stem mee: ben jij In of uit de kast? (poll)

Alles wat je te bespreken hebt over je biseksuele identiteit en je coming out, en wat niet onder seks of relaties valt.

In of uit de kast?

1 Niemand weet het en dat is maar goed ook.
8
7%
2 Niemand weet het maar ik voel er me niet goed bij.
4
4%
3 Ik ga niets vertellen als ik geen ervaring heb.
11
10%
4 Ik vertel het als ik een relatie heb.
5
4%
5 Een paar mensen weten het.
47
42%
6 Veel mensen weten het ik praat er niet veel over.
6
5%
7 Veel mensen weten het en dat is prima.
14
13%
8 Ik zou het aan meer mensen willen vertellen maar ...
12
11%
9 Iedereen mag het weten omdat ...
5
4%

Totaal aantal stemmen : 112

Re: stem mee: ben jij In of uit de kast? (poll)

Berichtdoor outintheworld » za 30 mei 2015, 14:33

Is afhankelijk van de mensen S.. Ik had vroeger een vriendin die het volgens mij maar al te interessant vond dat ik mannen ook leuk vond.
outintheworld

Berichtdoor Sven » zo 31 mei 2015, 18:54

Ik snap dat scheve helemaal. Het werkt ongeveer zo:

De seksuele norm wordt nog grotendeels bepaald door wat heteromannen interessant en juist vinden. Wat is er interessanter dan één vrouw? Juist, twee vrouwen! Vooral als ze naakt zijn en een geile likkende kluwen vormen.
Dan de mannen. Accepteren van homoseks kan ze wel eens op het idee brengen dat ze ook aan jouw lijf mogen zitten. En dat is niet de bedoeling natuurlijk. En als heteroman kan je homoseksende mannen natuurlijk ook niet als echte mannen zien, het blijft toch een karakterzwakte. Ze schaden dus het imago van de mannengroep als geheel...
Vrouwenseks stimuleert dus de geilheid en mannenseks bedreigt het machismo.
Sven

Berichtdoor MissDee » za 06 jun 2015, 15:48

5 en 8. Sommige mensen hebben er duidelijk moeite mee. Ik twijfel nog of ik daar echt helemaal open over zou moeten zijn. Enerzijds kan ik er mensen pijn mee doen, anderzijds doet het mij een beetje pijn om zo moeilijk te moeten doen.
MissDee

Berichtdoor erwin » za 06 jun 2015, 19:54

Hoi MissDee,

open zijn moet nooit, het moet bij je passen, je moet het willen en je kunt ook heel goed denken dat gaat je helemaal geen f... aan.
Maar aan de andere kant is het vaak wel een opluchting om er wel open over te zijn, geen rekening meer hoef te houden met wie het wel weet en wie het niet zou weten.

gr
Erwin
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Berichtdoor MissDee » zo 07 jun 2015, 15:58

erwin schreef:Maar aan de andere kant is het vaak wel een opluchting om er wel open over te zijn, geen rekening meer hoef te houden met wie het wel weet en wie het niet zou weten.

Vooral daarom twijfel ik. Al die 'eggshells' maken het leven onnodig moeilijk en het is al ingewikkeld genoeg zonder zo'n extra geheim.
MissDee

Bijdragen aan aanvaarding en zichtbaarheid

Berichtdoor mokkavanille » do 11 jun 2015, 21:47

mokkavanille schreef:ik voel een soort van maatschappelijke verantwoordelijkheid voor zichtbaarheid en aanvaarding van bi's. ik vind jullie reacties in die zin weinig "millitant" en had misschien iets anders verwacht.

voor mijn omgeving denk ik wel dat er een groot verschil is tussen zeggen dat je bi bent. of het er ook nog bij vertellen dat je een tweede relatie hebt.
hier heb ik ook een verantwoordelijkheid tegenover het al of niet bevestigen van vooroordelen.

Ik heb dit een tijd geleden geschreven en ik zou het interessant vinden om hierover verder te discussiëren. Is er iemand hier die zich hierin herkent?
Het lijkt me leuk om losjes en met humor over mijn eigen biseksualiteit te praten maar nu lijkt het echt een beladen onderwerp. Heeft iemand van jullie dit meegemaakt en ben je hierin geëvolueerd? Hoe gaat je omgeving hier mee om?

Heb je zelf moeten leren om minder afhankelijk te zijn van het oordeel anderen?
mokkavanille

Berichtdoor MissDee » vr 12 jun 2015, 00:18

Mokkavanille: Ik merk in mijn omgeving dat het bi zijn minder vaak een probleem is voor anderen als het hebben van een 'open -' of 'vrije relatie'. Dat laatste is waar de meeste mensen de grootste moeite mee hebben. Of ze zien het als een uitnodiging om ongegeneerd en overdreven te flirten (dat wordt een beetje vervelend na een tijdje, soms wil ik wel eens een diepgaander gesprek dan dat ze stotterend naar m'n tieten staren) of ze veroordelen me omdat het niet eerlijk is naar m'n vriend (die dezelfde vrijheden heeft als ik, dus ik zie niet hoe ik hem benadeel) Bi stappen ze dan snel overheen omdat ik "dus ook een heterokant heb", zoals dat vaak verwoord wordt. Het opeisen van vrijheid is voor een vrouw nog steeds niet echt normaal. Naar mijn vrienden ben ik hier open over, maar ik merk vaak weerstand.
MissDee

Berichtdoor mokkavanille » vr 12 jun 2015, 19:14

Dank je Miss! Monogaam is inderdaad de norm. Dus het zijn de monogame biseksuelen die er meer voor uit moeten komen! Ikke ni of wa??
Ik vraag me af waarom ik het oordeel van anderen toch belangrijk blijf vinden.
Ik hou er wel een beetje van om niet in de rij te lopen.
mokkavanille

Berichtdoor Sakujo » vr 12 jun 2015, 19:32

@ mokkavanille: Ik ga nu even puur uit van m'n eigen beleving. Maar misschien vind je het oordeel van anderen belangrijk omdat je angst hebt voor afwijzing? Mijn ervaring is dat die angst niet altijd aanwezig is, maar juist op de momenten dat je belangrijke dingen aan iemand verteld, of je grenzen aangeeft of wat er ook maar op lijkt.
“The way I see it, every life is a pile of good things and bad things. The good things don’t always soften the bad things, but vice versa, the bad things don’t always spoil the good things and make them unimportant.” ~ The Doctor
Sakujo

Berichtdoor Droppie » za 13 jun 2015, 14:44

De monogame bi's zullen iha juist de minste aandrag hebben er over te praten. Ze zijn in een (voor de buitenwereld) hetero of 'gay' relatie. Overigens kan je als polygame bi ook best verkondigen dat monogame bi's 'echt wel' bestaan. Het hoeft m.i. niet altijd een ervaringsverslag te zijn.
Droppie

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen