Een stap in de goede richting

Alles wat je te bespreken hebt over je biseksuele identiteit en je coming out, en wat niet onder seks of relaties valt.

Een stap in de goede richting

Berichtdoor JayPunker » wo 21 dec 2016, 14:27

Hi! Ik ben Jaimie en ik weet al vrij lang dat ik bi ben, maar heb er nooit veel aandacht aan besteed.
Ik ben al sinds mijn 13e uit te kast als homo, maar dat klopt dus niet helemaal. In die tijd was het gemakkelijker om een kant te kiezen. Ik wist dat ik sowieso op jongens viel en de term bi was veel minder geaccepteerd en begrepen.
Om een lang verhaal kort te houden: ik heb de gedachten gerelateerd aan biseksualiteit vele jaren verdreven. Ik vind het verwarrend en het roept veel vraagstukken op.

Ik heb de eerste stap gezet door een goede vriend het te vertellen, alleen weet ik niet hoe ik nu verder moet. Ik hoop dat dit forum mij daar mee kan helpen.
JayPunker

Re: Een stap in de goede richting

Berichtdoor erwin » wo 21 dec 2016, 17:02

Hoi Jaimie,
dat zijn dan toch al zijn minst twee stappen in de goede richting want hier ben je nu ook om je verhaal kwijt te kunnen en heel veel te kunnen lezen over hoe anderen met hun biseksualiteit omgaan.

Welkom op het forum.

Wil je vertellen hoe lang je hier al mee loopt te worstelen ook?
Wat erg kan helpen is om mensen te ontmoeten die redleijk vanzelfsprekend zelf ook bi zijn en dat je daar "gewoon jezelf" kunt zijn zonder dat het perse altijd over biseksualiteti moet gaan uiteraard.

groetjes
Erwin
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Berichtdoor JayPunker » wo 21 dec 2016, 17:32

Hoi Erwin, bedankt voor je bericht!

Ik weet het al sinds ik uit de kast ben als 'homo'. Ik wist dat ik op jongens viel, dus ik ging er ook van uit dat ik dan homo was. Het was gemakkelijker en minder verwarrend.
Ik ben nu 23 jaar en sinds een paar weken geleden kan ik er alleen maar mee bezig zijn. Ik weet niet wat daar de reden voor is, maar ik denk ook niet dat het heel belangrijk is.

Om één of andere reden is dit vele male lastiger dan toen. Het voelt alsof ik nergens echt bij hoor.

Ik denk zeker dat dat kan helpen, mensen ontmoeten. Ik denk alleen wel dat het nog heel wat moed en zelf acceptatie gaat kosten voordat ik daartoe in staat ben.
Het is ook erg rot dat ik er met mijn goede vriend, die homo, is niet echt over kan praten. Er mist een bepaald begrip.
JayPunker

Berichtdoor Anubis » do 22 dec 2016, 20:27

Hallo Jaimie,

Ik hoop dat je je hier in ieder geval op het forum welkom voelt. Dat gevoel dat je nergens bij hoort als bi zijnde snap ik wel,
de samenleving in Nederland snapt het idee van hetero's en homo's wel, maar de bisensuele mens valt hier buiten. De grijswaarden
zijn te verwarrend voor de samenleving denk ik (terwijl het meeste überhaupt niet zwart-wit denken is!). Ik hoop dat je antwoorden
kunt vinden hier op het forum en anders mag je ze gerust stellen. Voordat je je vriend gaat vertellen is het misschien praktisch om
na te gaan hoe hij over biseksuelen en biseksualiteit denkt en op de manier hoe je het gaat vertellen, per brief of in persoon, en/of
er wel geen verwachtingen zijn van jou of je goede vriend.

Vriendelijke groet.
I am, every day anew.
Anubis

Berichtdoor JayPunker » do 22 dec 2016, 23:02

Anubis schreef:Voordat je je vriend gaat vertellen is het misschien praktisch om
na te gaan hoe hij over biseksuelen en biseksualiteit denkt en op de manier hoe je het gaat vertellen, per brief of in persoon, en/of
er wel geen verwachtingen zijn van jou of je goede vriend.

Bedankt voor je reactie!

Ik heb het hem al verteld, alleen in het gesprek gaf hij ook aan dat hij niet helemaal weet hoe hij mij er mee kan helpen.
Het voelt daardoor ook echt alsof er een verschil is tussen bi en homo; het ene wordt wel begrepen het andere niet.

Hoe heb jij het iedereen verteld en hoe hebben ze daar op gereageerd?
JayPunker

Berichtdoor Anubis » vr 23 dec 2016, 00:32

Sorry, dat heb ik gemist dat je het al had verteld.

Mono seksualiteit is, als ik uitga van de reactie van bepaalde mensen, dat ze zich net zo voelen seksueel aangetrokken tot een geslacht als afstoot naar de andere.
Tenminste dat is de ervaring die ik van sommige mensen heb opgedaan, dat is misschien het ook wel gedeeltelijk, iedereen is weer anders natuurlijk. Dat maakt
het wel lastig om soms mensen van je eigen soort te vinden.

Ik heb niet iedereen verteld dat ik bi ben, maar wel aan de mensen die ik belangrijk vind in mijn leven (of als je daar al op doelde mijn excuses daarvoor). Ik heb
aan een aantal van mijn familieleden het gewoon gezegd, ik ben bi en om een of andere reden was ze dat al bekend, omdat ze familie en (klaarblijkelijk) helderziend zijn.
En aan een paar andere mensen online verteld, een enkele dramatische reactie, sociale media was positief, de meesten hebben het niet eens gelezen, maar dat is oké.
Dus niet echt een spannend verhaal verder, al het voor mij toen wel spannend was, maar de reacties waren in ieder geval (over het algemeen) positief.
I am, every day anew.
Anubis

Berichtdoor JayPunker » za 24 dec 2016, 00:27

Ik denk dat ik het binnenkort tegen mijn ouders ga vertellen.
Zoals je al zei weten familie het vaak al. Mijn moeder heeft het ook in mijn tiener jaren vaak aan mij gevraagd of ik bi ben.

De verwarring wordt er misschien niet minder door, maar ik wil niet meer met het gevoel rondlopen dat ik iets voor mijn ouders verberg.
Nu nog het juiste moment uitzoeken.

bedankt voor het delen van je ervaring! :)
JayPunker

Berichtdoor Anubis » za 24 dec 2016, 12:22

Geen probleem en succes, het gevoel om iets te moeten verbergen is niet fijn inderdaad.
I am, every day anew.
Anubis

Keer terug naar Algemeen