stem mee: ben jij In of uit de kast? (poll)

Alles wat je te bespreken hebt over je biseksuele identiteit en je coming out, en wat niet onder seks of relaties valt.

In of uit de kast?

1 Niemand weet het en dat is maar goed ook.
8
7%
2 Niemand weet het maar ik voel er me niet goed bij.
4
4%
3 Ik ga niets vertellen als ik geen ervaring heb.
11
10%
4 Ik vertel het als ik een relatie heb.
5
4%
5 Een paar mensen weten het.
47
42%
6 Veel mensen weten het ik praat er niet veel over.
6
5%
7 Veel mensen weten het en dat is prima.
14
13%
8 Ik zou het aan meer mensen willen vertellen maar ...
12
11%
9 Iedereen mag het weten omdat ...
5
4%

Totaal aantal stemmen : 112

Re: stem mee: ben jij In of uit de kast? (poll)

Berichtdoor more_tlc » do 06 nov 2014, 14:45

5. Mijn man en een heel goede vriendin weten het, voorlopig hou ik dat ook even zo, tenzij er natuurlijk een mooie dame op mijn pad komt die hetzelfde wil als ik, dan zullen mensen er vanzelf wel achter komen.....
Liefhebben is het leggen van ons geluk in het geluk van een ander.
more_tlc

Berichtdoor Eric de Blois » zo 09 nov 2014, 12:21

Met stip op één staat: 'Een paar mensen weten het' (46%). Slechts 4% zegt: 'Iedereen mag het weten'.

Conclusie: de grote meerderheid wenst niet 'uit de kast te komen' voor het grote publiek. We zijn het kennelijk tamelijk eens met elkaar over dit onderwerp.
Eric de Blois

Berichtdoor Droppie » ma 10 nov 2014, 18:08

Gelukkig denk ik dan maar, want uit de kast komen is geen verplichting. Het kan heel goed zijn dat je gelukkiger bent (gedeeltelijk) in de kast dan volledig er buiten.
Droppie

Berichtdoor samsel » di 25 nov 2014, 18:42

Het ging eigenlijk vrij makkelijk bij mij. Twee vriendinnen van mij zei zelfs al ZIE JE WEL, en het eerste wat mijn moeder zei nadat het uit ging na veel tranen met mijn (ex)vriend, ga eerst maar eens op zoek naar je geaardheid! :lol:

Ik denk inderdaad dat mensen er te zwaar aan tillen. Nu begrijp ik ook dat het voor sommige zwaar wordt gemaakt door omgeving, zoals gelovige familie etc. Gelukkig was dat bij mij totaal niet het geval. Wel merk ik bij mezelf dat ik op mijn werk met vooral de gelovige cliënten onder de groep, ik er voorzichtiger mee gekomen ben. Uiteindelijk pikte ook die het goed op!

Groetjes Samsel
samsel

Berichtdoor Miek » vr 28 nov 2014, 15:41

samsel schreef:Nu begrijp ik ook dat het voor sommige zwaar wordt gemaakt door omgeving, zoals gelovige familie etc. Gelukkig was dat bij mij totaal niet het geval. Wel merk ik bij mezelf dat ik op mijn werk met vooral de gelovige cliënten onder de groep, ik er voorzichtiger mee gekomen ben. Uiteindelijk pikte ook die het goed op!

Je slaat de spijker op z'n kop! Kom uit een dorp waar het geloof heel belangrijk is en het ook zeker niet algemeen geaccepteerd wordt en al helemaal niet door de familie. Dit vind ik heel lastig om mee om te gaan. Wil ook niet op m'n geweten hebben dat familie door de omgeving met de nek aangekeken wordt.
Miek

Re: In of uit de kast?

Berichtdoor Luuk » ma 25 mei 2015, 13:24

Luuk schreef:Voor mij gelden 1 en 3.

Wat nummer 3 betreft: ik heb gevoelens richting biseksualiteit maar geen praktische ervaring. Omdat de fantasiewereld in de praktijk best kan tegenvallen wil ik eerst meer zekerheid voordat ik er überhaupt over denk mensen aan de neus te hangen dat ik bi ben. Stel dat de bi-ervaring enorm tegenvalt dan heb ik iig geen slapende honden wakker gemaakt en is het business as usual.. wat niet weet wat niet deert.
Dat brengt me automatisch bij nummer 1: niemand weet het en dat is voorlopig prima.

Inmiddels is er een kleine revisie nodig:
3 is nog steeds van toepassing voor naasten etc., maar 1 is ingewisseld voor 5: Een paar mensen weten het. Erover praten met een hulpverlener was fijn en dat gaat waarschijnlijk een vervolg krijgen.
What is essential? Is it visible to the eye?
Luuk

Berichtdoor Sakujo » ma 25 mei 2015, 13:50

Ik kon niet zo goed kiezen tussen 5 en 7, dus ik heb ze allebei gekozen, ook heb ik 8 en 9 gekozen, want dat wil ik graag, maar ook weer niet.
Voornamelijk omdat ik bang ben om afgewezen te worden. Maar ik vind dat ik dat gevoel helemaal niet zou moeten hebben, omdat iemand z'n voorkeur nou eenmaal persoonlijk is, daar heeft niemand anders wat over te zeggen. Maar als iedereen het weet, dus ook werkgevers en collega's en noem het maar op, kan dat voor problemen zorgen, want zoals ik het zie, als je in de hedendaagse maatschappij niet voldoet aan het hokje waar mannen volgens veel mensen thuis horen, en dat hokje is: "mannelijk, stoer, macho en vooral hetero", en dat zijn 4 dingen die ik niet ben, word je met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gepest, gesard, getreiterd, of wat er ook maar op lijkt, en daar heb ik zo geen zin in, heb ik al genoeg van gehad. Dus doen alsof ik het wel ben is een beetje (eerder heel erg veel, maar ok) deel van mijn leven geworden om te zorgen dat ik geaccepteerd word en ik vertel het voorlopig alleen nog maar aan mensen waarvan ik weet dat ik ze kan vertrouwen en me zullen blijven accepteren zoals ik ben, althans dat hoop ik, een super gevoelige jongeman die "ietwat" (denk wel iets meer dan "ietwat") vrouwelijk is en totaal niet macho en stoer, oja, en emotional as f*ck.
Ik typ net ook dat ik altijd maar doe alsof ik in dat hokje pas, maar sinds mijn coming out, nu bijna 2 maanden geleden denk ik, heb de tijd niet echt bij gehouden, doe ik dat al veel minder, en dat voelt zo ontzettend goed. Gewoon lekker mezelf zijn. Kwijlen om mooie mannen EN vrouwen, niet meer op lopen scheppen van hoe stoer ik wel niet ben, om maar even 2 voorbeelden te noemen.
Dat wilde ik even kwijt, en het voelt goed. Ben echt super bij dat ik dit forum heb gevonden, ondanks het over het algemeen vrij rustig is. =D
“The way I see it, every life is a pile of good things and bad things. The good things don’t always soften the bad things, but vice versa, the bad things don’t always spoil the good things and make them unimportant.” ~ The Doctor
Sakujo

Berichtdoor outintheworld » ma 25 mei 2015, 17:06

Ik sluit me aan bij sommige reacties die zeggen: niet iedereen hoeft het te weten. Het is niet een label dat alles zegt dat ik ben. Sommigen weten het. Mijn vriendin weet het. Jullie, voor zover ik met jullie heb gespoken, weten het. Sommige online mensen van bepaalde sites weten het. Uhh ja. Oh en een paar ex'en. Of dat verband hield, houd ik ff voor me :lol: Voorlopig is het prima zo.
outintheworld

Berichtdoor S.. » vr 29 mei 2015, 15:45

Mijn partner heeft het mij verteld en onlangs zijn moeder. Hij geeft aan zichzelf niet te kunnen accepteren als hij niet weet hoe andere reageren. HIj is echt zoekend en weet niet goed wat hij met zijn gevoel moet. OP dit moment dreigt ons huwelijk hierdoor te ontwrichten. In mijn omgeving merk ik veel dat als vrouwen laten merken of zeggen dat ze ook op vrouwen vallen dit als geil ervaren wordt.. en als mannen het openbaren.. is het veelal goor en kan het allemaal niet. Ik snap dit oordeel niet.
S..

Berichtdoor bert100 » vr 29 mei 2015, 15:48

S.. schreef:.. en als mannen het openbaren.. is het veelal goor en kan het allemaal niet. Ik snap dit oordeel niet.

ik snap dit (voor)oordeel ook helemaal niet, hoewel ik toegeef dat ik er vroeger anders over dacht. nu denk ik als 2 mensen van hetzelfde geslacht kunnen genieten van seks met elkaar dan is dit mooi
bert100

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen