Up to date Ledenlijst

Hier vind je de forumregels, kun je forumgerelateerde vragen stellen, en doen wij forumgerelateerde mededelingen. Check dit sub-forum dus voor je begint!

Up to date Ledenlijst

Berichtdoor bistringliefhebber » di 12 okt 2010, 22:46

Mogelijk is er of wordt er al aangedacht, maar zie in de ledenlijst heel veel leden, die naar allerwaarschijnlijkheid louter en alleen zich als lid aangemeld hebben.
Worden zij benaderd na verloop van tijd, nadat ze lid geworden zijn maar niet meer ingelogd zijn geweest in het forum danwel verwijderd uit de ledenlijst? Hierdoor wordt en blijft de ledenlijst schoon en up to date....~!
bistringliefhebber

Re: Up to date Ledenlijst

Berichtdoor Edwin » di 12 okt 2010, 23:36

We hebben het hier nog nooit over gehad, maar ik kan alvast zeggen dat ik elk lid belangrijker vind dan de ledenlijst. (Behalve spammers, die gooien we eruit.)
I prayed for freedom for twenty years, but received no answer until I prayed with my legs. - Frederick Douglass.
Edwin
Site Admin

Berichtdoor Guilty » wo 13 okt 2010, 15:48

Fijn, ik kom hier niet zo vaak, maar zou het toch jammer vinden als mijn account gewoon verwijderd werd :?
Guilty

Berichtdoor Anne-Fleur » wo 13 okt 2010, 20:47

bistringliefhebber schreef:Mogelijk is er of wordt er al aangedacht, maar zie in de ledenlijst heel veel leden, die naar allerwaarschijnlijkheid louter en alleen zich als lid aangemeld hebben.
Worden zij benaderd na verloop van tijd, nadat ze lid geworden zijn maar niet meer ingelogd zijn geweest in het forum danwel verwijderd uit de ledenlijst? Hierdoor wordt en blijft de ledenlijst schoon en up to date....~!

Ik zie het up to date houden van een ledenlijst eigenlijk een beetje als overdreven neuroticiteit. Zeker op fora met "controversiele", "lastige" onderwerpen als deze zijn er gewoon ontzettend veel mensen die bijvoorbeeld alleen maar meelezen, of na aanmelding bv eerst een tijdje niet meer durven. Is het dan aardig om die lui er dan maar uit te knikkeren? Ik vind van niet. En schieten wij er wat mee op? Nee, ook niet, ik zie echt geen enkel doel om een schone, up to date ledenlijst te hebben. Dus waarom zouden we het dan doen?

Overigens vind ik het wel een idee om, zoals op veel fora wel gebeurt, eens per jaar (oid) mensen die al een jaar of langer niet actief zijn geweest een email te sturen. Als niet binnen 3 maanden gereageerd wordt op de email, wordt het account verwijderd. Dit brengt echter wel wat meer werk met zich mee...
Anne-Fleur

Berichtdoor bistringliefhebber » wo 13 okt 2010, 22:24

Jammer dat hetgeen wat beoogd wordt niet goed opgepakt wordt maar juist verkeerd begrepen wordt.
bistringliefhebber

Berichtdoor Subjectief » do 14 okt 2010, 17:03

Jammer dat je naast het jammeren je motieven niet even beter toelicht ;)
"Don't be too timid and squeamish about your actions. All life is an experiment. The more experiments you make the better." - Ralph Waldo Emerson
Subjectief

Berichtdoor Els » za 16 okt 2010, 11:47

Als admin zie ik eigenlijk vooral de nadelen (meer werk) en eigenlijk geen voordelen.

Wat is het voordeel van een ledenlijst die "up to date" is, bistringliefhebber?
Els

Berichtdoor bistringliefhebber » za 16 okt 2010, 12:02

Juist als admin zou je moeten snappen wat het voordeel is van een up to date ledenlijst; elke vereniging en andere instanties, die werken met aangemelden houden haar lijsten schoon - upto date.
bistringliefhebber

Berichtdoor Edwin » za 16 okt 2010, 12:39

Ik ben te dom om het te snappen, denk ik. Kun je eens een hint geven? Het forum is geen vereniging en geen instantie.

Die suggestie van Anne-Fleur vind ik wel het overwegen waard. Misschien kun je mensen die het gewoon vergeten zijn op die manier actief krijgen. Daar zouden we eens naar moeten kijken als het forum een jaar bestaat.
I prayed for freedom for twenty years, but received no answer until I prayed with my legs. - Frederick Douglass.
Edwin
Site Admin

Berichtdoor Els » zo 17 okt 2010, 09:02

Wat Edwin zegt. Het bi-forum is een internet-forum, geen vereniging. Eens in de zoveel tijd (maar dan denk ik in periodes van jaren) de ledenlijst 'prunen' is geen slecht idee, maar is volgens mij alleen nuttig als je -veel- leden hebt. Dat hebben wij (nog? ;)) niet, dus is het ook een stuk minder relevant.

Mensen na een jaar inactief of weinig actief zijn een keer mailen lijkt me wel een goed idee. Bij een andere forum waar ik actief geweest ben, werd dat ook gedaan, en dat werkte vrij redelijk. Mocht ik in januari tijd hebben, ga ik dat zeker doen. Anders wordt het juni/juli ;)
Els

Keer terug naar Over het forum