stem mee: ben jij In of uit de kast? (poll)

Alles wat je te bespreken hebt over je biseksuele identiteit en je coming out, en wat niet onder seks of relaties valt.

In of uit de kast?

1 Niemand weet het en dat is maar goed ook.
8
7%
2 Niemand weet het maar ik voel er me niet goed bij.
4
4%
3 Ik ga niets vertellen als ik geen ervaring heb.
11
10%
4 Ik vertel het als ik een relatie heb.
5
4%
5 Een paar mensen weten het.
47
42%
6 Veel mensen weten het ik praat er niet veel over.
6
5%
7 Veel mensen weten het en dat is prima.
14
13%
8 Ik zou het aan meer mensen willen vertellen maar ...
12
11%
9 Iedereen mag het weten omdat ...
5
4%

Totaal aantal stemmen : 112

Re: stem mee: ben jij In of uit de kast? (poll)

Berichtdoor Elise51 » za 27 aug 2016, 11:12

Linda83 schreef: Nu ik sinds lang weer single ben vragen sommige mensen, vrienden, familie, collegae, of ik al een nieuw vriendje heb. Ik zeg dan altijd heel relaxed dat het ook wel een vrouw zou kunnen zijn.
Heb ik altijd al tegen iedereen geroepen, maar op een of andere manier reageren ze er niet echt op. Of dat komt omdat ik het niet als coming out zie maar als "het is wat het is", of dat niemand me serieus neemt?

Ook ik ben al langer single maar mijn antwoord hangt af van de vragensteller, iemand die het alleen maar vraagt "omdat het zo hoort" krijgt "Dat gaat je niets aan." te horen.
Iemand die echt belangstelling toont hoort altijd de waarheid, 'Ik ben de juiste nog niet ontmoet.'

Ik ben nooit "uit de kast gekomen" maar heb iedereen (die mij vroeg) gezegd dat ik bi ben omdat ik zo ineen steek. Het meest moeilijk is mensen te overtuigen dat holebi's net zo voorzichtig en net zo trouw zijn als de hetero's. Helaas heel moeilijk als je de extravagantie op de Telly ziet, dat wordt sneller onthouden dan wat werkelijk is.

Ergens hebben een kleine groep het voor de meest holebi's dus verpest.

Coming out

Berichtdoor mokkavanille » di 01 nov 2016, 23:40

Veel mensen uit mijn nabije omgeving weten dat ik bi ben. Met enkele mensen kan ik er goed over praten. Ik heb wel meer en meer de behoefte om erover te kunnen praten. Het lijkt me ook leuk als dit op een losse manier kan, met grapjes, openheid. Al jarenlang gebeurt het dat ik in bepaalde situaties of gesprekken hoop dat ze er iets over zullen vragen. Maar tegelijk oefen ik koortsachtig wat ik dan wel of niet zou zeggen. is dit herkenbaar voor jou?

Maar ze vragen er nooit iets over. Daarnaast durf ik niet vrijuit vertellen dat ik een tweede relatie heb. Ik heb het gevoel dat daar nog meer taboe over bestaat. Ik wil niet dat ze mijn eerste relatie hetero relatie, dan minder echt vinden, of dat ze denken dat ik ze aanhoud voor de schijn.
mokkavanille

Re: stem mee: ben jij In of uit de kast? (poll)

Berichtdoor Lizet_song » wo 18 jan 2017, 17:43

Ik heb het twee mensen gezegd dat ik me Biseksueel voel.

Maar de omgeving, familie, ouders, collega's wil ik het pas zeggen als ik ook werkelijk ervaring heb of een relatie.
Dus 3,4,5
Lizet_song

Vorige

Keer terug naar Algemeen