bi's willen niet uit de kast

Heb je opvallend nieuws over biseksualiteit of een bekende bi gezien op tv, op internet of in de krant? Hier kun je dat met andere bi's delen.

bi's willen niet uit de kast

Berichtdoor erwin » di 21 aug 2018, 15:17

In de media is er aardig wat belangstelling voor het onderzoek dat Emiel Maliepaard heeft gedaan voor zijn proefschrift, veela onder de kop dat bi's niet uit de kast willen komen.
Geukkig ligt dat nog wel iets meer genuanceerd dan alleen deze titel, maar komt het er wel op neer dat de onderzochte bi's pas over hun biseskualiteit met anderen praten als ze het en relevant achten en als ze een hechte band ook met diegene ervaren.
Nu is coming out op zich uiteraard nooit een doel , maar wel een middel om je ergens veiliger en begrepen te kunnen voelen. EN als je bedenkt dat voor veel bi's geldt dat ze dat zelfs niet naar een eventuele eigen partner durven te doen is het verhaal met deze onderzoeken nog lang niet volledig verteld.

https://www.gelderlander.nl/nijmegen/onderzoeker-biseksualiteit-zo-goed-als-onzichtbaar-in-nederland~af80ba66/
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Re: bi's willen niet uit de kast

Berichtdoor bicase » ma 27 aug 2018, 14:00

Hoi,

Als ik de auteur goed begrijp, geeft hij aan dat voor de bi's hun geaardheid niet zo zeer meespeelt. Als ik naar mijn persoonlijk leven kijk, is dit toch een grove misvatting, ik weet niet wat jullie er van vinden...

Groetjes,

Bicase
Wat zou de wereld zijn zonder bi's ...
bicase

Berichtdoor erwin » di 28 aug 2018, 10:27

hier is een wat meer genuanceerd verslag van de resultaten van het onderzoek:

http://www.degaykrant.nl/2018/08/27/biseksualiteit-niet-uit-de-kast-maar-je-wel-uiten/
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Berichtdoor bicase » di 28 aug 2018, 22:26

Wel nu ik dit gelezen heb, daar kan ik mij wel in vinden, belangrijk, maar niet allesomvattend.

Groetjes,

Bicase
Wat zou de wereld zijn zonder bi's ...
bicase

Berichtdoor Luuk » di 28 aug 2018, 23:30

What is essential? Is it visible to the eye?
Luuk

Keer terug naar In de media