Iedereen is bi!

Heb je opvallend nieuws over biseksualiteit of een bekende bi gezien op tv, op internet of in de krant? Hier kun je dat met andere bi's delen.

Iedereen is bi!

Berichtdoor Edwin » di 14 sep 2010, 19:57

OK, misschien is die titel wat overdreven gesteld. Maar het is wel opvallend wetenschappelijk nieuws: mensen hebben een voorkeur voor aantrekkelijke mensen, en daarbij maakt het niet of het mannen of vrouwen zijn - zelfs tijdens seksuele opwinding. :shock:
Dat blijkt volgens De Pers uit een promotie-onderzoek van sociaal psycholoog Matthijs van Leeuwen: Mooi wint het van seks.

Maar zijn meest opmerkelijke conclusie is gebaseerd op een onderzoek waarbij proefpersonen met een joystick foto’s van mensen naar zich toe konden halen of weg konden duwen. De deelnemers hadden duidelijke voorkeuren voor de aantrekkelijke gezichten en duwden minder aantrekkelijke beelden van zich af. Maar het maakte niet uit of het om mannen of vrouwen ging. Dit ‘schoonheidseffect’ bleef optreden, zelfs nadat deelnemers door middel van filmpjes (een beetje) geil waren gemaakt.

Ik weet niet of ik blij moet zijn als bi of teleurgesteld als lelijkerd. :)
Ik ben wel eens van plan geweest om op die manier een bi-test te maken, door mensen cijfers te laten geven aan foto's van mooie en lelijke mannen en vrouwen. Ik dacht dat je erg mooie en erg lelijke mensen zou moeten gebruiken om een redelijk percentage bi's te scoren, maar dat valt misschien mee.

En voordat iemand roept dat schoonheid subjectief is: nee, er zijn meningsverschillen over wie de allermooiste is, maar er is genoeg overeenstemming om dit soort experimenten te doen. Dat wordt uitgelegd in een ander bericht over hetzelfde onderzoek: RNW - Schoonheid krijgt voorrang; wen er maar aan.

't Is een Nijmeegs onderzoek. Weet jij er toevallig meer van, Els? Of Marijke, omdat het psychologie is? Ik ben benieuwd wat voor proefpersonen en wat voor foto's hij gebruikt heeft.
I prayed for freedom for twenty years, but received no answer until I prayed with my legs. - Frederick Douglass.
Edwin
Site Admin

Re: Iedereen is bi!

Berichtdoor PaulV » di 14 sep 2010, 23:05

Maar dat mensen graag naar aangename uitzichten kijkt ipv onaangename heeft toch verder weinig met seksuele voorkeur te maken?
Sekspositief.nl - Een forum voor iedereen met een sekspositieve houding.
PaulV

Berichtdoor Edwin » wo 15 sep 2010, 14:48

Nee, maar het punt is dat die neiging sterker blijkt te zijn dan seksuele voorkeur.
I prayed for freedom for twenty years, but received no answer until I prayed with my legs. - Frederick Douglass.
Edwin
Site Admin

Berichtdoor bi-tje » za 28 mei 2011, 11:00

Oh, wat een troost is dit. Hoef ik mij niet meer raar te voelen tussen mannen die denken dat ze puur hetero zijn ;)
bi-tje

Berichtdoor Raven Grace » ma 27 jun 2011, 19:56

Is het eigenlijk niet een beetje vreemd om te zeggen dat iedereen bi is? Ik hoor dit namelijk wel vaker de laatste tijd. Zolang er mensen zijn die zweren compleet hetero te zijn, kan toch niet gezegd worden dat dat niet zo is? Dan krijg je een beetje hetzelfde verhaal als dat sommige homo's zeggen dat biseksualiteit niet bestaat. Jij weet toch niet wat een ander voelt en hoe deze seksualiteit ervaart.
Fortune favours the brave
Raven Grace

Berichtdoor Edwin » di 28 jun 2011, 00:00

Ja, zo serieus was het hier niet bedoeld, maar je hebt gelijk. Sterker nog: 'iedereen is bi' betekent bijna hetzelfde als 'niemand is bi', want dan ontken je dat biseksuelen een aparte groep vormen. Zoiets zeiden de ouders van bi-tje toch? "Ach, iedereen is wel een beetje bi".
Edwin
Site Admin

Berichtdoor Raven Grace » di 28 jun 2011, 00:14

Nee het sloeg eigenlijk ook niet echt op de titel haha maar vooral op de aanneming in het algemeen. Ontkennen dat iemand een aparte groep vormt maakt het nog niet non-existent, dat zou hetzelfde zijn als zeggen: 'hetero's bestaan niet' ofzo. Ben sowieso altijd benieuwd waarop ze zulke onderzoeken nou echt baseren, want niemand weet zeker waardoor de verschillen in seksualiteit worden veroorzaakt. Ach, ik denk teveel. :geek:
Fortune favours the brave
Raven Grace

Berichtdoor Norma » wo 29 jun 2011, 11:54

En uiteindelijk gaat het er ook gewoon om dat mensen mooie ervaringen hebben!
Norma

Keer terug naar In de media