! Herkenbaar?!

https://nos.nl/op3/artikel/2221751-biseksualiteit-wordt-niet-als-een-echte-seksuele-orientatie-gezien.html
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Re: NOS op 3

Berichtdoor timo » zo 11 maart 2018, 16:05

Enorm goed dat de NOS hier een artikel over plaatst, weer een stukje dichterbij acceptatie!
timo

Berichtdoor bicase » zo 11 maart 2018, 21:59

Inderdaad ons werk is nog lang niet af en dat is mij pijnlijk duidelijk.

Ik zie bijvoorbeeld een dergelijke reportage nog niet verschijnen bij "onze" VRT, wat blijkbaar wel interessant is voor de NOS.

Ik heb collega's die nog steeds beweren dat biseksualiteit niet bestaat, tenminste toch niet bij mannen en dat beeld wordt dan bevestigd door de homovrienden.

Ik ken ook bekende Belgen of Vlamingen die homo of hetero zijn, ook biseksuele vrouwen, maar een bekende biseksuele man? Geen idee.

Ik kan mij zeer goed voorstellen dat bi's makkelijker suïcide plegen, ze beantwoorden immers niet of nog minder aan de hedendaagse maatschappelijke normen dan hetero's en lesbo's en homo's. Volgens mij is dit nog net en gradatie erger, als ik dat zo mag uitdrukken, voor bi mannen en jongens.

De maatschappij maakt het ons niet makkelijk, het is comfortabel om bepaalde zaken niet te zeggen enerzijds, maar anderzijds wil ik ook niet dat mijn kinderen worden aangekeken om dat stukje dat ik ook ben. Ik denk ook dat een aantal bi's die redenering volgen, ik ken weinig getrouwde mannelijke bi's die dat open op TV verklaren en ik verwacht zelfs dat het eerder een bi-man in een man-man relatie zal zijn die dit open en boot zal stellen, dan een bi-man in een man-vrouw relatie.

Vrouwen en meisjes die experimenteren, worden ook meer aanvaard dan mannen die dit doen. Kus één keer een man en je bent al een homo... . Ik vraag mij af hoe we dit taboe kunnen doorbreken, maar wetenschappelijk onderzoek zie ik als een grote factor hierin. Als we eerlijk zijn een tiental jaren geleden was dit ook niet echt onze bondgenoot. Gelukkig is er nog steeds zoiets als voortschrijdend inzicht.
Wat zou de wereld zijn zonder bi's ...
bicase

Berichtdoor bert100 » di 13 maart 2018, 21:09

bert100

Keer terug naar In de media