stem mee: ben jij In of uit de kast? (poll)

Alles wat je te bespreken hebt over je biseksuele identiteit en je coming out, en wat niet onder seks of relaties valt.

In of uit de kast?

1 Niemand weet het en dat is maar goed ook.
8
7%
2 Niemand weet het maar ik voel er me niet goed bij.
4
4%
3 Ik ga niets vertellen als ik geen ervaring heb.
11
10%
4 Ik vertel het als ik een relatie heb.
5
4%
5 Een paar mensen weten het.
47
42%
6 Veel mensen weten het ik praat er niet veel over.
6
5%
7 Veel mensen weten het en dat is prima.
14
13%
8 Ik zou het aan meer mensen willen vertellen maar ...
12
11%
9 Iedereen mag het weten omdat ...
5
4%

Totaal aantal stemmen : 112

Re: stem mee: ben jij In of uit de kast? (poll)

Berichtdoor Mabel79 » wo 05 aug 2015, 22:24

Bij mij werden t n paar mensen weten t en ik zou t graag meer mensen vertellen. Ik ben 35. Ik heb op de GayPride op boot nr 31 vol in beeld van publiek met n supermooie vrouw gezoend. Maar durfde t maar aan 1 collega (en meerdere vrienden die t al veel langer van me weten dat ik BI ben) te vertellen dat ik dat gedaan had en dat ik hoopte op n berichtje van haar via whatsapp.
Groetjes,

Mabel
Mabel79

Berichtdoor Linda83 » do 06 aug 2015, 07:38

Ik heb wel biseksuele gevoelens, heb nooit een relatie met een andere vrouw gehad, puur omdat ik die nog niet tegen ben gekomen. Ga wel rustig met vrienden zitten kijken en beoordelen. Nu ik sinds lang weer single ben vragen sommige mensen, vrienden, familie, collegae, of ik al een nieuw vriendje heb. Ik zeg dan altijd heel relaxed dat het ook wel een vrouw zou kunnen zijn.

Heb ik altijd al tegen iedereen geroepen, maar op een of andere manier reageren ze er niet echt op. Of dat komt omdat ik het niet als coming out zie maar als "het is wat het is", of dat niemand me serieus neemt? Het boeit me weinig. Ik maak er geen geheim van maar ook geen toestand. Het gaat mij om de persoon die ik tref en niet om het geslacht
Linda83

Berichtdoor erwin » ma 10 aug 2015, 14:28

Hoi Linda
je schrijft
Linda83 schreef:Heb ik altijd al tegen iedereen geroepen, maar op een of andere manier reageren ze er niet echt op. Of dat komt omdat ik het niet als coming out zie maar als "het is wat het is", of dat niemand me serieus neemt? Het boeit me weinig. Ik maak er geen geheim van maar ook geen toestand. Het gaat mij om de persoon die ik tref en niet om het geslacht

Word je daar zo af en toe niet erg moe van, dat mensen je niet (willen) snappen de hele tijd?

gr.
Erwin
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Berichtdoor Linda83 » ma 10 aug 2015, 21:56

Nee hoor. Pas als het er echt toe doet, in een gesprek ofzo, benoem ik dan heel verbaasd: maar dat heb ik toch al zo vaak gezegd?

Voor mij geen probleem, als mensen t niet interessant vinden, is het of omdat als persoon ze niet interesseer of omdat de gedachte ze te spannend vinden.
Van t weekend nog iemand die zich schaamde me eerder niet gehoord/begrepen te hebben. En dan ontstaat er wel n mooi gesprek. Als je daar dus beiden aan toe bent
Linda83

Berichtdoor hayate » do 20 aug 2015, 22:55

Ik heb tot nu toe 3 gestemd. Iets in mij wil geen geheimen hebben voor andere, en vooral goede vrienden. Maar op dit moment denk ik dat het meer verwarring zou kunnen veroorzaken. Ik heb niet echt een rede om het te vertellen. Het is gewoon moeilijk om iets te vertellen aan mensen die je al lang kent, over wat waarschijnlijk geheel onverwachts en misplaatst lijkt. Niet dat ik denk dat de meeste vrienden het niet zouden accepteren. Ik ben waarschijnlijk gewoon bang voor onnodige veranderingen. Ik was eerst onzeker over het feit of het bi-zijn invloed had op wie ik ben en hoe ik doe. Maar ik weet nu wel zeker dat ik ondanks dat ik het vertel of niet, gewoon mezelf ben. Iedereen die mij kent weet wel dat ik zelf opensta voor dingen en dat geen enkele minachting heb voor een persoon als het gaat om geaardheid, ras e.c.t. Ondanks dit alles hoop ik dat toch een punt bereik waarop ik het gewoon vertel. Iemand gaf me eens een goede raad: Neem de tijd. En die probeer ik nu ook te nemen. Want sommige dingen hebben nu eenmaal tijd nodig denk ik dan.
hayate

Berichtdoor Curt » za 22 aug 2015, 17:42

Hallo allemaal, eerste post hier -- het "verhaal" komt in een verder post nog wel ;) -- in het kort, ben met een man gepartnerd en daar is geen geheim over. Uiteraard niet in de familie- en vriendenkring, al waren er natuurlijk m.n. verder weg in de familie wat rare reacties, maar ook niet op het werk. Al weten ze daar niet beter dan dat ik "vol" homo ben. Heb dus "7" gestemd maar besef dat dat vanuit de ho-kant is geredeneerd...
Curt

Re: waarom toch outen?

Berichtdoor bloosje » ma 31 aug 2015, 14:24

mokkavanille schreef:bedankt voor jullie reacties. ik ben hier nog niet lang. ik heb zelf drie belangrijke redenen waarom coming out me momenteel zo bezig houdt. ik voel een soort van maatschappelijke verantwoordelijkheid voor zichtbaarheid en aanvaarding van bi's. ........ daarnaast denk ik dat ik mijn vriendschappen kan verbeteren en me beter kan voelen, door meer openheid naar mijn vrienden en vriendinnen, goede collega's. velen weten dat ik bi ben. ze weten in ieder geval dat ik in het verleden een lesbische relatie had.

Hallo MokkaVanille, ik wilde even reageren op jouw opmerking over vriendschap. Verschillende leefwerelden onder vrouwen en mannen maken de acceptatie en coming out van biseksuelen een lastig onderwerp. Ik vind dat vriendschap een belangrijk deel van de liefde vormt. Iemand deelt met één of meerdere mensen gezamenlijke interesses, waaruit mooie herinneringen ontstaan. Je zou het voor geen goud willen missen.

Daarom twijfel ik nu juist of ik het aan iedereen kan vertellen. Vriendschap laat ik niet zomaar vallen. Ik ben zelf bereid om bepaalde karaktereigenschappen niet te benoemen als ik die gezelligheid er voor terug krijg. Hier wringt het dus.

Ik heb met een vriend het vaak gezellig en we lachen samen veel, maar hij is ook iemand die niets wil weten van mannenliefde.

Natuurlijk, collega's en vrouwen in mijn vriendenkring zullen er geen probleem mee hebben, maar is het raar als ik zeg dat je selectief mag zijn in de dingen die je verteld? Zoals je je gereserveerd op kan stellen naar degene die dat van je verlangen.
Are you an idiot? No, sire, I am a dreamer - Scrubs
bloosje

Berichtdoor Giorgio » ma 31 aug 2015, 20:25

Mijn vrouw weet het en mijn familie ook: ik heb voorheen relaties gehad met mannen en die maakten deel uit van de familie. Mijn schoonfamilie dan weer niet: ik vraag me af in hoeverre ik die mensen moet of wil belasten. Mijn dochter is 6 en daar vind ik het nog een beetje te vroeg voor. In mijn huidige vriendenkring weet niemand het nog; misschien dat ik het aan een paar mensen vertel,maar ik vind het niet nodig om het aan de grote klok te hangen. Vroeger stond ik bekend als homo en daar heb ik nooit vervelende reacties op gehad, maar ja ik had ook altijd vriendjes. Nu heb ik een vrouw en ligt het naar mijn mening iets gevoeliger. Mensen willen graag duidelijkheid en die kan ik ze, gelukkig :!: , niet bieden.
Et Dieu créa la femme......et l'homme
Giorgio

Berichtdoor Anubis » do 23 jun 2016, 23:31

Zoals de meerderheid (op dit moment) is het voor mij ook keuze 5 (Een paar mensen weten het.).

Het moeilijkste gedeelte van mijn 'coming out' was naar mezelf toe, zelfacceptatie is lastig als je niet 'normaal' bent. (aanhalingstekens betekenen hier de sociale norm).
Voor de rest weet mijn directe familie een paar vrienden het, later heb ik het via tekst gedeeld via vrienden op de (anti?)sociale media en kwam erachter dat veel mensen persoonlijke berichten dus niet lezen :?

De reacties de ik kreeg waren zeer divers van mensen die het al lang wisten (wat hoe, ik heb nooit wat verteld :lol: ) tot en met, de ijzige stilte gevolgd dat het oké is, maar waren (op enkele neutrale na) in het algemeen positief! Mocht het ter sprake komen met bepaalde mensen per toeval zou ik het ze ook kunnen vertellen, maar een algemene mededeling hoef ik er niet van te maken.
I am, every day anew.
Anubis

Berichtdoor Sheepdog » zo 03 jul 2016, 09:33

Hoi,

Dit is mijn eerste post op dit forum. Ik ben lid geworden omdat in de kast/uit de kast één van de belangrijkste vraagstukken is die mij er toe drijven om contact met andere bi's te zoeken via dit forum.

Ik ben een man, nu 36 jaar oud, en in principe nog met name "in de kast". Ik heb ook geen seksuele ervaring met mannen, alleen hele diepe gevoelens, en een aantal zeer awkward moments met mannen. Ergens heb ik het gevoel dat mijn "in de kast"-zitten ook heel erg in de weg staat om me vrij te voelen een relatie of uberhaupt een ervaring met een man te hebben. Ik ben sowieso al niet de meest zelfverzekerde of extraverte, dus als ik het gevoel heb dat ik iets "stiekems" aan het doen ben dan wordt het bijna onmogelijk om er iets mee te kunnen.

Mijn ex-vriendin en een paar vrienden van mij weten het, en ik heb het recentelijk ook aan mijn zus verteld. Iedereen die het weet is overigens tamelijk indifferent, behalve mijn ex dan, die is er nogal op gebrand dat ik het "ga uitzoeken". En dat laatste wil ik ook, alleen werkt het voor mij normaal niet zo. Ik ga niet "op zoek" naar een partner, het overkomt me dat ik verliefd word. De ene keer is dat op een vrouw, de andere keer op een man.

Ik heb jarenlang tegen mezelf gezegd dat ik niet uit de kast hoefde te komen, zolang ik single was of relaties met vrouwen had. Maar hoe gaat het er ooit van komen als je het nooit bekend maakt. Dan moet je dus het geluk hebben dat net die ene man waar je op valt naar jou toe komt. En zelfs dat is al meerdere malen gebeurd, en dan nog kom ik niet over de drempel om toe te geven dat ik wil. En daardoor kwam er dan weer twijfel... ben ik uberhaupt biseksueel, als ik er telkens voor terugschrik. Enzovoorts, de verwarring wordt met de jaren minder, maar de frustratie wordt groter.

Zonder het te dramatisch te willen maken heeft het me behoorlijk in de weg gezeten om niet openlijk te kunnen zijn wat ik ben. Niet lang geleden sprak ik op een chatsite een gast die zei "ik heb op een gegeven moment besloten om er in ieder geval niet meer over te liegen" en dat vond ik wel inspirerend.

Er zijn een aantal drempels. In mijn familie zijn het met name mijn ouders, en hoewel ik weet dat die niets tegen homoseksualiteit hebben, denk ik dat mijn vader het toch onprettig gaat vinden om te horen dat zijn zoon mogelijk ooit met een man thuiskomt. Dan heb ik mijn oude band. Vijf mannen die samen jarenlang lol gemaakt hebben, daar ontwikkelt zich een bepaald soort vertrouwelijkheid, maar het is ook een omgeving van grove grappen, en uiteraard zoals gebruikelijk onder mannenvrienden de flauwe homograppen (als je een biertje weigert "HOMOW", of van dat overdreven verwijfde gedoe naar elkaar toe als een soort van grap). Ik denk dat ik me daar nog het meest zorgen over maak, hoe het bij die lui gaat vallen als ik het zou vertellen.

Nogal een verhaal. Dat ga je krijgen als ik hier vaker ga posten, ik ben lang van stof, dus sorry daarvoor bij voorbaat. Ik ben blij dat ik dit forum heb gevonden. Mogelijk ga ik hier wat antwoorden vinden.
Sheepdog

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemeen