Na 45 jr misschien (waarschijnlijk) bi ... kan dat? + Hoi :)

Alles wat je te bespreken hebt over je biseksuele identiteit en je coming out, en wat niet onder seks of relaties valt.

Na 45 jr misschien (waarschijnlijk) bi ... kan dat? + Hoi :)

Berichtdoor guy » ma 19 maart 2018, 00:17

Hallo lieve mensen. Ik dacht ik stel me even voor.... en leg (zo meteen) een persoonlijk 'dilemma' op tafel...
Ik ben een man van 45 en woon in omgeving Amsterdam.
Ik ben net nieuw op dit forum. Heb afgelopen dagen beetje rondgesnuffeld en al veel interessante dingen gelezen... Ik hoop in de toekomst ook bij te gaan dragen aan leuke gesprekken hier.... Wie weet :D :P ....

Vorig jaar (begin februari) is 'officieel' de relatie met mijn ex vriendin verbroken (helaas wonen we wel nog steeds noodgedwongen samen in 1 huis). Maar in feite was er al jarenlang geen liefdevolle relatie meer en heb ik vaker dan eens op het punt gedaan de boel te cancelen .... maar goed.... allerlei factoren en omstandigheden zorgden voor een hele lange 'aanlooptijd' zullen we maar zeggen...

Anyways, ik kwam er eigenlijk in afgelopen 2 jaar (of zo) achter dat ik misschien wel niet zo hetero ben als dat ik vroeger dacht .... (dat had overigens niets met de breakup te maken al versnelde dat mijn "coming out" wel uiteindelijk) ... En ja, achteraf gezien waren er voor die tijd natuurlijk ook al heel lang allerlei signalen, subtiel en klein.... maar die merkte ik niet op als zodanig (tja ... hindsight.... je kan er nu niks mee :roll: )
Wat opeens op gegeven moment een plotseling inzicht met groot vraagteken was... is nu nog steeds soms een vraagteken maar wel kleiner en berustender .... of hoe zeg je dat.... Ik weet het nog steeds niet helemáál zeker (maar ook weer wel... snap je) maar maak me er niet zo druk om meer.. heb ook wat meer gelezen er over (o.a. op een Britse goede site maar ook Nederlandse en hier bijv. net)... en weet nu bijvoorbeeld dat bisexueel ook maar een "paraplu term" is en dat er geen blauwdruk is .... en dat er allerlei variaties in gevoel etc. zijn....
Al is er toch nog een dilemma in mijn hoofd gaande .... : Kun je op je 45ste (ok 44) alsnog bisexueel blijken te zijn? Of geworden te zijn? Zat het er altijd al "in"? En is het ook echt zo? Of ben ik "alleen maar" in de war *? Is mijn 'drang naar mannen' en vrouwelijker te zijn (in bepaalde opzichten) inderdaad "echt"? Ook al voelt dat (soms heel sterk!) wel zo....
Kun je soms jezelf voor 50% bi voelen en dan weer voor 20 of 95%? Als iemand begrijpt wat ik bedoel..

Ehm ... ja ik weet dat dit allemaal misschien een beetje dom en stom een tegenstrijdig kan klinken... maar goed... zo is het nu even ... Maar hopelijk niet voor lang ! :D
》》 w.b. * .. Ik denk het zelf niet :)

Maar het is allemaal iig nog niet helemáál duidelijk en ik wil nu in feite het echt gaan ...uitzoeken... of mijn hoofd niet alleen maar "theorie" en irreële fantasieën uitspuugt....
Oftewel stappen verder zetten .. zoals deze site en mensen spreken en zién een voelen (!).... in het echt dus. Hoe eng ik dit ook nog vind (maar ook lijkt het me heerlijk!!)
Nou ja... lang vaag verhaal maar hopelijk niet al te onbegrijpelijk...

Ander - gerelateerd - vraagje: heeft iemand ervaring met InClusion ("een LGBQ Trans cafe georganiseerd door TransAmsterdam" elke laatste vrijdag vd maand)? Het lijkt mij wel misschien een mooi begin om op laagdrempelige manier mensen te ontmoeten (sowieso ben ik daar nu wel aan toe!) waarmee ik kan praten over dit soort dingen en die misschien zelf soortgelijke ervaring hebben....??
Ik zou graag er heen gaan maar ken echt niemand daar... Denk er aan gewoon maar keertje heen te gaan.... ? en dan zie ik wel.... 》》 Vind het wel eng haha... ("45 jaar ... trillend op m'n benen")

Ok genoeg geleuterd.... voorlopig.
Bye 8-) :) :twisted: xXx
guy

Re: Na 45 jr misschien (waarschijnlijk) bi ... kan dat? + Ho

Berichtdoor blizz » ma 19 maart 2018, 00:29

Hey Guy,

Wat een openhartige voorstel bericht ;) (we hebben een aparte map daarvoor trouwens, maar anyway).

je vragen en onzekerheden komen de meeste hiet wel bekend voor. mij in ieder geval wel. ik ben zelf dan 41 en heb nog een relatie waarbinnen ik niet openbaar bi kan zijn. maar de vraagstukken blijven hetzelfde. in mijn geval waren dat vragen als "ben ik bi omdat ik het lekker vind als mijn achterste verwend word?" of is er meer. en ik heb dus de stoute schoenen aangetrokken en een keer het mee gemaakt. en voor mij was het duidelijk dat ik bi was. ook al na 1x. al vind ik persoonlijk de term "friends with benefits" meer op zijn plaats. ik ben erg open minded en maak niet snel ergens een probleem van.

je zal zekers veel antwoorden hier gaan vinden. Inclusion ken ik niet. ook al kom ik uit amsterdam. maar het is een begin. moet zeggen dat ik nu ook getriggered ben om dat eens te gaan googlen. ik was zelf al eens van plan om naar de sauna op de nieuwe zijds te gaan, maar in mijn eentje vind ik dat toch wel heel heftig om te doen. zelfs voor mij.

Mocht je vragen hebben, stel ze gerust. mag ook prive,

groet
Henk
blizz

Berichtdoor bicase » ma 19 maart 2018, 19:32

Hoi Guy,

Welkom op dit forum, misschien kan onze webmaster deze discussie naar de juiste map verplaatsen, maar wat mij betreft doet dat er niet toe, leve de chaos :lol: .

Ik ben sowieso iemand die meer naar het inhoudelijke kijkt, dan naar het vormelijke en om dan maar in één ruk door te gaan naar de inhoud:

Ik blijf het hier herhalen, seksualiteit is vloeiend, niet vaststaand en bevindt zich op een spectrum. Met andere woorden de laatste onderzoeken tonen aan dat je doorheen je leven kan wisselen van seksualiteit en dat mensen zich wel als hetero, homo of bi identificeren, maar er slechts weinigen loepzuiver zijn. Waarmee ik bedoel dat er waarschijnlijk meer homo's zijn die zich al eens aangetrokken hebben gevoeld tot een vrouw of meer hetero's die zich aangetrokken hebben gevoeld tot een man (vanuit mannelijk perspectief bekeken), dan homo's of hetero's die zich exclusief heel hun leven enkel tot hetzelfde geslacht voelen aangetrokken.

Ik vind jouw stuk eerder van intelligentie getuigen, dan van domheid.

Nog even iets over emoties. Die mogen er zijn, wat je voelt is altijd waar. Als je kwaad bent, ben je kwaad, ben je angstig ben je angstig, voel je je geil worden van mannen, dan voel je je geil worden van mannen. Misschien kan je in sommige omstandigheden best niet kwaad worden, of je beter niet angstig voelen of op dat moment niet ingaan op je geilheid, dat is dan wat je doet met het gevoel. Maar het gevoel zelf mag er altijd zijn.

Ik wens je veel succes met je zoektocht en weet dat het moeilijker is om de tocht aan te vatten, dan deze te negeren (en dit bedoel ik als een schouderklopje, het getuigt van moed).

Groetjes,

Bicase
Wat zou de wereld zijn zonder bi's ...
bicase

Berichtdoor guy » wo 21 maart 2018, 00:27

Hoi Henk & bicase. Allereerst bedankt voor jullie hele aardige reacties! Jullie zijn tof...! Ben blij dat mijn vage verhaal begrepen dan wel (enigszins) herkend wordt... :)

Verder: waarschijnlijk heb ik me ook soms verkeerd uitgedrukt... ik wilde geen oneerbare voorstellen doen of zo, haha.... Met "het lijkt me heerlijk!" bedoel ik vooral dat het me heel fijn lijkt om niet meer helemaal alleen hiermee rond te lopen.... wat "dit" dan ook moge zijn of genoemd worden ... en om er een keer met iemand over te praten .... En "voelen" bedoelde ik in overdrachtelijke zin... ;) :D
Het gaat trouwens wel wat verder dan 'alleen' sexuele gevoelens of 'wensen ' of 'fantasieën ' .... daar ben ik sowieso nog niet echt veel mee bezig.. : het zit meer in m'n hoofd en uiterlijk ... en de 'rushes van bi-heid' die vaak door m'n lichaam en hoofd denderen.... Maar ook tegenstrijdige gevoelens en gedachtes ... en ja ook wel eens seksuele... het is een mix he.

Affijn... je kent het misschien wel.... (van vroeger)... Henk (en bicase ook misschien) jij bent sowieso al vele stappen verder .... Erg fijn voor je dat je toendertijd je gevoelens en gedachtes bevestigd zag in de praktijk! (zogezegd)...
En tja... de sauna... voor jou net nog een stap te ver .... ik zelf heb er nog nooit aan gedacht .... haha... Maar als ik dat doe zie ik toch vrouwen én mannen en alles wat er op lijkt door elkaar krioelen ;-)

Wat betreft dat Continuüm cafe elke laatste vrijdag ... je zegt dat je misschien ook wel een keer wil checken daar (?) ...Misschien een idee om keertje samen te gaan.... (na een eerste kennismaking bij een bak koffie of zo) kunnen we altijd nog met elkaar praten...
Of kan ik dat niet zeggen? Ik denk gewoon hardop... ik ken sowieso nog niemand die bi is ... :-) Nou ja... rustig aan sowieso guy...

Oh ja, die "percentages".... denken jullie dat dat ergens op slaat? Ik kon het ff niet anders uitleggen ...

Bicase je uitleg over gevoel begrijp ik goed .... je omschrijft het mooi en helder! .. Mijn gevoelens verscheuren me soms ook .... maar meestal dobbert het en golft het .... Toegeven of meegaan aan en met elk gevoel dat langskomt is uiteraard on-wijs en onmogelijk... maar af en toe moet je toch de almaar beukende golven proberen te volgen... ze beuken niet voor niets... denk ik dan...
Vandaar idd dat ik nu hier (al) ben... Het voelt.... soms eng ... maar overall.... goed.

:o :)

Oh well... laters

Ciao x
guy

Berichtdoor guy » wo 21 maart 2018, 00:35

Ps. Zie nu pas dat er inderdaad een aparte hoek is om jezelf als nieuweling voor te stellen .... Op mijn mobiel is dat een beetje verstopt.... (werkt sowieso lastiger op mobiel deze site maar prima op pc)
Dus... ik weet nu waar jullie het over hadden ook :D

Verplaats het maar als dat handiger is (erwin?).

Bye
guy

Berichtdoor blizz » wo 21 maart 2018, 21:11

Hey Guy,

We kunnen zeker een keer koffie drinken hoor. geen probleem. gewoon gezellig. Ken je in ieder geval 1 iemand die bi is ;)

ik snap je percentages wel. soms voel ik mij zo hetero als maar kan en soms heb ik echt het idee dat ik gewoon even alleen met een man "dingen" wil ondernemen. soms kijken ik alleen naar bepaalde filmpjes en soms naar anderen. het ligt aan mijn bui vooral. misschien is het meer omnisexueel?!?!

ik stuur je sowieso even een prive berichtje over de koffie. mocht je dat niet willen, gooi het bericht maar weg ;) no "hard" feelings hahah (sorry, kon het grapje niet laten.

Henk
blizz

Berichtdoor bert100 » do 05 apr 2018, 18:52

Hey Guy,

Zeker welkom hier op het forum. Gelukkig voor jouw heb je de weg gevonden.

Je relaas getuigt van veel wijsheid, inderdaad.
Je bent op zoek in de doolhof van impulsen en gevoelens die je erg verwarren.... Een schreeuw van 'wat overkomt me nu'? Het 'Ben ik dat?', geeft je een zekere angst.
Allemaal heel herkenbaar. En dit is waarom ik je wil geruststellen.
De percentages waar je over spreekt zijn een uiting dat je dit nog niet helemaal aanvaard hebt voor jezelf. Je bent niet de ene keer 20% en dan weer 50% bi of niet: je geeft eerder aan voor hoeveel % je wil onderdrukken wat je bent.
Je gevoelens zijn er en die geven je die fantasieën en er is heus niks mis mee om daar jezelf in te zijn. Mannen kunnen je ook opwinden en dit moet je ongeremd laten gebeuren.

Ik pm je nog wel voor een babbel .

gr,

Bert
bert100

Keer terug naar Algemeen