[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4505: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3706)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4507: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3706)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4508: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3706)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4509: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /includes/functions.php:3706)
Het Grote Bi-Forum • Toon onderwerp - bi of 'normale' aantrekking tot vrouwen?

bi of 'normale' aantrekking tot vrouwen?

Alles wat je te bespreken hebt over je biseksuele identiteit en je coming out, en wat niet onder seks of relaties valt.

bi of 'normale' aantrekking tot vrouwen?

Berichtdoor cactusplant » ma 18 feb 2013, 19:26

Hoi
Ik dacht er laatst eindelijk uit te zijn. Ik merkte al vaak dat ik holebi's zeer intressant vond en merkte dat ik niet honderd procent hetero ben. Tenminste dat dacht ik nu eindelijk een beetje zeker te weten.
Ik heb laatst 2 van mijn beste vriendinnen verteld dat ik denk bi te zijn. Toen ik vertelde dat ik meisjes vaak heel knap vind en ook wel eens in de war kon zijn als ik een heel mooi meisje voorbij zag lopen, zeiden zij echter alletwee dat dit niets hoeft te betekenen omdat elke vrouw wel iets van aantrekking tot andere vrouwen voelt. Toen begon ik weer te twijfelen. Want ik ben nog nooit verlieft op een meisje geweest. Maar dit kan natuurlijk ook omdat ik er tot nu toe niet voor open heb gestaan. Wel heb ik heel vaak gedroomd dat ik met een meisje zoende en heb ik dus ook wel eens hetzelfde WOW, HEE HALLO DAAR gevoel gehad als een meisje voorbij liep dan als ik vaak bij een jongen heb.
Maar mijn vriendinnen zeggen dus dat ik mezelf nu een beetje aanpraat dat ik op meisjes val, omdat elke vrouw wel iets van aantrekking voelt, en raden me af om het nu al allemaal mensen te vertellen.
Ik hou alleen niet van geheimen, maar ik ben bang dat als ik nu tegen mensen ga zeggen dat ik bi ben ik gelijk een stempel krijg en uiteindelijk dus misschien nooit een meisje leuk ga vinden.
Ik zou wel graag een keer met een ander meisje willen zoenen om te kijken of ik hetzelfde vuurwerk kan voelen als bij jongens, (dit stelde mijn vriendinnen ook voor) maar ik zou niet weten hoe want ik ken volgens mij niemand die dat zou willen, maar om nou naar een holebi feest of club te gaan, vind ik ook wel een beetje raar omdat ik miss wel gewoon hetero ben en dan moeten toch wel mensen het weten, want ik hou niet van geheimen.
Wanneer wisten jullie dat je bi was en niet gewoon hetero die ook de schoonheid van een vrouw (of andere man) kan waarderen?
cactusplant

Re: bi of 'normale' aantrekking tot vrouwen?

Berichtdoor bi-tje » ma 18 feb 2013, 20:13

Hoi Cactusplant. Allereerst welkom op het forum :)

Bij mij is het niet ineens gegaan of via onderzoekjes, maar is de bewustwording meer geleidelijk aan ingevoerd. Ik had geen schok of iets, voor mij was het vanzelfsprekend. Wel werd het bij mij 'actief' toen ik op mezelf ging wonen en al vrij snel ging ik het testen in een gaysauna. Het trok teveel. Dat vond ik eng omdat ik me nogal onzeker voelde in de setting, niet over twijfels.

Bij iedereen loopt dit proces anders, en jij hebt blijkbaar wel meer onderzoekjes nodig omdat je wel in twijfels zit. Luister vooral naar jezelf. Ik kan me goed voorstellen dat je niet van geheimen houdt. Ik ben ook heel open hierin. Maar soms is het goed om een hoekje voor jezelf te houden. Iets geheimhouden omdat het in ontwikkeling is, iets voor jezelf houden kan geen kwaad. Het is soms verstandig. Kan het een ander kwetsen? Een geheim voor jezelf is (in mijn idee dan) niet erg als het niet ten koste gaat van een ander of de ander daarmee kwetst.

Om uit te zoeken wat je nou precies wilt en voelt kan een holebi-feest juist heel fijn zijn. Ook puur hetero mensen zijn er welkom (wel in de minderheid ;-) ) Het gaat vanzelf. Je hoeft geen pasje te laten zien of geen garantie te geven dat je toch echt niet 100% hetero bent. Dat is onzin. Ook onderzoekers ;) zijn helemaal welkom. Het gaat erom wat je zelf voelt en wat je wilt. Al kom je daarna nooit meer omdat je er uit bent, het maakt niet uit. Er is 1x per jaar een activiteit BiCon en dan wordt er ook een workshop georganiseerd voor mensen die dingen nog willen uitzoeken of nog in de zwevende fase zitten. Met andere 'zwevers'/twijfelaars kan je je 'ding' delen. Het gaat erom dat er respect is voor elkaars gevoel en verhaal.

Hopelijk kan je hier iets mee :) .
bi-tje

Berichtdoor cactusplant » ma 18 feb 2013, 20:37

Ja, dankjewel! hier kan ik zeker iets mee. Ik vraag me alleen wel nog steeds af wat het verschil is tussen de aantrekking die bi's voor zijn eigen geslacht hebben en dat wat mijn vriendinnen beweren dat normaal is. Want zij zeggen dus dat het normaal is voor een vrouw om andere vrouwen knap te vinden. Maar waar zit dan het verschil?
Ik denk inderdaad dat ik het nog maar niet "officieel" maak voor bijvoorbeeld mijn ouders, tenzij het ter sprake kom. Maar als ik naar een feest wil zal ik het toch mensen moeten vertellen en daar word het dan gelijk zo vast van.
cactusplant

Berichtdoor Rum28 » ma 18 feb 2013, 20:50

Ik zelf had op jonge leeftijd al het idee dat ik zowel op mannen als vrouwen val, toen ik 16e jaar was heb ik de bevesteging gekregen dat dit ook echt zo is.
Bij mij was het eerlijk gezegd meer dat ik me liet leiden door me gevoel, ik was niet echt bewust opzoek naar een date met een iemand van het zelfde geslacht het kwam eigen meer zomaar ineens.
Ik had op een zaterdag ineens het gevoel dat ik het nu wel tijd vond om met iemand van het zelfde geslacht te experimenteren, dit is ook meteen in werking gegaan en erg goed bevallen wat voor mij dus een duidelijkheid gaf op het gevoel dat ik al jaren had.

Ik denk dat je zelf gewoon op onderzoek uit moet gaan om te ontdekken of je wel of geen bi bent, het feit dat je er nu toch mee bezig bent en je het jezelf afvraagt kan ook al wat zeggen natuurlijk.
Je hebt zojuist al je eerste stap gezet van je onderzoek, je hebt je aangemeld op dit forum en deelt je verhaal met andere.
Misschien is het een idee om eens via het internet met een andere bi-vrouw te chatten, zo kan je eventueel het 1 en ander vragen of te weten komen maar je kan ook kijken wat voor gevoel je er bij heb.
Wat je ook eens kan proberen is om bewust naar vrouwen te kijken die je mooi vind, ga eens na wat voor gevoel je dit geeft.

Welkom op het forum en heel veel succes gewenst met je onderzoek naar je gevoelens!
Rum28

Berichtdoor cactusplant » ma 18 feb 2013, 21:05

Meestal als ik met vriendinnen door de stad loop en we komen een knappe jongen tegen, hebben we het er daarna over. IK heb nu met ze afgesproken dat ik dat voortaan ook ga zeggen als ik een knap meisje voorbij zie lopen. Dan kunnen we vergelijken. Toch vind ik het raar voor hun om het dan ineens over knappe meisjes te gaan hebben. Ik denk dus wel dat ik zeker nog even op een afstandje blijf en wacht met experimenteren tot ik wat zekerder ben.
Bedankt voor jullie tips. Ik denk dat ik nu wel beter weet hoe ik er mee om kan gaan.
Als er meer tips zijn hoe het duidelijker voor mij kan worden: graag!
cactusplant

Berichtdoor edcar » ma 18 feb 2013, 21:15

* Spreken is zilver...zwijgen is goud
* Wie nooit waagt...Blijft maagd.
edcar

Berichtdoor cactusplant » vr 22 feb 2013, 12:45

Ik kom net bij logeren bij een vriendin vandaan. Een vriendin die altijd alles aan mij verteld, maar dan ook echt alles. Alle nieuwste roddels weet ik altijd via haar. We hebben het er vaak over dat het zo fijn is dat wij elkaar zo goed begrijpen en dat we alles met elkaar delen. Als we het over geheimen hebben grap ik wel eens dat ik via haar altijd geheimen van a nderen hoor en dan zegt zij: ja maar dat komt omdat ik het dan met iemand moet delen en ik weet dat ik jou kan vertrouwen. Heb met dan toch wel besloten dat ik haar toch niet vertouw en ik ga het haar voorlopig nog niet vertellen. Maar ik merk wel dat ik het erg moeilijk vind om me in te houden als het bijvoorbeeld over haar homovriend gaat. Ik kan haar niet op geheimhouding vertouwen maar k merk wel dat er meer afstand in de vriendschap komt nu ik niet alles meer met haar kan delen.
cactusplant

Berichtdoor edcar » zo 24 feb 2013, 01:07

* Spreken is zilver...zwijgen is goud
* Wie nooit waagt...Blijft maagd.
edcar

Berichtdoor cared » zo 24 feb 2013, 02:02

MONA: "De behoefte aan probleemrubrieken zal in de toekomst alleen maar stijgen", en "Ik weet wat de mensen voelen, want door wat ikzelf meemaakte herken ik mezelf in iedereen".
cared

Berichtdoor cactusplant » ma 25 feb 2013, 01:04

wat is het eigenlijk dat mensen dit als een geheim zien? Ik weet nog niet helemaal of ik biben loop nu dus in ieder geval nog niet te koop met mijn twijfels. Maar waarom zou ik daar eigelijk zo moeilijk over doen? Al mijn andere twijfels deel ik eigenlijk wel met de meeste mensen, waarom zou dit een uitzondering zijn? Ik leef in een omgeving waarin iedereen voor zover ik weet goed met homo's e.d. omgaat: een jongen in mijn klas is een jaar geleden uit de kast gekomen en wordt totaal geaccepteerd, net als een ander meisje die ik ken en mn ouders hebben al vaak laten merken dat mijn broer en ik al onze mogelijke twijfels kwijt kunnen. Maar waarom is er dan toch iets wat dat tegenhoud? Een taboe is er dus echt niet in mijn omgeving. Toch worden twijfels over geaardheid volgens mij in elke situatie overal in eerste instantie als 'geheim' bestempeld. Ligt het aan mij dat ik het raar vind dat ik het dan toch inderdaad geheim hou, terwijl ik al bijna zeker weet dat het niemand iets uit zou maken.
cactusplant

Volgende

Keer terug naar Algemeen