Een avatar uploaden (plaatje naast je berichten)

Hier vind je de forumregels, kun je forumgerelateerde vragen stellen, en doen wij forumgerelateerde mededelingen. Check dit sub-forum dus voor je begint!

Re: Een avatar uploaden (plaatje naast je berichten)

Berichtdoor Sidell » za 14 aug 2010, 22:59

Is het ook iets om de avatar kbs limiet iets te vergroten, zodat het plaatsen van een foto makkelijker wordt?

Het is me gelukt, maar met heel veel moeite.
Sidell

Berichtdoor J*Aph » vr 15 okt 2010, 23:37

Oke, that's it.

Heb een poging gedaan om een avatar in te stellen, maar dat blijkt #*&#%** onmogelijk. (Ik ben ergens op de www wel te bewonderen, bijv op mijn twitterpagina, zie link hieronder)
Love J*Aph

'I don't want to live and have any shame whatsoever.' I should be proud of who I am, and I don't care if people approve or not. It is who I am." - Ellen Degeneres
Follow me at http://twitter.com/J_Aph
J*Aph

Berichtdoor Luc » za 16 okt 2010, 08:46

J*Aph schreef:Heb een poging gedaan om een avatar in te stellen, maar dat blijkt #*&#%** onmogelijk. (Ik ben ergens op de www wel te bewonderen, bijv op mijn twitterpagina, zie link hieronder)

Een eenvoudig en pragmatisch trucje is het volgende. Je gaat naar bv je facebook, live journal, hyves, of andere forum pagina waar al een avatar op staat, en je sleept de mini-afbeelding naar je bureaublad. Dan even controleren hoe groot ie is, mag maar 100x100, 6 kb zijn. Anders nog even trimmen en/of afknippen en safen in een kleiner jpg resolutie. Vervolgens uploaden, en voila!
Zo heb ik mijn nieuwe avatar gewoon van mijn eigen facebook gehaald. Het nadeel van die facebook foto's is dat ze maar 50x50 zijn, dus wel erg klein!

Ik zal het wel even voor je doen, en via email naar je toesturen. Maar dat doe ik niet voor iedereen hoor! :P
Luc

Berichtdoor J*Aph » za 16 okt 2010, 12:13

Luc schreef:Ik zal het wel even voor je doen, en via email naar je toesturen. Maar dat doe ik niet voor iedereen hoor! :P

Haha!! Ik voel me helemaal vereerd!! En zie, het is nog gelukt ook! Thanx Luc
Love J*Aph

'I don't want to live and have any shame whatsoever.' I should be proud of who I am, and I don't care if people approve or not. It is who I am." - Ellen Degeneres
Follow me at http://twitter.com/J_Aph
J*Aph

Berichtdoor Hanneke73 » zo 04 sep 2011, 21:19

Even voor de vorm: KiB is geen eenheid die iets betekent. Ik neem aan dat kilobyte, oftewel kB bedoeld wordt?

Daarnaast is 6 kB wel erg weinig, ik krijg mijn plaatje nog niet zo klein verkleind, zelfs als ik er eerst 60x60 pixels van maak. Ik snap dat het voor de servercapaciteit van het forum wenselijk is om geen al te grote avatars te hebben, maar 60x60 pixels en minder dan 6kB is heel krap.

Ik puzzel nog even verder om mijn plaatje kleiner te krijgen...
Hanneke73

Berichtdoor Luc » zo 04 sep 2011, 21:29

Hoi Hanneke,

In de eerste plaats welkom op het forum!

Het kleine formaat van de avatars is ook voor ons een crime. Maar het is nu eenmaal zoals het template van het forum werkt, en volgens mij kunnen we dat niet veranderen. :oops:
Het is altijd een heel gedoe om een avatar zo klein te krijgen. Volgens mij gaat het over 100x100 pixels en inderdaad 6 kb.

Ik hoop dat het lukt!
Luc

Berichtdoor Anne-Fleur » zo 04 sep 2011, 22:33

Als het goed is kan het wel ingesteld worden, ff in een phpbb handleiding zoeken hoe denk ik dan...
Anne-Fleur

Berichtdoor Edwin » ma 05 sep 2011, 00:37

Ja, de maximale grootte van avatars kun je gewoon veranderen bij de Avatarinstellingen. Ik heb er 200 x 200 pixels en 25 KiB van gemaakt.

KiB is niet gebruikelijk, maar het is wel de officiële afkorting van binaire kilobytes.
I prayed for freedom for twenty years, but received no answer until I prayed with my legs. - Frederick Douglass.
Edwin
Site Admin

Berichtdoor Luc » ma 05 sep 2011, 12:28

:D

Luc, die eigenlijk de grap wilde maken: "gelukkig, dan past eindelijk m'n piemel op de avatar", maar bang is om dan verkeerd begrepen te worden...
Luc

Berichtdoor Hanneke73 » ma 05 sep 2011, 20:07

Edwin schreef:Ja, de maximale grootte van avatars kun je gewoon veranderen bij de Avatarinstellingen. Ik heb er 200 x 200 pixels en 25 KiB van gemaakt.

KiB is niet gebruikelijk, maar het is wel de officiële afkorting van binaire kilobytes.

Dat het "onder nerds" ;) een gebruikelijke term is, wil nog niet zeggen dat het een officiële eenheid is. Daar hebben we namelijk het SI voor. En daar gaat het toch echt over kB.
En aangezien computers (bij niet-nerds :roll: ) de bestandsgrootten toch altijd weergeven in kB, is het voor die niet-nerds begrijpelijker als er gewoon wordt aangegeven hoe groot het plaatje op je computer maximaal mag zijn om het hier te kunnen uploaden. Want ik begrijp dat ik er nu nog bij moet gaan rekenen ook: hoeveel kB is nu 1 KiB, en hoeveel kB mag mijn plaatje nou maximaal zijn? Heeellllp! :o

P.S. Hoera, het is me gelukt! :D
Hanneke73

Vorige

Keer terug naar Over het forum