Van digitaal naar real life

Alles wat je te bespreken hebt over je biseksuele identiteit en je coming out, en wat niet onder seks of relaties valt.

Van digitaal naar real life

Berichtdoor LaVie » vr 14 apr 2017, 13:16

Hi all,

Na een eerder geopende topic met een heel relaas erin heeft het behoorlijk opgelucht, lekker :-)
En ben ik weer met mijn neus op het harde feit gedrukt dat ik het bi zijn en er niks mee doen niet meer zo goed vol kan houden.
Iets jarenlang weten van jezelf, soms voelen en het daar dan bij laten....Puur altijd die keuze gemaakt omdat ik nooit wist of de vrouwen waar ik soms wat voor voelde, zelf ook op vrouwen vielen, ik het dan niet durfde te vragen en te uiten. Lastige zaken en ik wil daar vanaf.

Het lijkt me heerlijk om er open en veilig over te kunnen praten, kletsen, lachen.
In een veilige omgeving mezelf kunnen zijn en dus ook bi te kunnen zijn. Ik heb al flink gegoogled, zie veel sites & Co waar de laatste activiteit 2,5 jaar geleden was, gelukkig ook zoiets als dit :)
En da's heel fijn en ik lees hier genoeg dingen waar ik echt wat in herken en die mij nu al helpen. Mja, hoe zit het met het leven buiten het internet om? O.a. iets als Queer aan Zee of andere feestjes of bijeenkomsten lijken me leuk maar hoe pak ik zoiets aan? Hoe sluit ik me in real life bij zoiets aan?
Alleen binnen huppelen zie ik nl. wat minder zitten :?

Hoe ervaren jullie dit of hoe hebben jullie dit aangepakt?

Grtjs,

LaVie
LaVie

Re: Van digitaal naar real life

Berichtdoor Luuk » vr 14 apr 2017, 17:49

Praten is denk ik zeer belangrijk. Je zou je bijvoorbeeld onder gelijkgestemden kunnen begeven bij een van de bijeenkomsten die je noemde. Verder zijn er in Utrecht een heel aantal laagdrempelige "gay"feesten: Pann, The Lick, Cruise Control, Rubber, En Suite en Rits Unzipped. De feestjes zijn lang niet zo kinky als dat je misschien op basis van naam zou vermoeden :lol: Gay tussen haakjes want er komt zoveel meer dan dat, homo, bi, lesbisch, trans, queer, pan, etc..
Pann organiseert voorafgaand aan sommige feesten een borrel, juist om mensen te leren kennen zodat je niet alleen op het feest staat. Dat zou een entreeticket kunnen zijn? Je huppelt alleen naar binnen en met 20 man naar buiten ;)
What is essential? Is it visible to the eye?
Luuk

Berichtdoor JayPunker » zo 30 apr 2017, 23:06

Hoi LaVie!

Ik zit een dezelfde situatie. Ik ben er nu al een paar maanden achter dat ik Bi ben en sinds kort heb ik rust in mijn kop gevonden daarover. Hierdoor vormt er alleen wel een ander probleem: het socializen over bisexualiteit. Ik heb een paar vrienden die homo zijn, maar net zoals mijn hetero vrienden, kan ik het met hun er niet echt over hebben. Er mist een bepaalt begrip. Ik zou heel graag anderen bisexuele willen ontmoeten, maar ik vind dat toch maar lastig om voor elkaar te krijgen. Ik heb veel dating achtige apps geprobeerd, maar daar loopt het meestal uit tot alleen seks, en daar heb ik niet zo zin in. Ik ben zelf ook vrij teruggetrokken, dus het is niet alleen en plek vinden om te socializen hierover, maar ook de juiste mensen vinden die daar mee om kunnen / willen gaan.

Hoe verloopt jou zoektocht hierin?
JayPunker

Berichtdoor erwin » ma 01 mei 2017, 09:57

Er zijn aankomende tijd volop activiteiten om sociaal naar toe te gaan.
zo is er aankomende vrijdag het BiCafé in Nijmegen waar voorafgaand aan het café om 17 uur de expositie Bi in Beld zal worden geopend in het Roze Huis daarzo.

En zaterdag 13 mei is er het 25 jarig jubileum van het LNBi in Amsterdam met onder andere een optreden van Aileen Pfauth in de Maarten Luther kerk in Amsterdam Zuid (vlakbij de rai). Dat begint om 14:00.

En ook s'avonds 13 mei is er dan nog een benefietfeest voor de BiBoot in de Mezrab, ook in Amsterdam.
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Berichtdoor JayPunker » ma 01 mei 2017, 22:19

Hoi Erwin,

Dank je wel voor de tips! Weet jij toevallig of het bi-café op 5 mei exclusief voor bi's is?
JayPunker

Berichtdoor erwin » di 02 mei 2017, 15:03

Nee hoor, iedereen is welkom :).
Er wordt geen bi-test afgenomen voordat je naar binnen mag (die je overigens op http://www.hoeheterobenjij.nl wel kunt doen...).
Wel vereist is dat je niet zorgt voor een onveilige omgeving voor iedereen die aanwezig is.

En er is overigens nog het Marlene Dietrichfestival dit weekend in Den Haag waar het LNBi bij de opening ook nog een paar woorden zegt.

gr
erwin
hokjes zonder grenzen...
erwin
Moderator

Berichtdoor LaVie » di 02 mei 2017, 21:59

Hi!

Dank voor de reacties en tips iig, tof!
Genoeg te vinden, lastigste vind ik toch het vinden van aansluiting. Nopes, geen type om alleen een kroeg ofzo in te lopen a la "hi, LaVie, ook bi en jij?"
Ik denk persoonlijk ook dat er vast meer mensen zijn die een event / meeting binnen lopen met het idee dat je iig al wat mensen kent...
Ach, kan natuurlijk pp verschillen, misschien zit ik nog te veel in mijn kastje ;)

Dus so far so good nog steeds hetzelfde@Jaypunker, al wil ik daar de komende weken wel verandering in brengen.
Dat gebrek aan begrip herken ik wel. Ik merk zelf dat het niet zo serieus genomen wordt. Geen issue, ook fijn natuurlijk. Maar meer dat het lacherig ontvangen wordt, jammer.
Juist daarom lijkt het mij fijn wat meer bi's te leren kennen in de 30+ categorie, beetje herkenning en ongedwongen, laagdrempelig.
LaVie

Berichtdoor JayPunker » vr 19 mei 2017, 10:56

Juist daarom lijkt het mij fijn wat meer bi's te leren kennen in de 30+ categorie, beetje herkenning en ongedwongen, laagdrempelig.

Wat jammer nou dat ik 23 ben! Ik zit de laatste tijd wel veel over na te denken om zelf iets te organiseren, alleen wil ik niet dat het een praatgroep wordt. Het beste lijkt mij om leuke activiteiten te plannen en tussendoor de mogelijkheid te hebben om met elkaar een goed gesprek te voeren. Ik moet nog even goed uitvogelen hoe ik dit wil aanpakken. Als jullie ideeën hebben hoor ik het graag! :)

Vanavond ga ik dan ook eindelijk weer eens uit. De digitale wereld verlaten is vaak erg lastig, maar ik ga nu wel echt stappen ondernemen. Mijn tijd verspillen met angstig zijn doet niemand wat goeds.
JayPunker

Berichtdoor Roos1990 » zo 18 jun 2017, 16:51

Hi allemaal ,

Ik organiseer een uitje op 1 juli voor bi's.
Daar zijn jullie van harte welkom!;)

Ik heb het plan om te gaan poolen en in de avond een hapje
te gaan eten in Amsterdam .

Als je het niet fijn vind om alleen erop af te komen, kunnen we van te voren contact met elkaar opnemen en dan samen naar het uitje gaan :)

Ik hoor wel van jullie!
Roos1990

Keer terug naar Algemeen