Verlegen

Alles wat je te bespreken hebt over je biseksuele identiteit en je coming out, en wat niet onder seks of relaties valt.

Verlegen

Berichtdoor Twitty1979 » za 01 nov 2014, 13:04

Ik kom er steeds meer achter dat ik heel erg verlegen ben bij vrouwen. Dit heb ik bij mannen totaal niet. Misschien ook omdat ik weet hoe het 'werkt' met mannen. Waar ik normaliter zelfverzekerd ben, is hier niets meer van terug te vinden bij (lesbische) vrouwen.

Wat is jullie ervaring als vrouw?
Twitty1979

Re: Verlegen

Berichtdoor Droppie » di 04 nov 2014, 18:48

Het lijkt mij vrij logisch dat je je iets onzeker voelt in situaties waar je weinig ervaring mee hebt. En in mijn ervaring hebben lesbische vrouwen ook wel een andere handleiding dan heterovrouwen (natuurlijk is dit generaliserend ;) ).

Kan je met een vriendin afspreken die je 'op sleeptouw' neemt? Zou dat gemakkelijker zijn?
Droppie

Berichtdoor Twitty1979 » di 18 nov 2014, 16:52

Het droppie,

Dat is het probleem. Ik heb niemand die me op sleeptouw kan nemen. Ik ben al bezig om te kijken of er iets is via switchboard..maar ja zo'n stapper ben ik niet en om nou iets te 'scoren' is al helemaal niks voor mij..
Via zij aan zij heb je ook wel evenementen waarbij je samen kunt komen, ineen vrije setting, daar voel ik me meer door aangesproken maar ja..heb steeds geen tijd of het is te ver weg :roll:
Twitty1979

Berichtdoor Elize2280 » wo 19 nov 2014, 12:35

Ik ken het. Ik ben ook heel verlegen geweest bij vrouwen in het begin. Nu ik voor mezelf ook 100% geaccepteerd heb dat ik bi ben en dat iedereen dat mag weten is die verlegenheid al een stuk minder. Het helpt ook wel dat mijn beste vriendin ook bi is en ik met haar over mijn gevoelens kan praten. Ik merk dat ik mijn interesse in vrouwen ook uitstraal op de een of andere manier en veel bi-vrouwen pikken dat op. Je merkt gewoon aan elkaar dat je anders met vrouwen in het algemeen omgaat. Ik ben bijvoorbeeld wat sneller met een complimentje aan een vrouw of even een hand op de schouder leggen dan ik van veel heterovrouwen zie. Het komt vanzelf goed ;-)
Elize2280

Berichtdoor erwin » wo 19 nov 2014, 20:55

Hoi Twitty,

welkom hier nog.

Het LNBi heeft ook regelmatig (of eigenlijk meer onregelmatig) activiteiten waar je zo bij aan kunt schuiven en verder tot niets verplichten.
Maar die wel heel open zijn en waar je gewoon leuk contact kunt maken met anderen.

Even ook daar de agenda, facebook of hier het forum in de gaten houden..

groet
Erwin
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Berichtdoor Johanna » do 20 nov 2014, 15:18

Heel herkenbaar. Bij mannen ben ik niet verlegen. Met vrouwen ben ik juist heel verlegen. Ik heb ook altijd vrij makkelijk mannen kunnen 'krijgen' maar met het versieren van vrouwen altijd veel moeite gehad. Er achteraf op terugkijkend heb ik best wel wat mogelijke kansen gehad, maar die door mijn verlegenheid vaak niet (voldoende) benut.
Johanna

Berichtdoor Droppie » ma 24 nov 2014, 13:32

Gisteren sprak ik een vrouw die (ook) geen idee had waar ze andere vrouwen zou kunnen ontmoeten. Nu had ze wel al de eerste stap gezet want wij spraken elkaar in een bar.

Ik heb haar wat linkjes gezonden van Facebookgroepen, WoofIt (gay feesten in de buurt), Divaplanet (lesbische datingsite). Je hebt ook nog FemFusion (ken ik verder niet). Daarnaast is er ook nog af en toe een lesbische speeddate (afhankelijk van jouw regio natuurlijk).

Maar in het algemeen zal je toch gewoon een keer de eerste stap moeten zetten. Te ver, geen tijd, heb het allemaal zo vaak gehoord. Het zal ongetwijfeld waar zijn, maar als je hier iets mee wilt zal je toch iets wat het tegenhoudt, opzij moeten zetten.

Succes!
Droppie

Keer terug naar Algemeen