Best een gevoelige man/jongen

Alles wat je te bespreken hebt over je biseksuele identiteit en je coming out, en wat niet onder seks of relaties valt.

Best een gevoelige man/jongen

Berichtdoor bicase » do 08 feb 2018, 20:13

Dag mede bi's,

Ik merk dat ik niet de enige mannelijke bi ben die zich omschrijft als gevoeliger dan de gemiddelde man. Hoe zit dit bij jullie? Hebben jullie ook het idee om gevoeliger te zijn? Of vinden jullie dit onzin?

Aan onze vrouwelijke bi's, zijn jullie dan minder gevoeliger dan een vrouw. Meer een harde tante in sommige momenten? Of merken jullie ook een grotere gevoeligheid dan bij de gemiddelde vrouw?

En voor al diegenen die vinden dat dit nogal stereotypisch denken is, soms moet je dingen in hokjes plaatsen om ze daarna weer ruimer te bekijken. Ik ben mij er terdege van bewust dat dit ook zijn nadelen heeft.

Groetjes,

Bicase
Wat zou de wereld zijn zonder bi's ...
bicase

Re: Best een gevoelige man/jongen

Berichtdoor Lizet_song » vr 09 feb 2018, 13:17

Hallo,

qua mij betreft ben ik juist een gevoelige vrouw, meer als de gemiddelde. Niet een harde tante dus!

Groet
Lizet
Lizet_song

Berichtdoor bicase » vr 09 feb 2018, 20:39

qua mij betreft ben ik juist een gevoelige vrouw, meer als de gemiddelde. Niet een harde tante dus!

Zou het dan kunnen dat bi's zonder onderscheid van geslacht gewoon gevoeligere mensen zijn?

Groetjes,

Bicase
bicase

Berichtdoor Lizet_song » vr 09 feb 2018, 20:52

Zou kunnen. Mijn vriendin is namelijk ook bi en een gevoelige vrouw.

Zou het? ben er eigenlijk wel benieuwd naar!
Lizet_song

Berichtdoor bicase » za 10 feb 2018, 19:36

Lizet_song schreef:Zou kunnen. Mijn vriendin is namelijk ook bi en een gevoelige vrouw.

Zou het? ben er eigenlijk wel benieuwd naar!

Dan delen we die nieuwsgierigheid. :)
bicase

Berichtdoor Jurg » zo 11 feb 2018, 19:32

Hier nog een Bi, die best wel gevoelig is en ik vind dat eigenlijk ook een prettige kant van mijn persoonlijkheid. De enige andere Bi, die ik live ken is ook erg zachtaardig. De mannelijke Bi's steunen vaak ook de vrouwen in discussies op het werk. Ik wordt als man, zonder dat ze weten dat ik Bi ben, ook vaker in vertrouwen genomen door vrouwen. Misschien hangt dat allemaal samen?
Jurg

Berichtdoor blizz » zo 11 feb 2018, 21:38

ik heb zelf ook de ervaring dat ik meer geneigd ben om mensen te helpen, er voor iemand te zijn. Mensen beginnen vaak al tegen mij te praten over persoonlijke dingen zonder ook maar iets. Maar wat ik ook merk is dat als je mijn vertrouwen beschaamd heb, dat je altijd een minpuntje zal houden
blizz

Berichtdoor Anubis » zo 11 feb 2018, 23:15

Misschien zijn biseksuelen sowieso wel gevoeliger, onafhankelijk van welke apparatuur men bezit :lol: In het algemeen dan ten opzichte van de norm. Misschien is dit ook wel een norm die artificieel in stand word gehouden, omdat zoveel mensen een muur om zichzelf omhoog trekken. Of iets wat op mij zo overkomt dan in ieder geval, want met zekerheid kan ik het niet zeggen. Het is onmogelijk om iemand anders te zijn, maar aangezien sociale interactie vaak en maatschappelijke interactie bijna altijd gebaseerd is op leugens is dit standpunt mij wel aannemelijk helaas. Alleen al aan jezelf toegeven dat je bi bent is al iets zeer persoonlijks eerlijk toe durven geven, veel mensen durven niet open te staan tot zich zelf. Er is ook een (grote) kans dat de samenleving en de omgeving iemand uitkotst die bi is, simpelweg om wat diegene is. Dus er is een grote kans dat diegene die nare gevoelens kent en dit niet graag bij anderen ziet gebeuren. Zo, nu eerst wel genoeg teksten geformuleerd.
I am, every day anew.
Anubis

Berichtdoor bicase » di 13 feb 2018, 15:35

Misschien is dit ook wel een norm die artificieel in stand word gehouden, omdat zoveel mensen een muur om zichzelf omhoog trekken. Of iets wat op mij zo overkomt dan in ieder geval, want met zekerheid kan ik het niet zeggen. Het is onmogelijk om iemand anders te zijn, maar aangezien sociale interactie vaak en maatschappelijke interactie bijna altijd gebaseerd is op leugens is dit standpunt mij wel aannemelijk helaas. Alleen al aan jezelf toegeven dat je bi bent is al iets zeer persoonlijks eerlijk toe durven geven, veel mensen durven niet open te staan tot zich zelf. Er is ook een (grote) kans dat de samenleving en de omgeving iemand uitkotst die bi is, simpelweg om wat diegene is. Dus er is een grote kans dat diegene die nare gevoelens kent en dit niet graag bij anderen ziet gebeuren. Zo, nu eerst wel genoeg teksten geformuleerd

Ik kan dus enkel vanuit mijzelf spreken. Als ik dan de dingen bekijk heb ik het hoe langer hoe meer moeilijker met de hardheid van de maatschappij. Ik heb meestal het gevoel dat ik 'te soft' ben voor deze wereld. Dat gevoel had ik al als kind, voor ik iets wist van seksualiteit. Ik heb mijzelf dus altijd als een gevoelig iemand ervaren, los van normen.

Je zou in jou redenering dan ook kunnen argumenteren dat homo's of lesbi's gevoeliger zijn dan hetero's, maar ik heb soms het gevoel dat ze ook behoorlijk hard en koud uit de hoek kunnen komen (althans mijn ervaringen met homo's, ik moet toegeven dat ik dit minder ervaar bij lesbische meiden en bij bi's) misschien kom ik gewoon de verkeerde homo's tegen, want veralgemenen is altijd gevaarlijk.

Ik weet ook uit ervaring dat mensen die iets verkeerd hebben meegemaakt in een aantal gevallen gewoon dat zelf op anderen gaan toepassen. Ik weet dus niet of jouw redenering helemaal klopt, maar het is wel een zeer mooi uitgebouwde argumentatie.

Groetjes,

Bicase
Laatst bijgewerkt door bicase op di 13 feb 2018, 22:55, in totaal 1 keer bewerkt
bicase

Berichtdoor Anubis » di 13 feb 2018, 21:47

bicase schreef:
Misschien is dit ook wel een norm die artificieel in stand word gehouden, omdat zoveel mensen een muur om zichzelf omhoog trekken. Of iets wat op mij zo overkomt dan in ieder geval, want met zekerheid kan ik het niet zeggen. Het is onmogelijk om iemand anders te zijn, maar aangezien sociale interactie vaak en maatschappelijke interactie bijna altijd gebaseerd is op leugens is dit standpunt mij wel aannemelijk helaas. Alleen al aan jezelf toegeven dat je bi bent is al iets zeer persoonlijks eerlijk toe durven geven, veel mensen durven niet open te staan tot zich zelf. Er is ook een (grote) kans dat de samenleving en de omgeving iemand uitkotst die bi is, simpelweg om wat diegene is. Dus er is een grote kans dat diegene die nare gevoelens kent en dit niet graag bij anderen ziet gebeuren. Zo, nu eerst wel genoeg teksten geformuleerd

Ik kan dus enkel vanuit mijzelf spreken. Als ik dan de dingen bekijk heb ik het hoe langer hoe meer moeilijker met de hardheid van de maatschappij. Ik heb meestal het gevoel dat ik 'te soft' ben voor deze wereld. Dat gevoel had ik al als kind, voor ik iets wist van seksualiteit. Ik heb mijzelf dus altijd als een gevoelig iemand ervaren, los van normen.

Je zou in jou redenering dan ook kunnen argumenteren dat homo's of lesbi's gevoeliger zijn dan hetero's, maar ik heb soms het gevoel dat ze ook behoorlijk hard en koud uit de hoek kunnen komen (althans mijn ervaringen met homo's, ik moet toegeven dat ik dit minder ervaar bij lesbische meiden en bij bi's) misschien kom ik gewoon de verkeerde homo's tegen, want veralgemenen is altijd gevaarlijk.

Ik weet ook uit ervaring dat mensen die iets verkeerd hebben meegemaakt in een aantal gevangen gewoon dat zelf op anderen gaan toepassen. Ik weet dus niet of jouw redenering helemaal klopt, maar het is wel een zeer mooi uitgebouwde argumentatie.

Groetjes,

Bicase

Dat is spijtig om te horen, dat je juist diegenen bent tegen gekomen. Al kun je mensen alleen maar eerlijk als persoon beoordelen om wie diegene is en niet wat diegene is.
I am, every day anew.
Anubis

Volgende

Keer terug naar Algemeen