Creativiteit en de link met biseksualiteit

Alles wat je te bespreken hebt over je biseksuele identiteit en je coming out, en wat niet onder seks of relaties valt.

Creativiteit en de link met biseksualiteit

Berichtdoor bicase » zo 18 maart 2018, 14:25

Dag Iedereen,

Te lang geleden dat ik jullie nog eens met een onderwerp heb gestalkt ;) .

Ik ben weer eens over dingen gaan reflecteren. Het valt mij op dat in de contacten die ik heb met bi's, ze vaak een creatieve kant hebben waarin ze zich ten volle uitleven, voor mij is dat in de eerste plaats tekstueel, dan heb je fotografie en video. Mijn vraag is hebben jullie ook zo'n creatieve kant? Zou dit met het bi zijn te maken hebben? Vind je meer creatieve mensen tussen bi's? Of is dit dan weer stereotiep?

Laat de discussie maar losbarsten. En los van het kantje bi zijn, ben ik ook wel benieuwd naar het creatief vermogen van dit forum.

Groetjes,

Bicase
Wat zou de wereld zijn zonder bi's ...
bicase

Re: Creativiteit en de link met biseksualiteit

Berichtdoor Sven » zo 18 maart 2018, 18:34

Hoi,

Zelf ben ik niet creatief, ik kom niet verder dan af en toe kunst kijken. En zingen in de kerk natuurlijk.

Ik weet niet of wij biseksuelen nou creatiever zijn. Misschien dat als we niet naar onze aard kunnen leven, we een uitlaatklep zoeken in de kunst?
Sven

Berichtdoor bicase » zo 18 maart 2018, 20:28

Sven schreef:Zelf ben ik niet creatief, ik kom niet verder dan af en toe kunst kijken. En zingen in de kerk natuurlijk.

Oké, dit zocht ik dus. Er bestaan we degelijk bi's die niet creatief zijn. Misschien gebruiken we kunst inderdaad wel meer als een uitlaatklep en ontwikkelen er proportioneel meer bi's hun kunstige talenten, dan hetero's???

Misschien is het zoals de kip of het ei en heeft het helemaal niets met bi zijn te maken, maar met toeval.

In elk geval bedankt voor je eerlijke reactie.

Groetjes,

Bicase
Wat zou de wereld zijn zonder bi's ...
bicase

Berichtdoor Luuk » zo 18 maart 2018, 23:41

Ik ben zelf een creatief denker maar of ik dat nou met biseksualiteit moet verbinden denk ik niet. Dat had ik daarvoor ook. Ik ken hetero's die heel vrij zijn in hun denken en doen; hetzelfde voor bi's. Aanwijzingen dat er enig verband bestaat met geaardheid heb ik in z'n algemeen niet.
What is essential? Is it visible to the eye?
Luuk

Berichtdoor blizz » zo 18 maart 2018, 23:44

creatief kan je op heel veel manieren zijn. als programmeur (wat ik niet echt ben) kan je ook creatief zijn in je oplossingen b.v. terwijl mensen toch altijd heel "onkunstzinnig" naar technische beroepen kijken.

Maar als ik dan aan echt creatieve dingen denk, dan heb ik mijn muziek, fotografie, creatief in het regelen van feesten/festivals etc.

Maar of het echt iets bi's is? ik denk wel dat bi mensen sneller creatief zijn omdat ze niet graag tot 1 groepje willen horen
blizz

Berichtdoor timo » ma 19 maart 2018, 17:43

Sven schreef:Misschien dat als we niet naar onze aard kunnen leven, we een uitlaatklep zoeken in de kunst?

Als ik muziek maak na een lange dag voel ik het wel heel erg zo vaak. Maar bij andere dingen zoals schilderen doe ik dat vooral omdat ik het leuk vind, dat komt in een soort aanval van enthousiasme en dan moet ik het wel op een doek zetten. Maar om eerlijk te zijn had ik dat voor mijn puberteit vaker (helaas).
timo

Keer terug naar Algemeen