Registratie strenger na spamgolf

Hier vind je de forumregels, kun je forumgerelateerde vragen stellen, en doen wij forumgerelateerde mededelingen. Check dit sub-forum dus voor je begint!

Registratie strenger na spamgolf

Berichtdoor Edwin » wo 21 nov 2012, 04:55

Afgelopen vrijdag was er een spamgolf op het bi-forum zoals we die nog nooit gezien hebben. Ik zag vier pagina's aan titels van nieuwe berichten. Dit gebeurde niet alleen op het bi-forum, maar ook op andere forums die phpBB gebruiken. Blijkbaar is er een update van een kraakprogramma verschenen, waardoor spammers zich automatisch konden aanmelden als lid.

Daarom hebben we het voor nieuwe leden moeilijker gemaakt om zich te registreren. Tijdelijk moet de beheerder nieuwe aanmeldingen goedkeuren. En de vragen waarmee gecontroleerd wordt of iemand een mens en geen spambot is, zijn moeilijker geworden. Er wordt nu een vraag over de forumregels gesteld. Lukt het niet om de vraag goed te beantwoorden, of word je ten onrechte niet toegelaten? Mail me dan via woordenboer (at) planet.nl.

Afbeelding

Als je meer dan een handvol spamberichten op het forum ziet, wil je me dan een PB'tje sturen? Dank aan Rhialto voor het melden van deze spamgolf.
I prayed for freedom for twenty years, but received no answer until I prayed with my legs. - Frederick Douglass.
Edwin
Site Admin

Re: Registratie strenger na spamgolf

Berichtdoor Edwin » wo 27 maart 2013, 01:53

Vanaf vandaag hoeven nieuwe leden niet meer te wachten op goedkeuring door een moderator. We hebben geen last meer gehad van spamaanvallen. Maar je moet nog steeds een vraag beantwoorden die niet makkelijk geraden kan worden door spammers.

Een vraagje voor wie zich sinds 21 november heeft aangemeld: vond je het moeilijk om de vraag over de forumregels te beantwoorden toen je je aanmeldde?
(Het is uiteraard niet de bedoeling dat je het antwoord noemt.)
I prayed for freedom for twenty years, but received no answer until I prayed with my legs. - Frederick Douglass.
Edwin
Site Admin

Berichtdoor Edwin » di 02 apr 2013, 22:02

Vanaf vandaag hoeven nieuwe leden niet meer te wachten op goedkeuring door een moderator.

:oops: Oeps, ik heb per ongeluk op de verkeerde knop gedrukt, zodat het onmogelijk werd om je aan te melden. Sorry, ik hoop dat niemand hierdoor is weggelopen, het was niet de bedoeling om nieuwe leden buiten te sluiten. Dank aan degene die dit meldde, ik hoop dat hij zich toch nog registreert.

Update: dat was Jakob.
Edwin
Site Admin

Berichtdoor remrem » za 23 mei 2015, 20:00

ja, best lastig om de vraag goed te beantwoorden. Het zou wellicht helpen als er een linkje bijstond om de regels te vinden. Er is namelijk ook phpBB uitleg, en er is een Faq...
Maar 't kan ook aan mij liggen hoor :oops:
remrem

Berichtdoor Luuk » za 23 mei 2015, 22:06

Volgens mij kun je het antwoord op de anti-spamvraag net zo goed meteen in de omschrijving zetten. Ik doe dat op mijn fora ook en spambots snappen er geen zak van terwijl leden er snel doorheen komen ;)

Bijvoorbeeld:
- Hoeveel Woorden in Deze Zin zijn met Hoofdletter geschreven? (vijf)
- Hoeveel woorden in deze zin zijn met Hoofdletter geschreven? (twee)

Voor bots is dit een gewoon stukje tekst waar ze geen betekenis uit kunnen ontcijferen.
What is essential? Is it visible to the eye?
Luuk

Keer terug naar Over het forum