Best een gevoelige man/jongen

Alles wat je te bespreken hebt over je biseksuele identiteit en je coming out, en wat niet onder seks of relaties valt.

Re: Best een gevoelige man/jongen

Berichtdoor bicase » di 13 feb 2018, 22:54

Al kun je mensen alleen maar eerlijk als persoon beoordelen om wie diegene is en niet wat diegene is.

En dat was exact mijn punt van het gevaar van veralgemeningen, als ik toevallig tien eikels van homo's ben tegengekomen (fictief want zoveel waren het er niet). Dan zou ik kunnen concluderen: "alle homo's zijn eikels". Maar dat is dus een gevaarlijke redenering, want misschien zijn de anderen net wel aardig.

Groetjes,

Bicase
Wat zou de wereld zijn zonder bi's ...
bicase

Berichtdoor bert100 » wo 14 feb 2018, 20:50

IK heb het ook zien geburen in men omgeving: bi's die worden uitgekotst omdat ze bi zijn, echt onvoorstelbaar.
Vroeger trok ik het muurtje op om niet als 'homo' te worden uitgejouwd, nadat het eens gebeurd was tuurlijk.
En nu ervaar je weer dit.....
bert100

Berichtdoor bicase » wo 14 feb 2018, 21:06

IK heb het ook zien geburen in men omgeving: bi's die worden uitgekotst omdat ze bi zijn, echt onvoorstelbaar.
Vroeger trok ik het muurtje op om niet als 'homo' te worden uitgejouwd, nadat het eens gebeurd was tuurlijk.
En nu ervaar je weer dit.....

Hoi Bert,

Mijn negatieve ervaringen met homo's zijn niet echt scheldervaringen, maar eerder het ontkennen van mijn bestaan: "Je maakt jezelf iets wijs, bi-vrouwen die bestaan, maar bi-mannen dat is bewezen dat dit wetenschappelijk niet kan" en nog meer van die dooddoeners. Ik zou dan wat meer openheid verwachten in plaats van zelf in een hoekje te worden geduwd, dus ja dat heeft mij toen gekwetst. Nu sta ik veel sterker in mijn schoenen en zou er anders mee omgaan.

Misschien glijden we ook wat van het topic af. Dus even deze vraag: "Herken je bij jezelf ook die gevoeligheid waarover ik spreek?" Antwoorden hoeft niet, maar mag.

Groetjes,

Bicase
Wat zou de wereld zijn zonder bi's ...
bicase

Berichtdoor timo » do 15 feb 2018, 19:20

Ik herken de gevoeligheid zeker (zoals Bicase al wist).
Maar van een homo die ik ken weet ik dat hij van buiten heel hard over kan komen maar juist erg gevoelig is als je hem beter kent. Maar dat is dan ook de enige die ik ken dus geen goed generaliseermateriaal. :P
timo

Vorige

Keer terug naar Algemeen