stem mee: ben jij In of uit de kast? (poll)

Alles wat je te bespreken hebt over je biseksuele identiteit en je coming out, en wat niet onder seks of relaties valt.

In of uit de kast?

1 Niemand weet het en dat is maar goed ook.
8
7%
2 Niemand weet het maar ik voel er me niet goed bij.
4
4%
3 Ik ga niets vertellen als ik geen ervaring heb.
11
10%
4 Ik vertel het als ik een relatie heb.
5
4%
5 Een paar mensen weten het.
47
42%
6 Veel mensen weten het ik praat er niet veel over.
6
5%
7 Veel mensen weten het en dat is prima.
14
13%
8 Ik zou het aan meer mensen willen vertellen maar ...
12
11%
9 Iedereen mag het weten omdat ...
5
4%

Totaal aantal stemmen : 112

stem mee: ben jij In of uit de kast? (poll)

Berichtdoor mokkavanille » za 25 okt 2014, 00:16

Ik ben heel erg benieuwd naar deze poll.
Hoe sta je tegenover je coming out?
Bij mij is het 6. ik denk dat ik zelf het taboe in stand gehouden heb.
en 8 ik wil het bespreken maar ben bang voor afkeuring.
Laatst bijgewerkt door mokkavanille op zo 26 okt 2014, 09:00, in totaal 1 keer bewerkt
mokkavanille

Re: In of uit de kast?

Berichtdoor Eric de Blois » za 25 okt 2014, 10:41

Ik vind uit de kast komen een beetje gedateerd, iets uit de tijd van de provo's, flowerpower en emancipatie. Hetero's komen ook niet uit de kast, waarom zou je dat doen als je holebi bent? Ik heb het wel verteld aan mijn vriendin en hier op deze site, maar mijn familie, vrienden en kennissen weten van niets, en dat ga ik ook zo houden. Tenzij ze hier komen kijken en dan kunnen ze er achter komen. Ik vind het niet relevant dat anderen mensen weten wat mijn seksuele voorkeuren zijn. Moet ik bijvoorbeeld tegen mijn moeder zeggen dat ik biseksueel ben of dat ik van plassex hou? Nee, dat gaat haar niets aan. Ik feite is 'uit de kast komen' een soort bevestiging dat je iets doet wat kennelijk 'niet normaal' is, iets wat afwijkt, terwijl holebi's het tegenovergestelde willen beweren. Dat naar buiten treden vind ik zo geforceerd, alsof de samenleving zou willen weten wie je bent, nee dus. Ik vind het leuk om hier met mensen met gelijke geaardheid van gedachten te wisselen, ik doe dat niet om 'uit de kast te komen'. Aan de gayparade zou ik ook nooit deelnemen , dat vind ik een overdreven manifestatie die een karikatuur maakt van de homowereld.
Eric de Blois

Berichtdoor Luuk » za 25 okt 2014, 17:37

Voor mij gelden 1 en 3.

Wat nummer 3 betreft: ik heb gevoelens richting biseksualiteit maar geen praktische ervaring. Omdat de fantasiewereld in de praktijk best kan tegenvallen wil ik eerst meer zekerheid voordat ik er überhaupt over denk mensen aan de neus te hangen dat ik bi ben. Stel dat de bi-ervaring enorm tegenvalt dan heb ik iig geen slapende honden wakker gemaakt en is het business as usual.. wat niet weet wat niet deert.
Dat brengt me automatisch bij nummer 1: niemand weet het en dat is voorlopig prima.

Verder kan ik me ook wel vinden in de reactie van Eric.
What is essential? Is it visible to the eye?
Luuk

Berichtdoor renee » zo 26 okt 2014, 03:38

Ondertussen gelukkig nummer 7. Maar dat is in fases gegaan en dat heeft wel een aantal jaar geduurd! Voor mij was nummer 3 een belangrijk punt, hoe weet je nou zeker dat je bi bent als je het nog nooit in het echt hebt ervaren? Fantasiewereld kan heel leuk zijn maar je weet maar nooit hoe je het in het echt gaat vinden. Voor mij ging er een ieder geval een wereld open, in het echt was minstens net zo leuk als fantasiewereld :D En ja dan ga je daten en dan ga je het toch wel aan mensen in je omgeving vertellen, dus nu weet zo ongeveer iedereen het, gewoon omdat ik op het moment een hele leuke vrouw date en dat niet geheim wil houden :mrgreen:
renee

Re: stem mee: ben jij In of uit de kast? (poll)

Berichtdoor Elize2280 » wo 29 okt 2014, 08:04

Ik heb nummer 7 gestemd. Mede door onze swingershobby weten veel mensen het maar ook in mijn omgeving is het volgens mij wel bekend. Het is niet zo dat ik de hele dag roep dat ik leuke vrouwen zie lopen maar als iemand een opmerking maakt over een vrouw ga ik daar vaak wel op in door te zeggen dat het inderdaad een hele leuke vrouw is of dat het juist niks voor mij zou zijn. Bij mij thuis was er altijd veel commentaar op presentatoren of presentatrices; als hij homo was bijvoorbeeld of als ze een laag uitgesneden jurk aan had en mijn vader dan zei dat ze er goed uit zag, dan reageerde ik daar altijd wel op. Ik heb van huis uit nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik daar ook op die manier naar keek.
Elize2280

Berichtdoor Gedachten » do 30 okt 2014, 19:26

Deel de mening van Eric, snap ook niet zo waarom ik of men in het algemeen zou moeten delen wat mijn of diens geaardheid is als dat niet relevant is.
Tot nu toe alleen aan enkele vrienden en vrienden mijn bi gevoel gedeeld. Is voornamelijk goed gegaan en mijn vertrouwen is niet geschaad. Een vriendin kon het destijds niet goed plaatsten, maar verder niet uit de hand gelopen.
Gedachten

Berichtdoor Boxerke » za 01 nov 2014, 15:35

Ik zie het uit de kast komen eerder als iets van zelfaanvaarding. Ik weet al van op vrij jonge leeftijd dat ik iets kan voelen voor mannen. Geen liefde maar wel seksueel aangetrokken. Maar dat wil niet zeggen dat ik het aanvaarde en dat ik er mee uit de kast zou komen.

Toen mijn vrouw het te weten kwam leerde zij het me aanvaarden maar ik bleef me schamen. Bi zijn als man dat is iets dat je stiekem doet en dat door velen als "pervert" wordt gezien zo dacht ik. Tot ik iemand leerde kennen, zelfde leeftijd, zelfde beroep, gelukkig getrouwd die ook bi was. Hij echter mag zijn bi gevoelens niet "beoefenen". Dus hij praat er zelden of nooit over tot die dag dat ik hem toegaf dat ik ook bi ben. (Ter zijde ik kwam het te weten toen een goede vriend van hem in een zatte bui het verklapte)

Dus ja, door hem heb ik het aanvaard en mede daardoor heb ik goede vrienden ingelicht over mijn bi zijn (sommige spreken me niet meer :!: ) <= een levensles geweest

En hij hij zwijgt in alle talen en komt dus niet uit de kast...

Owja ik heb dus 5 gestemd ;-)
Boxerke

waarom toch outen?

Berichtdoor mokkavanille » di 04 nov 2014, 00:14

bedankt voor jullie reacties. ik ben hier nog niet lang. ik heb zelf drie belangrijke redenen waarom coming out me momenteel zo bezig houdt. ik voel een soort van maatschappelijke verantwoordelijkheid voor zichtbaarheid en aanvaarding van bi's. ik vind jullie reacties in die zin weinig "millitant" en had misschien iets anders verwacht. misschien omdat ik op andere topics bijvoorbeeld een grote openheid lees tegenover vb polyamorie? hoe gaat dat dan tav de buitenwereld?

daarnaast denk ik dat ik mijn vriendschappen kan verbeteren en me beter kan voelen, door meer openheid naar mijn vrienden en vriendinnen, goede collega's. velen weten dat ik bi ben. ze weten in ieder geval dat ik in het verleden een lesbische relatie had. of ze vermoeden het. of ze denken dat ik hetero geworden ben. of ... ik weet eigenlijk niet goed wat ze denken, pmdat ik er zelf zo weinig over spreek.
voor mijn omgeving denk ik wel dat er een groot verschil is tussen zeggen dat je bi bent. of het er ook nog bij vertellen dat je een tweede relatie hebt.
hier heb ik ook een verantwoordelijkheid tegenover het al of niet bevestigen van de vooroordelen!

3e reden voor coming out: ik wil mijn liefde niet noodzakelijk alleen in het geniep tonen voor 'de mensen'!
eigenlijk vind ik het zelf een beetje stom dat ik me bekeken voel als ik hand in hand zou lopen met mijn vriendin... :oops:
mokkavanille

Berichtdoor Droppie » di 04 nov 2014, 18:43

Heb 6 gestemd maar ik zit ergens tussen 6 en 7 (meer dan een paar mensen weten het).
Droppie

Berichtdoor Wannabi050 » di 04 nov 2014, 23:38

5: Mijn vrouw weet het en een handjevol zeer goede vrienden
Wannabi050

Volgende

Keer terug naar Algemeen