niet langer mijn geheim

Alles wat je te bespreken hebt over je biseksuele identiteit en je coming out, en wat niet onder seks of relaties valt.

niet langer mijn geheim

Berichtdoor boebes » vr 16 feb 2018, 15:10

Hallo allemaal,

Vorige week donderdag is er na 31 jaar een einde gekomen aan mijn geheim.
Ik heb mijn vrouw en thuiswonende dochter verteld dat ik gevoelens heb voor zowel vrouwen als mannen pfffffffffffffffff wat was dat moeilijk.
Al een tijd liep ik er mee rond dat ik niet langer meer onder stoelen of banken wilde steken dat ik biseksueel ben maar had de moed niet om het te vertellen.
Steeds als ik dacht nu doe ik het en wilde beginnen was van mooi weer buiten hè of wat een rot weer shit durf ik weer niet,balen maar weer.
Maar het is me toch gelukt om het te vertellen mijn hart bonsde in mijn keel wetende dat mijn vrouw totaal niet open minded is bij mijn dochter heb ik dat totaal niet zij is heel open minded.
Ja,nu was het geen geheim meer mijn vrouw krijgt dit zo maar op haar bord gegooid ik zag haar boosheid,verdriet op haar gezicht was duidelijk te lezen wat moet ik hier nu mee?
Toen ze van de schrik een beetje bekomen was kwamen de vragen heeeeeeeeeeeeel veel vragen waaronder heb je al eens wat met een man gehad ik kon en kan die vraag beantwoorden met nee maar heb ik haar verteld het staat we heel hoog zo niet op de eerste plaats van mijn verlanglijstje.
Wat ze er op zei was ik wil je niet delen zoals ik al dacht maar goed dat was voor mij geen verassing al met al wat er wel was onbegrip van haar ik voel me bedrogen door je je houd al 31 jaar iets geheim voor me,we waren 13 toen we bij elkaar kwamen.
Bijna 25 jaar zijn we getrouwd en nu kom je er mee dat je biseksueel bent en toen kwamen er een paar woorden die niet in de bijbel staan.
Ik dacht waar ben je aan begonnen om het te vertellen maar ik besefte eigenlijk ook meteen dat ik er geen spijt van had ik realiseerde mij dat het niet langer mijn geheim meer was dat aan mij knaagde maar opgelucht nee dat niet zat verdorie in een hok met herrie.
De sfeer in huis was als ik het in het plat Nederlands mag zeggen kloten tot mijn dochter begon te praten goh mam pa is toch niet vreemd gegaan ik vind het juist heel dapper van hem dat hij na jaren een groot geheim met zich hebben mee gedragen nu eerlijk is en beter laat dan nooit en wat veranderd er voor jou hij houd toch van je dat is buiten kijf hij had ook stiekem wel wat kunnen uitvreten dat heeft hij niet gedaan doe even gezond zeg.
Mijn vrouw helemaal des duivels vliegt in de benen trekt de jas aan mietert de deur dicht en weg is ze.
Ja en nu zeg ik tegen mijn dochter ja pa zegt ze terwijl ze me een dikke knuffel geeft voor mij blijf je gelijk ik denk dat je rekening moet houden dat je je spullen kunt gaan pakken,shit dat ook nog dacht ik dat is iets wat ik helemaal niet wil mijn vrouw kennende ik naar boven naar zolder weekendtassen gepakt.
Ik ben mijn kledingkast aan het leegplukken en doe wat ik denk nodig te zijn in de tassen maar waar ga ik naar toe hmmmmm ach ik ga wel naar mijn moeder.
Druk bezig met inpakken tranen liepen over mijn wangen niet gehoord dat mijn vrouw in de slaapkamer was gekomen hoor ik wat ben je aan het doen vraagt ze.
Met tranen in mijn ogen vertel ik haar jou kennende wil je niks meer met me te maken hebben dus ik pak mijn spullen en ga weg.
Ze komt op me af lopen slaat haar armen om me heen en zegt joh doe niet zo raar ik hou van jouw en jij van mij en of je nu de paus bent of sinterklaas of in jou geval biseksueel ik hou van je en wil je niet kwijt.
Gepraat hebben we tot in het holst van de nacht we zijn duidelijk naar elkaar geweest maar waar het op neer komt is dat ze mij niet wil delen en ik heb haar verteld dat ik het toch hoog op mijn verlanglijstje heb staan dat ik op ontdekkingsreis wil.
Wat ze daarop zei was joh laat het even rusten gun mij de tijd om te wennen aan het feit dat jij gevoelens het voor vrouwen en mannen.
Ik kan jullie wel vertellen dat ik op dat moment heel blij was om uit de kast te zijn gekomen en mezelf wel voor mijn kop kon slaan waarom ik dit niet eerder had gedaan open kaart spelen wat is er een grote last van mijn schouders gevallen eindelijk kan ik mezelf zijn.
Mijn vrouw en dochter weten het nu ik moet ook eerlijk zijn naar mijn zoon die ga ik het ook vertellen als hij bij ons komt en voor wat anderen buiten ons gezin betreft daar ben ik nog niet aan toe om het zeggen en eerlijk gezegd vind ik dat ook niet zo belangrijk.

Groetjes,

Boebes
boebes

Re: niet langer mijn geheim

Berichtdoor bicase » vr 16 feb 2018, 15:34

Ik kan jullie wel vertellen dat ik op dat moment heel blij was om uit de kast te zijn gekomen en mezelf wel voor mijn kop kon slaan waarom ik dit niet eerder had gedaan open kaart spelen wat is er een grote last van mijn schouders gevallen eindelijk kan ik mezelf zijn.

Hoi Boebes,

Die grote last die van je schouders valt, dat is zo herkenbaar. Jij hebt volwassen kinderen, dat is toch een ander gegeven dan kinderen die nog geen tiener zijn in huis te hebben. Ik hoop voor jou dat je zoon net zo volwassen reageert als je dochter. Je kunt niet veranderen wie je bent en tenslotte was je er al achter dat je bi was op je 13de? Ik denk het niet. Makkelijk is het niet en in emoties reageren mensen soms raar, dus ik denk dat je haar inderdaad tijd moet gunnen.

Verder raad ik je aan goede afspraken te maken binnen je gezin, als je niet wil wat je schoonouders/ouders dit weten, dan moet je hier over spreken voor iemand ergens iets eruit flapt. Het is ook niet aan hen om jou te outen, dat is een keuze die jij maakt.

Blijven praten is belangrijk. Ik kan samen met mijn vrouw geilen op mannen, wat ik nooit had durven dromen. Misschien komen er ooit nog andere dingen. Tijd is in dit alles een belangrijke factor, jij hebt 31 jaar de tijd gehad om hier aan te wennen, de anderen in jouw leven weten het nog maar net.

Ik hoop dat alles goed komt.

Veel succes,

Bicase
Wat zou de wereld zijn zonder bi's ...
bicase

Berichtdoor Jurg » vr 16 feb 2018, 23:48

Moedig Boebes en ik ben blij voor je dat het goed afgelopen is!
Jurg

Berichtdoor blizz » za 17 feb 2018, 00:44

tjemig, wat een verhaal. en wat een emoties. wel goed dat je het gedaan had. probeer nu gewoon je vrouw overal bij te betrekken, dan hoef je nooit meer over zo'n horde heen te komen.
blizz

Keer terug naar Algemeen