Forum header

Hier vind je de forumregels, kun je forumgerelateerde vragen stellen, en doen wij forumgerelateerde mededelingen. Check dit sub-forum dus voor je begint!

Forum header

Berichtdoor Eric de Blois » zo 12 jun 2016, 08:52

Beste bi-forummers,

Eigen stijl
Vergeleken met sommige andere fora ziet dit forum er naar mijn persoonlijk smaak een beetje somber uit. Het is een standaard forum. Daar mankeert op zich niks aan, maar het heeft niets eigen. Natuurlijk gaat het bij een forum om de inhoud, maar zou het niet leuk zijn om 'ons' forum een eigen uniek gezicht te geven? Je kunt - ik ben ook beheerder van een ander forum - een forum een speciaal uiterlijk geven met een eigen unieke header. En dan zou het leuk zijn wanneer die header een relatie heeft met waar het forum om draait. Een mooie afbeelding die keurig in beeld brengt was ons bindt. Iets wat er grafisch mooi uitziet en niet ordinair is. Verder kun je de kleuren in het forum ook leuk aanpassen. Er zijn vast mensen die een leuke header kunnen vervaardigen met wat knutselen. Je moet dan liefst wel over een behoorlijk programma beschikken wat ik hier niet heb. Bijvoorbeeld CorelDRAW. Maar het hoeft niet perse zo perfect, het mag ook een mooie foto zijn. Liefst kunstzinning. Het forum zou zo een eigen unieke stijl krijgen.

Is dit iets wat anderen ook zo zien of slaat het nergens op?
Eric de Blois

Re: Forum header

Berichtdoor Luuk » zo 12 jun 2016, 14:30

Een eigen huisstijl is altijd een goed idee vanuit het punt van identiteit, zichtbaarheid en herkenbaarheid. Daar heb ik eerder al wel eens iets over geschreven.

Van SMF weet ik dat de headers vrij makkelijk aanpasbaar zijn, maar van phpBB (dit forum) weet ik dat niet. Het ligt er ook aan in hoeverre er technische kennis aanwezig is binnen het LNBI om zoiets door te voeren.
What is essential? Is it visible to the eye?
Luuk

Berichtdoor blizz » zo 12 jun 2016, 14:41

Phpbb is niet zo moeilijk aan te passen. Je hebt al voorgekauwde styles. en die kan je eventueel aanpassen aan je eigen smaakt. scheelt een boel gezeur

https://www.phpbb.com/customise/db/styles-2
blizz

Berichtdoor Eric de Blois » ma 13 jun 2016, 12:59

Luuk schreef:Een eigen huisstijl is altijd een goed idee vanuit het punt van identiteit, zichtbaarheid en herkenbaarheid. Daar heb ik eerder al wel eens iets over geschreven.

Van SMF weet ik dat de headers vrij makkelijk aanpasbaar zijn, maar van phpBB (dit forum) weet ik dat niet. Het ligt er ook aan in hoeverre er technische kennis aanwezig is binnen het LNBI om zoiets door te voeren.

Okay bedankt. Ik heb het gelezen. Goede bijdrage. Dat ging deels ook over de rust hier. Tja, er wordt weinig gepost dus blijven mensen weg. Het is een beetje een vicieuze cirkel lijkt het.
Eric de Blois

Berichtdoor blizz » ma 13 jun 2016, 16:04

Als er geen kennis is van phpbb in de groep, dan wil ik wel meedenken. heb een tijd lang een gaming forum met phpbb onderhouden. Dus kan altijd helpen
blizz

Berichtdoor Elise51 » za 27 aug 2016, 14:16

Tja, er wordt weinig gepost dus blijven mensen weg. Het is een beetje een vicieuze cirkel lijkt het.

Misschien ook omdat dit forum vrij toegankelijk is?

Als ontwerper van web sites/pagina's heb ik ruim ervaring met CCS-2 en HTML-4 en 5. Laat maar wat horen.

Elise

Keer terug naar Over het forum