gevoelens

Alles wat je te bespreken hebt over je biseksuele identiteit en je coming out, en wat niet onder seks of relaties valt.

gevoelens

Berichtdoor Jakob » di 29 aug 2017, 21:59

Al enige tijd zit ik soms een beetje in de knoop met mijn gevoelens. Ik heb in het verleden een paar contacten met mannen gehad. Maar mijn vrouw, en ik ook in eerste instantie hadden na een lang gesprek besloten dat ik zou stoppen met daten. Dat is enige tijd goed gegaan maar zeker de laatste maanden spelen mijn gevoelens voor mannen heel erg op. Ik wil het onderwerp niet weer aansnijden thuis want dat brengt weer veel onrust in mijn relatie en dat wil ik ook voorkomen. Maar ik zit wel degelijk in een spagaat waar ik niet weet hoe ik hier uit kom. Ik probeer het op mijn manier de baas te worden door zo nu en dan naar een seksfilm te kijken, maar dat werkt ook maar even. Het probleem blijft er wel natuurlijk. Kortom ik weet niet goed hoe ik hier op een goede manier mee om kan gaan.
Jakob

Re: gevoelens

Berichtdoor Luuk » wo 30 aug 2017, 10:35

Dat laat maar weer zien dat gevoelens zich niet laten onderdrukken.. het bloed kruipt zogezegd waar het niet gaan kan.
Waarom geeft biseksualiteit onrust in je relatie? Op welke specifieke punten wringt de schoen tussen jullie? Eerder schreef je dat je partner helemaal achter je gevoelens staat, maar dat je van daten niet gelukkig werd. Is het nog steeds die onrust over "hoe richt ik mijn leven in rondom geaardheid"?
Je zou je licht eens kunnen gaan opsteken bij een seksuoloog. Het zijn bekende thema's waarmee je worstelt en wellicht dat je in ieder geval met jezelf uit die knoop komt. De gevoelens en problemen daarin op een rijtje krijgen en daarover praten. Even de druk van de ketel. Eventueel kun je je partner (later?) ook in de gesprekken betrekken. Ik neem aan dat ze geïnteresseerd is in jouw gevoelsleven. Was Erwin's tip van vorige keer wat voor je?
What is essential? Is it visible to the eye?
Luuk

Keer terug naar Algemeen